Ви знаєте наскільки може бути гарний і ефективний ваш односторінок, що продає. Ви знаєте, що з його допомогою можна в рази збільшити конверсію та отримувати реальний прибуток вже через кілька годин налаштування та запуску PPC. Але ви не знаєте, що навіть невелика і на вашу думку дріб'язкова помилка, може призвести до катастрофи - критичного зниження конверсії та падіння ваших продажів. Ми створили цю оглядову статтю, щоб ви дізналися, які помилки при створенні лендингу слід уникати, щоб ваша цільова сторінка змогла показати свій максимум. Ну, а якщо ви вперше стикаєтеся з таким поняттям, як "односторінник, що продає", рекомендуємо для початку прочитати статтю про те, що таке лендинг.
Чому помилки в landing page настільки критичні для продажу?
Посадкові сторінки покликані конвертувати відвідувача в ліда або відразу клієнта. Людина, яка відвідала сторінку, що продає, бачить кінцевий результат, який підсвідомо веде його до дії, що очікується від нього. Кожна помилка – бар'єр для нього. Як результат: споживач не зрозумів, що йому пропонують, що або як йому зробити, щоб виконати замовлення/купівлю, не вловив суть посилу, оффера, нарешті, просто відчув дискомфорт у використанні лендингу і закрив сторінку. Будучи зацікавленою у покупці особою, він знайде вашого конкурента і пройде конвертацію, а ви залишитеся ні з чим. Тому навіть незначну на вашу думку помилку слід уникати.

Помилки можуть допускатися всіх етапах розробки лендинг пейдж. Маркетолог неправильно визначив вік цільової аудиторії та її фінансове становище, і контент перестає тиснути на проблеми покупця, пропонуючи рішення. Картинки на сайті не були оптимізовані і сторінка вантажиться довго - клієнт не чекатиме на її завантаження і піде. Це свого роду стратегічні помилки на етапі створення односторінника, які мають виключатися. До речі, у цьому допомагає ТЗ на розробку сайту, де аналізуються фахівцем подібні питання. Але ж ми далі поговоримо про тактичні маркетингові помилки, які дуже часто допускаються на лендинг-сторінках і відштовхують клієнтів.
Типові тактичні помилки односторінників та рекомендації щодо їх виключення
Розглянемо помилки, що зустрічаються в лендингах, і дамо рекомендації, як їх уникнути.
Відсутність УТП або його повна безглуздість
Чи не найкритичнішою помилкою для лендингу є крива унікальна торгова пропозиція. Ще гірше – його відсутність. Перший заголовок – це гачок, який чіпляє відвідувача та мотивує до подальшого скролінгу сторінки. Дуже часто допускаються такі помилки під час створення УТП:
- Унікальна торгова пропозиція зовсім не унікальна і відверто злизана у конкурентів;
- Заголовок не розкриває цінність, вигоду чи перевагу для споживача, тому його не цікавить оффер;
- УТП розташований неправильно чи непомітний читача;
- Перший заголовок несе незрозумілу або абстрактну інформацію, не відповідає тексту рекламного оголошення та є марним.

Написання продаючого УТП - це цілий розділ у маркетингу. Рекомендуємо докладніше ознайомитись із цим питанням. Тут варто зауважити, що перший екран у лендингу - найважливіший. Лише переглянувши його, відвідувач може ухвалити рішення перегортати сторінку вниз або залишити її. Найчастіше більшість споживачів відсіюється першому етапі, оскільки з якихось причин не сподобався перший розворот одностраничника.
Що робити? Розробити УТП, який першу секунду зачепить увагу відвідувача, вкаже на його вигоди чи користь. Заголовок повинен викликати емоції, змушувати користувача переглянути сторінку чи вже першому етапі зробити дію, що від нього очікується. Не забувайте про оформлення - УТП має виділятись серед іншого контенту. Також добре б використовувати маркетингові хитрощі: різні факти в цифрах. Ось приклад, який реально працює та підвищує довіру до компанії:

Копірайтинг, який не продає
Море копірайтингу, який описує компанію або водно розкриває характеристику товару або послуги, лише викликає відчуття нудьги та бажання швидше піти з посадкової сторінки.

Інтернет-користувач - натура лінива. Він не читатиме полотна тексту, та ще криво зверстаних. Він хоче зайти на сайт, дізнатися коротку інформацію про компанію, товар або послугу, зрозуміти які переваги і вигоди він отримає від покупки, замовлення або реєстрації, зробити цільову дію і спокійно піти додому.
Що робити? Не нахвалюйте свою компанію, навіть якщо є привід. Говоріть лаконічно і за фактом. Бажаєте показати досягнення вашої фірми? Розмістіть сертифікати, нагороди та дипломи, які вона отримала за час діяльності.
Текст повинен продавати, бути коротким, лаконічним та правильно оформленим на сторінці. Виділіть найголовніше та розкажіть про це своєму потенційному покупцю.

Ніколи не писали раніше ефективний контент? Дізнайтеся як написати продаючий текст, який зможе підірвати продажі лендингу.
Шаблонний дизайн
Шаблонний дизайн, безплатно завантажений на ресурсах або куплений за 3 рублі – це погано. Гірше, коли цей шаблонний дизайн взагалі відповідає цільової аудиторії. Така спілка стане не смачним коктейлем, який викличе у вашого потенційного клієнта нудоту. До того ж шаблонні дизайни – справжня проблема для лендингів, що продають дорогі позиції (нерухомість, автомобілі, раритетні чи дизайнерські вироби тощо). Так як ЦА в цьому випадку чекає від лендингу преміальний продукт з унікальним, дорогим дизайном. У цьому випадку шаблон виглядатиме відверто дешево, він не викличе довіри і підвищить відсоток відмов.

Не важливо який сайт ви розробляєте: лендинг або корпоративний портал. Шаблонний дизайн однаково погано відображається на довірі відвідувача до компанії і говорить про те, що ви ставитеся до свого бізнесу недбало або несерйозно.
Що робити? Розробляти унікальний дизайн сайту, ґрунтуючись на результатах маркетингового аналізу цільової аудиторії.
Низька швидкість завантаження
Весь ваш проект може наближатися до марного, якщо він повільно завантажуватиметься. За результатами тестування якщо посадкова сторінка не завантажується протягом 5 секунд, близько 75% відвідувачів відчувають дискомфорт, підкріплений негативом. Як результат – залишають сторінку, навіть не дочекавшись її завантаження. До того ж низька швидкість завантаження негативно впливає не лише на SEO, а й на контекстну рекламу. Сайти з низькою швидкістю завантаження мають низькі показники якості у пошукових систем при розрахунку вартості кліка, а значить за переходи по оголошеннях у контекстній рекламі ви платитимете більше. У сукупності це може призвести до колосальної втрати клієнтів та доходу: ви витрачатимете гроші на рекламу, а при цьому продажі по ній будуть низькі.

Що робити? На етапі розробки сторінки врахувати всі вимоги SEO щодо швидкості завантаження сайту. Обов'язково протестуйте швидкість на всіх пристроях, не забувши мобільні.
Ось які дані показує Google на основі своєї статистики

Завантаження лендингу триває 12 секунд із мобільного 3G інтернету. За цей час його завантаження не дочекалися 31% потенційних клієнтів, які закрили вкладку із сайтом.
Ще приклад порівняльна шкала

Пастки, які не ловлять
Пастки-тригери використовувати потрібно. Вони привертають увагу і мотивують користувача до виконання дії тут і зараз, особливо коли тригер обмежує час або кількість. Але коли цих пасток дуже багато, та й ще в одному місці, користувач просто губиться.

Якщо в кожному блоці вашого лендингу буде розміщена пастка, це лише викличе сумніви у користувача: "А чи не обманюють мене?" Особливо якщо тригер пропонує щось безплатне.
Що робити? Пастка у правильних руках створює найпотужніший мотиватор до дії. Але важливо не перестаратися, знати, коли і де її розмістити та що конкретно запропонувати своєму користувачеві.

Слабкі переваги та вигоди
Продаючі сторінки практично завжди містять блок переваг і вигод, тому що ця інформація часто стає вирішальною. Лише на основі своїх вигод користувач може бути готовий виконати цільову дію. Отже, їхня демонстрація дуже важлива. Але тут є нюанс – необхідно правильно подати цю інформацію, виділяючи найцінніше. У протилежному випадку виходить так:

У цьому випадку переваги – суцільна вода без конкретики, тому не викликають довіри у відвідувача компанії. Результат очевидний - цільова дія не буде виконана.
Що робити? Потрібно розуміти чого конкретно очікує отримати ваш споживач від вашого оффера та обов'язково дати йому це у вигодах чи перевагах. Раніше ми вже обговорювали як писати конкурентні переваги. Обов'язково ознайомтеся, якщо це цікаво.
Несерйозне ставлення до соціальних доказів
Неправдоподібні відгуки клієнтів, нереагування на відгуки реальних клієнтів, які у ролі тригерів довіри, чи повна відсутність будь-яких соціальних доказів значно погіршують ситуацію.

Прочитавши весь контент на лендинг пейдж, цього клієнта може бути недостатньо. Він хоче дізнатися, чи користувалися цією послугою інші люди, що про неї говорять. Або для нього важливо, наскільки професійна компанія і які сертифікати вона має. Несерйозне ставлення до соціальних доказів знизить довіру до компанії та підвищить відсоток відмови сторінки, що продає.
Що робити? Розміщуйте лише реальні відгуки від реальних клієнтів, підкріплюючи їх посиланнями на профілі у соціальних мережах, фотографіями. Показуйте своїм клієнтам правдиву інформацію: сертифікати, нагороди, дипломи. Не лукавте і не ведіть користувача за ніс - він обов'язково це зрозуміє і не співпрацюватиме з вами.

Спроби бути над оригінальним
Якщо ви блищате креативністю та оригінальністю, то це обов'язково побачать ваші клієнти й, можливо, гідно оцінять. Головне, не переборщити, як це зроблено у цьому прикладі:

Перед нами нестандартне рішення. Лендинг пейдж, який націлений на продаж одного товару чи послуги, намагається продати одночасно дві: і каву, і ремонт кавових машин. І підкріплюється це однією торговою пропозицією. Яка подальша дія клієнта? Найімовірніше, він розгубиться, оскільки немає конкретики. А розробники лише хотіли бути оригінальними.
Що робити? Не вигадуйте велосипед. Ідіть однією дорогою, пропонуючи лише один товар або одну послугу. І пам'ятайте, що інтернет-користувач звик, що контактні номери, email розташовуються у правому верхньому кутку. Там їм і місце. Не допускайте помилки, яку показує приклад вище. А якщо ви хочете за допомогою односторінника продавати відразу кілька товарних позицій або один товар, але для різної цільової аудиторії, обов'язково дізнайтеся, що таке мультилендінг і скористайтеся цією ідеєю сайту надалі.
Слабкі чи неправильні заклики до дії (СТА)
Заклики - завершальний крок, який робить користувач під час виконання дії. Вони повинні мотивувати, викликати бажання купити чи замовити товар/послугу, демонструвати вигоду та привертати увагу. А тепер подумайте, які думки виникнуть у користувача, побачивши це

Йому запропоновано заповнити заявку і раптом мова про якийсь подарунок. І не важливо, що дрібним шрифтом про цей подарунок йдеться. Найімовірніше, це не буде прочитано.
Що робити? Пропонувати користувачеві найцінніше - те, що його справді зацікавить та мотивує до виконання дії. У цьому треба мислити логічно. Якщо СТА починається із заклику "Отримайте подарунок" і продовжується вигодою, то кнопка, що генерує лідер, повинна містити аналогічний текст: "Отримати подарунок". Нижче чудовий приклад правильного заклику до дії.

Дуже великі вимоги до клієнта
Вашому користувачеві має бути зручно, просто та зрозуміло користуватися односторінником. Якщо його змушують виконувати зайві рухи тіла, це призводить до негативу.

Тільки дуже цілеспрямований клієнт захоче заповнювати таку складну форму зворотного зв'язку. На жаль, таких дуже мало.
Що робити? Максимально спростити клієнту завдання, запропонувати внести мінімальну інформацію, щоб надати користувачеві комфорт.
Відволікаючі елементи на сторінці
Коли на лендинг немає логіки, неправильно поєднуються кольори і є відволікаючі елементи, він втрачає свою ефективність. Споживачеві просто складно сконцентруватися, він губиться на сторінці, а його увага розсіюється.
У цьому прикладі номер телефону та меню однакового кольору з УТП та закликом до дії. Все перетворено на жовту і нерозбірливу пляму, що викликають почуття розсіяності. Куди кликати? Що робити? Дзвонити за контактним номером чи ввести свій? Вибрати пункт у меню? Такий лендинг пейдж, найімовірніше, приречений на провал, так як елементи, що відволікають, не дадуть користувачеві зробити цільову дію. В такому випадку – стати лідом, заповнивши форму та вказавши свій номер телефону.
Що робити? Виключити відволікаючі елементи, в жодному разі не розміщуючи їх поряд з лідогенеруючою формою.
Розробка landing page тільки для комп'ютера
Відсутність адаптивної версії сторінки, що продає, моментально відсіює частину мобільних користувачів (яких вже більше, ніж ПК-юзерів), оскільки без неї користуватися сайтом за допомогою планшетів і смартфонів дуже незручно. Отже, вбиває частину вашого прибутку.
Що робити? Якщо ви цінуєте репутацію своєї компанії і хочете охопити всю свою цільову аудиторію, щоб отримати максимум прибутку, адаптивна версія лендингу обов'язкова до розробки.

Посадкова сторінка без фото продукту
Яскрава, соковита та смачна фотографія продукту підвищує інтерес до нього. Людина отримує інформацію візуально і на її основі складає враження про неї, приймає рішення – купувати чи не купувати, подобається чи не подобається. Логічно, що без фотографій товару чи послуги лендинг продаватиме гірше. Якщо взагалі продаватиме.

Що робити? Завжди використати високоякісні фотографії свого продукту. В ідеалі вони повинні бути унікальними. Якщо немає можливості зробити їх самостійно, краще скористатися платними ресурсами та придбати унікальне фото. Це гарантує, що користувач не побачить аналогічний знімок на сайті-конкуренті. І не забувайте про оптимізацію фотографій для підвищення швидкості завантаження лендингу.
Рішення не тестувати сайт на цільовій аудиторії
Думка про те, що тестування сайту на ЦА - марне заняття та впевненість у тому, що ваша посадкова сторінка потрапить до точки - утопія. Наприклад, ідея постійно розміщувати СТА з тим самим закликом до дії стане провальною. Таке досить часто зустрічається на односторінках і свідчить про те, що потреби цільової аудиторії не були проаналізовані, а сайт не протестований на відвідувачах.
Що робити? Завжди тестувати сайт на цільовій аудиторії. Перевіряти ефективність кожного елемента, щоб розуміти який із них слід доопрацювати, оскільки він "не тягне", а на який наголосити завдяки його ефективності.
Рішення не тестувати сайт на технічні помилки
Впевненість у тому, що сайт ідеально відображається на комп'ютері, у всіх браузерах чи смартфонах і не перевірить це – критична та дуже дурна помилка. Помилки в верстці можуть вплинути на дизайн сторінки і неправильно відображати його, помилки в кросбраузерності криво завантажують сайт на одному з браузерів, а непрацюючі кнопки лідогенеруючі, форми зворотного зв'язку (що є досить частим явищем) просто не дають відвідувачу можливості стати клієнтом.

Что делать? Обязательно тестировать сайт на наличие технических ошибок и при первом обнаружении устранять их. А чтобы избежать ошибок на момент работы сайта, лучше подстраховаться и исключить их вероятность заранее до запуска рекламной кампании.
Не допускайте помилок лендінгів!
Бажаєте отримати високу конверсію від своєї сторінки захоплення? Працюйте над ним, переглядайте знову і знову, щоб не пропустити помилку, здатну в рази знизити ваш прибуток. Тестуйте свій проект, спостерігайте за поведінкою відвідувачів, щоб розуміти, чому той чи інший елемент не працює. Не забувайте, що конверсія – показник не фіксований, його можна підвищити, проводячи "роботу над помилками". А щоб допомогти вам зі свіжими ідеями та дізнатися, яким має бути ефективний лендинг пейдж, рекомендуємо подивитися приклади продаючих односторінкових сайтів.
Подобалась стаття? Ставте лайки та підписуйтесь на наш блог. Попереду ще багато цікавого та корисного!