Вже ні для кого не секрет, що хороший landing page – це чудовий спосіб підвищення конверсії та захоплення всієї цільової аудиторії за допомогою точного та чіткого офферу. Але що робити, якщо ЦА розділена на дві групи з різними інтересами і один лендинг пейдж не може запропонувати обом те, що вони хочуть? У цьому випадку ефективність посадкової сторінки падає, якщо не розробити дещо під кожну групу цільової аудиторії, що досить довго і дорого.
Але не поспішайте зневірятися. Адже є альтернативний вихід. Та не простий, а надефективний створити мультилендинг з динамічним контентом, пропонуючи таким чином кожному потенційному клієнту з різних груп цільової аудиторії те, що йому цікаво.

Перш ніж ми перейдемо до пояснення мультилендінгу, хочемо пояснити. Напевно, ті, хто вже коли-небудь чув і цікавився створенням подібного сайту, зустрічався з твердженням, що дані прийоми, а саме динамічна підстановка контенту на сторінку в залежності від запиту користувача, відносяться до методів чорного SEO - оскільки користувачу відкривається одна інформація, а пошуковику - інша.

Насправді ж динамічні лендинг пейджи до чорного СЕО не мають жодного відношення, оскільки в браузері користувача, коли він переходить за спеціально заданим посиланням, автоматично змінюватиметься інформація. Якщо ж користувач перейде за прямим посиланням, то побачить ту ж інформацію, що і пошуковий алгоритм. Тому, відкинувши всі думки про злочин та покарання, перейдемо до пояснень.
Що таке мультилендінг?
Мультилендінг – це посадкова сторінка, яка підлаштовується під певного відвідувача шляхом динамічної зміни контенту. Змінюватися може абсолютно будь-яка інформація на лендингу: УТП, заголовки, інфоконтент, картинки, контакти, оффери - залежно від інтересів та потреб відвідувачів, місця проживання, віку та статі, введених ними запитів та інших індивідуальних параметрів. Здавалося б, основною причиною успіху мультилендінг стає точна відповідність запиту користувача з видачею. Насправді тут переважає психологічний гачок: користувач лояльніше ставиться до того, що хоч якимось чином пов'язані з ним і його потребами.

Наведемо приклад
Є лендинг для доставлення японської кухні (суші, сашимі, удон, салати тощо.). Користувач вбиває в рядок пошуку "доставка суші" і переходить на сайт, де пропонується все японське меню з доставлянням, більшість якого його зовсім не цікавить, адже він шукав саме суші. Якщо сайт є мультилендінгом, то при ідентичному запиті користувач перейде на сайт і побачить чітку унікальну торгову пропозицію щодо доставлення суші. Всі інші пропозиції з меню будуть приховані або перенесені вниз. В результаті користувач отримує саме те, що його цікавить, не витрачаючи час на вибірку.

Ще один приклад
Компанія пропонує послугу ціна та деякі умови, якою залежать від у якому місті надається вона. І посадкова сторінка в залежності від того з якого міста прийшов відвідувач показує інший продаючий текст контента, причому можуть змінювати не тільки інформаційні блоки на сторінці та заголовки, але і навіть фонові картинки, ціни та умови акції.

В обох випадках, щоб ключ був правильно визначений мультилендінгом. Тут потрібно використовувати UTM-мітки для настроювання контекстної або таргетованої реклами в соціальних мережах. UTM-мітки прописуються в URL, який зчитує вбудований скрипт на сторінці та змінює контент, УТП або навіть тло сторінки залежно від ключового запиту.
Так, наприклад, якщо в оголошенні контекстної реклами у нас написано URL:
http://лендингпейдж.рф/vorota.html?utm_term=kovanie_vorota,
то мультилендінг чітко покаже пропозицію компанії з кованих воріт:

А якщо в іншому оголошенні прописано URL:
http://лендингпейдж.рф/vorota.html?utm_term=derevyannie_vorota,
то мультилендінг чітко покаже пропозицію компанії з дерев'яних воріт:

Получается, что все виды пользователей получают именно тот контент, на который рассчитывают, а отдает это им одна и та же страница.
Виходить, що всі види користувачів отримують саме той контент, на який розраховують, а це віддає їм одна і та ж сторінка.
Коли ми рекомендуємо створювати мультилендінг?
Мультилендінги використовуються тільки у разі їх просування та залучення трафіку за допомогою контекстної чи таргетованої реклами в соц.мережах. Саме вона дозволяє точно визначити інтереси споживача за ключовим запитом, який був введений у рядок пошуку. В інших методах рекламування мультилендинга він буде неефективний.

Бажаєте побачити більше односторінок з високою конверсією? Дивіться наші приклади ефективних Landing Page.
Як зробити мультилендінг?
Розробити multi landing pages можна декількома способами. Коротко розглянемо кожен.
Розробка динамічного односторінника за допомогою конструктора
Найпростіший варіант створення мультилендінгу – використання спеціальних сервісів. Оскільки тема динамічного контенту виявилася відносно недавно, то подібних сервісів ще не надто багато. Проте вже є серед чого вибрати. Наприклад, LP Generator.

Подібні конструктори мають готові шаблони дизайнів, різних іконок та кнопок. Вони інтегровані послуги платіжних систем, аналізу та статистики. З погляду бюджету – варіант не найдешевший. У середньому будуть потрібні інвестиції в 10-20 тисяч гривень на рік. До того ж вам знадобляться знання в аналізі цільової аудиторії та аналітиці маркетингових факторів, плюс до всього шаблонні рішення завжди залишаються на два кроки позаду.
Інтеграція скрипту
Тут без допомоги програміста не обійтись. Принцип розробки полягає у вставці у вихідний код скрипта, який буде відповідати за оновлення контенту. Його заміна виконується за допомогою визначення ключового запиту, який ввів користувач у пошуковий рядок.

Це досить простий варіант створення динамічного веб-ресурсу за умови спеціалізованої допомоги.
Розробка landing pages під кожен оффер
Створюється кілька продають односторінок під різні пропозиції та розміщуються або в різних папках кореневої директорії web-сайту, або на різних піддоменах. Схема працює так само як і зі скриптом – сторінка відкривається відповідно до певного ключового запиту. Даний спосіб може стати простим і дешевим, якщо розробник передбачає при створенні сторінок гнучкість та простоту їхнього редагування. Якщо розробник не надто компетентний, клієнту знадобиться час і гроші на розробку якісних посадкових сторінок.
Не знаєте, як скласти оффер для односторінника? Читайте рекомендації щодо правильного створення оффера для посадкової сторінки.
Створення динамічного сайту з нуля
Мабуть, найскладніший процес, що вимагає часу, - створення динамічного лендингу з нуля на основі CMS. Всі сучасні движки передбачають можливість встановити скрипт мультилендінгу або створити відразу кілька посадкових сторінок. Але оскільки всі CMS не дозволяють розробити сайт всього в два кліки, доведеться переписувати та змінювати код.

Кожен зі способів розробки динамічного сайту є ефективним. Їх вибір полягає у вашому бюджеті та можливостях. Якщо ви впевнені у своїх силах, можете самостійно на основі спеціальних сервісів спробувати розробити динамічний односторінник. В інших випадках краще звернутися до фахівців.
Важливо розуміти, що незалежно від способу створення мультилендінгу необхідно обов'язково підлаштовувати під нього контекстну рекламу, щоб сайт зміг показувати персоналізовані рекламні пропозиції під кожного користувача.
Універсальність динамічного контенту
Замовлення мультилендінгу автоматично передбачає наявність динамічного контенту. Персоналізовані пропозиції – дуже популярний тренд, який демонструється повсюдно. До речі, він може бути використаний не тільки на лендингах, але й інших блоках: формах підписки, вікнах, що спливають та ін. Давайте подивимося кілька прикладів динамічного контенту крім мультилендингів, які широко використовуються в Інтернеті.
Персоналізований контент на сторінках сайту
Серед великих комерційних порталів дуже розвинений персональний контент. Він демонструє кожному користувачеві власну версію головної сторінки сайту або будь-якої внутрішньої, залежно від його статі, переваг і т.д. Наприклад, на Amazon, хоч і відкривається головна сторінка однакова для всіх, змінюється блок «рекомендовано для вас», який позитивно впливає на конверсію, стимулюючи її зростання.

Динамічні банери
Утримувати увагу вашого потенційного покупця вдасться за допомогою інших сайтів, на яких можна розмістити динамічні банери, наприклад, у соціальних мережах. Подібні рекламні банери показуються кожному користувачеві індивідуально на основі минулих взаємодій із сайтом компанії. Вони є прекрасним нагадуванням про себе і допомагають зберегти взаємозв'язок клієнта з компанією. На таких банерах зазвичай вказується активне посилання на сайт саме на ті розділи, які йому можуть бути найбільш цікавими.

Динамічні заклики до дії
Ефективний метод збільшення конверсії – динамічні заклики. З їхньою допомогою утворюється нова мотивація до дії користувача. Наприклад, якщо клієнт уже підписан на розсилку, то безглуздо відображати на сайті для нього заклик до передплати. У цьому випадку заклик до дії може мати іншу мету, користь якої є очевидною для компанії.
Вспливаючі вікна
Динамічні спливаючі вікна стануть чудовим доповненням та персоналізацією для конкретного відвідувача. З їх допомогою можна зробити пропозиції для користувача, виходячи з його місця проживання чи інтересах.

Email розсилки
Чим більше персоналізовано звернення в email розсилці, тим вища ймовірність того, що користувач буде купувати. Сегментація за віком, статтю, інтересами, місцем проживання може суттєво підвищити потік цільового трафіку.

Використання динамічного контенту в будь-якій сфері інтернет-маркетингу передбачає низку переваг та мінусів.
Переваги динамічного контенту
- Підвищення конверсії. Динамічна завантаження контенту перетворює досвід користувача на більш зрозумілий і актуальний. Вона підвищує зручність користувача, а також здатна допомогти при створенні дій у відповідь (наприклад, підписатися на розсилку та ін);
- Динамічний контент приваблює та утримує користувача на сторінці. Вся інформація: блоки, УТП, контент, заклики до дії формуються точно на користь користувача, при цьому контент потрапляє точно в ціль, навіть при неповній відповідності до спочатку введеного запиту. Це виводить персоналізацію на новий рівень. Тобто, контент сайту демонструє користувачеві саме те, що його цікавить;
- Контент може адаптуватися до будь-якого типу даних. Його можна використовувати на основі геолокації користувачів, стилю їх поведінки та переваг. У результаті кожен покупець почувається особливим, сприймаючи видачу інформації як детальне розуміння його бажань.

Недоліки динамічного контенту
До основних мінусів динамічного лендингу або будь-якого другого веб-сайту з динамічним контентом можна віднести лише більш високу вартість розробки, тому що необхідно звертатися до фахівців за написанням декількох варіантів контенту, розробкою додаткових інструментів по відображенню та передачі контенту CMS системами. Не зайвим буде відзначити, що такий контент потребує більшої уваги до безпеки, оскільки взаємодіє з вашими особистими базами даних, а також досить обмежений у дизайні. Такий сайт не повинен містити складних елементів, оскільки вони можуть створити труднощі під час заміни контенту.
Сумніваєтеся в дизайні свого лендингу? Дивіться приклади кращих посадкових сторінок от Behance.net з детальним розбором їх особливостей.
Приклади мультилендінгу з різними варіантами динамічного контенту
Один мультилендінг завдяки технології динамічного контенту може вирішувати низку завдань. Замість десятків, а то й сотні дублів сторінок, які містять різні запити з відповідним контентом, можна обійтися лише одним мультилендінгом. Наприклад, коли зміст послуги однаковий, але цільова аудиторія може називати її по-різному.

При заміні запиту на «Збільшення відвідуваності сайту» контент одразу змінюється

Мультилендінг можна робити навіть за умови, якщо є один товар, але є різні умови його купівлі, комплектації тощо. Наприклад, пластикові вікна на дачу.

і цей же лендинг під запит «пластикові вікна на виплат»

Ось яскравий приклад динамічного сайту, який, залежно від запитів та ЦА, змінює фон та заголовок (у даному випадку пропозиція показується різною залежно від інтересів користувача)

Як бачите, мультилендінги стають універсальним рішенням за бажання підвищити конверсію своєї посадкової сторінки.
Потрібно більше прикладов? Читайте статтю с прикладами посадкових сторінок з высокою конверсією.
Мультилендінг: бути чи не бути – ось у чому питання
На практиці персоналізація та динамічний контент у мультилендінгу дають відмінний результат. Подібні тенденції забезпечують користувача найкращим досвідом, вгадуючи його бажання та настрій. Отже, володарі мультилендінгів залишаються у виграші.
Але не варто забувати, що хороший динамічний сайт вимагає грамотного та глибокого аналізу цільової аудиторії, а також відомий у програмній частині. Тому, вирішивши створити подібний ресурс, обов'язково зверніться за допомогою до фахівців.
Подобалась стаття? Тисніть лайк! Підписуйтесь на наш блог, щоб не пропустити нову круту статтю.