У цій статті ми розповімо про розробку сайту для автосервісу Volkswagen-Expert нашою веб-студією. Після проведеного аудиту та аналізу було ухвалено рішення створювати багатосторінник з упором на SEO. Ми розповімо про особливості контенту, дизайну, структури та функціоналу.
Навіщо СТО сайт, особливо якщо воно чинне
2016 року Google провів дослідження. Результати показали, що запити щодо ремонту автомобілів збільшилися на 10%. 2020 року показники підвищилися вдвічі.
Сучасні реалії диктують необхідність сайту будь-якої компанії. Якщо є сайт із контактами, докладною інформацією, відгуками - вважається, що така компанія націлена на тривалу роботу і не збирається нікуди йти.
Погодьтеся, зараз, якщо компанія не має сайту - це наводить на думки. Ми звикли шукати всі відповіді на свої запитання за допомогою інтернету та сайтів.
Інше питання – якість сайту. Деякі власники бізнесів все ще переконані, що створити сайт для СТО – не більше, ніж марна трата грошей. Насправді ж, якщо сайт розроблений грамотно, з урахуванням нюансів бізнесу, цільової аудиторії, він стає потужним інструментом просування діяльності та залучення клієнтів.

Справді, розробка сайту для автосервісу коштує чималих фінансів. Але розробка вимагатиме одноразового вкладення грошей, а потік клієнтів буде постійним. Тому для СТО потрібен сайт, навіть якщо воно чинне.
З чого починали, цілі проекту, що розробляється
Ми почали співпрацювати зі СТО, що діє на ринку вже давно. Незважаючи на зручне розташування майстерні, досвідчених майстрів та наявності дорогого обладнання, нових клієнтів було небагато. Здебільшого обслуговувалися лише постійні. Крім того, СТО наголошує на ремонті автомобілів марки Volkswagen, тому хотілося зробити акцент на цьому, отримавши клієнтів-власників авто саме цієї марки авто.
Почали ми з оцінки конкурентів, які працюють саме у вузькій ніші - з ремонту Volkswagen. Їх не було. Попри те, що СТО розташоване у найбільшому місті України, здебільшого всі автомайстерні пропонують комплексні ремонти.
Нашими цілями було:
- презентація всіх послуг СТО з ремонту автомобілів VW максимальній кількості відвідувачів ЦА;
- створення іміджу та позитивної репутації з розкриттям цінних переваг компанії;
- мотивація відвідувача сайту до дії (записатися на консультацію/діагностику/ремонт, зателефонувати, приїхати).
Дійшли висновку, що багатосторінок із можливістю просування SEO стане оптимальним рішенням.

Що має бути на сайті СТО
Розробка сайту автосервісу починається із розробки структури. Тут ми врахували наступні категорії, підкатегорії та функціонал.
Головна
Тут все зрозуміло - основна сторінка з коротким описом діяльності СТО, виведенням певних послуг із переходом на відповідну сторінку, фотографії СТО, ціни, відгуки та блок СЕО з контентом та ключами для просування. Тут зібрано всю важливу для користувача інформацію. Для зручності замовлення передбачена форма та кнопка зворотного зв'язку.
Контакти
Окрема сторінка із зазначенням контактних номерів телефону, адреси, робочого часу, інтерактивною карткою проїзду, месенджерів та посиланнями на соцмережі.
\
Сторінки послуг
Власники бізнесу найчастіше переконані, що чим більше розкрити на сайті послуг, що виконуються, тим буде краще. Насправді практика показує, що користувач часто губиться на сайті з метою пошуку потрібної послуги. Тому набагато вигідніше зібрати більш-менш однорідний список основних послуг та розкрити його. Мета такого списку – виявити свою компетентність та заявити про можливість комплексного ремонту.
Так ми й вчинили. Ми зібрали найзатребуваніші серед ЦА запити щодо ремонту автомобіля та створили під кожну послугу своєрідну візитку. Кожна сторінка розкривала лише певну послугу. Написали різний контент, увімкнувши семантичне ядро.
Ціни на послугу
Оскільки ключові запити зі словом “ціна” частотні, вирішили створити як окрему сторінку з повним переліком послуг і цінами них, а й включили таблицю з цінами кожну сторінку. Насамперед це покриває запити та включає назву послуги. Також орієнтує користувача у ціновій політиці СТО.

Фотогалерея
В ідеалі, у фотогалереї потрібно розміщувати реальні фотографії автосервісу. Щоб клієнт бачив умови, у яких працюють майстри. Розміщувати фотографії чужого СТО, взяті з інтернету або частково тематичні – неефективно та безглуздо.

Блог
Не обов'язкова вимога, але стане чудовим бонусом як для користувачів, так і для пошукової системи. Статті в блозі принесуть користь для читача, де він зможе знайти відповіді на питання, що його цікавлять, і показавши у вас експертів. Хоча інформаційні статті набагато рідше призводять до конверсій, але все ж таки вони можуть допомагати вашим клієнтам уникати помилок в експлуатації їхнього авто або, навпаки, навчать їх звертатися за ремонтом під час, коли ще масштаби зламання мінімальні та не вимагатимуть колосальних витрат. Цим ви завоюєте довіру і ваші клієнти повертатимуться до вас знову і знову на сайт. Крім того, статті дійсно можуть залучати нових потенційних клієнтів на сайт і тим самим ви підвищите впізнаваність.
Додаткові функції, якщо вони потрібні
Залежить від бюджету розробки сайту, особливостей СТО та його можливостей. Наприклад, якщо СТО продає запчастини чи супутні товари, можна продумати додатковий функціонал у вигляді невеликого інтернет-магазину чи функцій, що дозволяють купити щось. У нашому випадку додаткові послуги СТО не надає, тому створювати додаткові функції не було сенсу. Однак подібні рішення успішно працюють у тих, хто має власні складські запаси деталей.
\
Етапи розробки
Як виглядає і з чого починається безпосередня розробка сайту автосервісу? Розкриємо етапи роботи.
- Дослідження. Перш ніж складати структуру і навіть розробляти цілі, які має закрити майбутній сайт, потрібні детальні дослідження. Врахувати потрібно все: конкурентів (їхні ціни, розташування, спектр послуг, їх переваги та недоліки), цільову аудиторію (вік, стать, потреби, фінансове становище тощо), сам бізнес (можливості, переваги та слабкі сторони).
- Створення структури з охопленням усіх з'ясованих після досліджень результатів та з урахуванням вимог щодо СЕО, а також перспективою подальшого просування. На цьому етапі визначається як саме шукають користувачі ті чи інші послуги та відповідно до цього створюються сторінки послуг. Щоб кожен користувач, який потенційно шукає наші послуги, міг їх знайти на сайті.
- Проєктування. Створення прототипу веб-сайту як схематичного зображення майбутньої структури. Аналіз та обговорення проєкту, підвищення юзабіліті. Дуже важливо тут узгодити майбутній контент з прототипів, щоб потім не було проблем з оформленням сторінок послуг, коли висять величезні SEO простирадла тексту з описом послуг майже перед підвалом, тому що для них не передбачили місця на етапі підготовки дизайну та прототипу.
- Дизайн. Розробка стилю з урахуванням специфіки бізнесу, створення логотипу, грамотний вибір розміщення блоків та їхнє кольорове оформлення, підбір зображень. Немаловажне, що зараз mobile-first індекс у Гугла і тому, в першу чергу, дизайн сайту має бути зручним саме на мобільному телефоні. Отже, мобільна версія розробляється першою у дизайні.
- Реалізація технічної частини Програмування передбачає створення та тестування необхідних функцій, які має передбачати сайт. Функції мають працювати безпомилково. На цьому етапі створюється адміністративна панель, реалізується вся технічна частина сайту.
- Тестування. Комплексна та ретельна перевірка всього сайту: як відображається на комп'ютері, мобільних пристроях, робота всіх функцій, адмінпанелі. Усі виявлені помилки усуваються.
- Запуск сайту та консультація клієнта щодо роботи з ним.
Вибір CMS для сайту СТО
Від вибору двигуна залежить швидкість роботи сайту, якість його просування, зручність адміністрування та можливості проєкту. Нами був обраний двигун MODX з кількох причин:
- сайти на ньому завантажуються набагато швидше;
- є можливість робити складну структуру з категоріями та підкатегоріями, створювати різні шаблони для відображення сторінок у різному вигляді залежно від їхнього вмісту, що дозволяє без проблем робити гарні лендинги для послуг;
- є можливість за необхідності додати товарний каталог, якщо це знадобиться у майбутньому;
Оптимальний для просування. З цієї ж причини ми не вибрали безплатний або умовно безплатний конструктор сайтів, оскільки вони часто погано виявляють себе у питанні SEO-просування.
\
Дизайн
СТО як бізнес досить специфічний. Тут невелику роль відіграє яскравість дизайну. Він у нашому випадку другорядний. Як показує практика, більшість сайтів СТО виконані в деякому дизайні - непродуманому, непоєднуваному. Та й ЦА у нашому випадку звертає увагу на дизайн не відразу. Тому при розробці дизайну ми орієнтувалися на простоту та лаконічність, правильне поєднання кольорів.
За основу ми взяли синій та білий колір – виграшне поєднання і крім цього поєднується з кольором логотипу компанії. Вийшло ненав'язливо та акуратно. Вся інформація подається непомітним шрифтом. Ідеальний варіант для нашої ЦА, враховуючи, що це переважно чоловіки.
Звичайно ж, зробили адаптивну версію для правильного відображення сайту на мобільних пристроях – це набагато простіше та дешевше для клієнта, ніж розробляти окрему мобільну версію сайту.

Структура та контент для SEO
Перед тим, як відкрити сайт для пошукової системи та індексації, ми наповнили сторінки текстами послуг, створеними на базі маркетингових та SEO рекомендацій. Дані тексти спочатку вже були оптимізовані під ключові запити та дають розгорнуту інформацію про СТО та її послуги. Так трафік зростатиме прямо зі старту швидше та впевненіше.
Приділили увагу смисловому навантаженню текстів із розкриттям важливої інформації для відвідувача сайту, а також додали блок запитання-відповіді із включенням ключових слів та розкриттям відповідей на актуальні запитання.

Що входило до розробки
Створити сайт для автосервісу - робота об'ємна та копітка. Але, попри обмежений бюджет, нам вдалося створити ефективний ресурс, який зараз демонструє великі успіхи. У процесі роботи нами було виконано:
- розробка структури сайту з урахуванням вимог СЕО та його подальшого просування,
- реєстрація домену,
- розробка дизайну,
- верстка,
- впровадження системи управління сайтом, модулів, сервісів для розширення функціоналу,
- підібрано семантичне ядро, написано понад 75 000 символів контенту,
- SEO-оптимізація сторінок, матеріалів,
- Повне наповнення сайту та його запуск.
Ресурси, які потрібні на розробку
Розробка від нуля до запуску сайту: 60 днів.
Дослідження, структура та прототипування - 7 днів
Дизайн, доопрацювання, обговорення - 15 днів
Програмування - 23 дні
Написання контенту, оптимізація – 15 днів.
Задіяні: менеджер-проект, дизайнер, маркетолог, програміст, копірайтер.
Що було зроблено для максимальної конверсії
З метою максимальної розкрутки ресурсу та залучення клієнтів, зробили:
- Мобільна версія сайту для охоплення всіх користувачів незалежно від способу пошуку інформації в Інтернеті;
- Пропрацювали користь контенту, зручність функціоналу. Щоб записатись на ремонт або діагностику, потрібен один клік по кнопці або заповнення форми зворотного зв'язку.
- Створили окрему сторінку з цінами на послуги, а також увімкнули ціни на кожну сторінку, щоб охопити всю ЦА за запитами зі словом "ціна".
- Використовували всі доступні способи зворотного зв'язку, вказавши номери телефонів, електронну пошту, посилання на соціальні мережі.
- Додали відгуки клієнтів.
- Розмістили інтерактивну картку проїзду до СТО.
Додатково:
Зареєстрували проєкт на сервісі Google My Business для залучення користувачів з Google карт, якими користуються дуже багато зі смартфонами на андроїді;
Проаналізували агрегати та бізнес довідники з розділом авто, вибрали ТОП-30 та розмістили на них докладну інформацію про компанію з посиланням на наш сайт.
Підсумок нашої роботи

На завершення пропонуємо вам ознайомитись із створеним нами сайтом. Посилання на нього - https://volkswagen-expert.com.ua/
Сьогодні це єдиний сайт з орієнтацією на ремонт автомобілів однієї марки, що робить його поза конкуренцією. Ми досягли балансу візуалу та функціоналу, зробивши простий, але водночас складний сайт, орієнтований на цільову категорію.