Більшість підприємців, які активно ведуть свій бізнес в онлайні, неодноразово стикалися зі словом «лід». Але, як свідчить наша практика, далеко не кожен розуміє його значення. Пов'язано це і з відсутністю інформації, написаної простою «людською» мовою, і з розробниками, які створюють свої системи та закладають у поняття ліда індивідуальне значення. У цій статті ми, ґрунтуючись на своєму великому досвіді, вирішили дати найбільш точне та загальноприйняте тлумачення лідові, а також його значення в e-commerce.
Хто такий лід?
Лід – це відвідувач, який стає потенційним клієнтом у момент виконання будь-якої дії. Коли споживач заходить на сайт через рекламне оголошення або посилання з видачі пошуковою системою, він не є потенційним клієнтом. Людина може зайти на сайт і, не отримавши вичерпну інформацію, або через будь-які технічні, маркетингові помилки сторінки, закрити вкладку з сайтом у своєму браузері. Тільки коли споживач залишає свої контакти (телефон, адресу електронної пошти, заявку на зворотний дзвінок, робить замовлення, щось завантажує), він стає потенційним клієнтом. Фактичним клієнтом споживач стає на момент завершення угоди, запропонованої компанією.
Як здобути ліда?
Допомогає отримати ліда лідогенерація – метод маркетингової системи з урахуванням ручного введення чи автоматизованої стратегії, створеної фахівцем. Послуги лідогенерації платні. Вартість ліда визначається на основі одержаних результатів маркетингового аналізу, обраної стратегії та іншими факторами.

Основними джерелами отримання ліду є:
- Вхідний лист на електронну пошту, надісланий від споживача;
- отримання контактного номера через прямий телефонний дзвінок від клієнта, вказівка контактів за допомогою форми зворотного зв'язку;
- Контактні дані клієнта від третіх осіб. Наприклад, бізнес-партнерів, які передають базу своїх потенційних клієнтів.
- Як бачите, генерація ліда відбувається будь-яким можливим способом, коли ви отримуєте прямі контактні дані людини, зацікавленої у вашому оффері.
Немає гарантії у тому, що лід стане фактичним клієнтом. Це залежить лише від можливостей компанії задовольнити запити споживача та загалом її маркетингової стратегії. Навіть якщо відвідувач зацікавлений у покупці та дзвонить до компанії для отримання консультації, непрофесіоналізм менеджера або умови співробітництва, які не підходять споживачеві, стануть приводом не виконувати кінцеву дію.
Коли лід = постійний клієнт?
Щоб лід став постійним клієнтом, менеджер з продажу або інша відповідальна особа компанії має виконувати низку дій:
- Підтримувати активне листування електронною поштою. Своєчасно відповідати на листи, надавати вичерпну інформацію;
- Надсилати ліду нові каталоги та поліграфічну продукцію, яка могла б мотивувати клієнта до нових покупок;
- Відправляти оновлені прайси, інформувати про зміну цін, появу акцій, спеціальні пропозиції;
- Проводити зустрічі в офісі, говорити про новинки, організовувати презентації з демонстрацією нового продукту тощо.
Дуже важливо вести контроль за кожним лідом у CRM-системі, своєчасно заповнювати звіти про роботу та хід її виконання, результати. Це допоможе в режимі реального часу аналізувати результати співробітництва, розподілити навантаження між співробітниками компанії тощо.
Висновки
Отримання лідів – мета кожної компанії. Без лідів ефективно розвиватись компанія просто не зможе. А від того, наскільки професійно буде налаштована робота з лідогенерації та якісно оброблятися ліди менеджерами з клієнтів, залежить прибуток кожної компанії.
Тепер ви знаєте все про лідів. Лайкайте статтю та підписуйтесь на наш блог!