Привіт, любий читачу! Напевно, у своєму онлайн-бізнесі вам доводилося зустрічатися з такими поняттями, як лід, лідогенерація, CPA та лід-менеджмент. Сьогодні ці поняття у всіх на слуху. Підприємці, які займаються просуванням самостійно, намагаються заглибитися в цю тему, гортаючи сторінки в пошуковій системі, бажаючи дізнатися, що таке лідогенерація. Веб-студії у своїх лавах містять спеціалістів, які працюють над створенням стратегії лідогенерації, оптимізацією витрат на неї. У цій статті ми розповімо що являє собою лідогенерація і чому на неї в мережі такий бум.
Лідогенерація – що це?
Лідогенерація – це процес, що ґрунтується на отриманні «гарячих» відвідувачів за певну оплату. Лідом (потенційним клієнтом) вважається відвідувач сайту, який виконує на ньому будь-яку дію: заповнює форму на зворотний дзвінок, робить замовлення, скачує інформацію (якщо це основна або другорядна мета сайту), реєструються тощо.

Ще недавно в рекламному просуванні питання лідогенерації не стояло так гостро. Рекламні майданчики пропонували лише розміщення оголошень та брали за це плату за клік (перехід зі сторінки, де розміщувалося рекламне оголошення, на сам сайт безпосередньо). Сьогодні ж рекламодавцю цього мало, він захотів платити тільки за результат. Дуже важливо розуміти, що відвідувач стає лідом тільки тоді, коли він виконує якусь дію (наприклад, відвідувач зайшов на landing page і замовив зворотній дзвінок). У цьому лід не фактичним клієнтом, а потенційним, оскільки перехід від потенційного до фактичного залежить від рівня послуг самої компанії, її можливостях задовольнити запити споживача і загальної маркетинг-стратегии.
Скільки коштує оплата за дію ліда?
Вартість оплати за CPA (Cost Per Action (оплата за дію), ще можна зустріти абревіатуру CPL – Cost Per Lead (оплата за ліда)) залежить від рівня конкуренції в ніші, в якій працює компанія, масштабу регіону (чим він більший, тим дорожчий) ), конкурентних переваг компанії чи товару/послуги, що вона пропонує. З отриманої інформації про бізнес, формується ціна. Вона може починатися від кількох гривень до кількох тисяч гривень. Визначити вартість оплати за дію самостійно дуже складно. Необхідний детальний маркетинговий аналіз та, як мінімум, багаж знань та досвіду, які допоможуть правильно сформувати модель лідогенерації. Тому правильніше звернутися до діджитал-агентства.
Що входить до обов'язків digital-агентства з лідогенерації?
Менеджер з лідів призначає зустріч клієнту (якщо зустріч неможлива, альтернативою стає спілкування телефоном або Скайпом). У процесі спілкування фахівець проводить своєрідне анкетування: ставить питання про бізнес, переваги та недоліки компанії, отримуючи вичерпну інформацію, яка допоможе створити ефективну модель лідогенерації та визначити оптимальну оплату за дію.
Увага! Лід-менеджер повинен максимально заглибитись у ваш бізнес. Тому важливо надати повну інформацію про свою компанію. Якщо фахівець не заповнює анкету або не пропонує клієнту заповнити бриф, але обіцяє шалений успіх, це привід засумніватися в його професіоналізмі.
Далі менеджер пропонує варіанти співробітництва. Найчастіше веб-студії або діджитал-агентства пропонують співпрацю на основі безпосередньої оплати за ліда з боку клієнта. Наша веб-студія пропонує декілька варіантів. Можлива передоплата за роботу або післяплата після отримання перших результатів, тобто за лідів.
Якщо система співробітництва влаштовує дві сторони, то менеджер запускає рекламу та проводить тестування. У процесі роботи формується розуміння вартості оплати за ліда і приблизна кількість потенційних клієнтів, яких веб-студія здатна надавати своєму замовнику. На остаточному етапі укладається договір, у якому вказуються терміни, ціни та якість співробітництва.
Який тип сайту дає найбільше лідів?
Наші клієнти дуже часто запитують який саме вид сайту успішний у лідогенерації та наводить максимальну кількість лідів. Виходячи зі специфіки та маркетингової стратегії функціонування сайту, найбільш лідогенеруючим сайтом вважається landing page. Зумовлено це тим, що лендинг – це сайт, що продає, він розробляється за маркетинговою стратегією, що продає, має зачіпки, що мотивують заклики і працюють на сприйняття і поведінку людини. Тому якщо ваша мета – залучення якнайбільше лідів, замовляйте створення продаючого landing page.
Висновки
Лідогенерація вигідна обом сторонам. Замовник одержує лідів, які завтра стануть клієнтами. Веб-студія отримує замовника, стабільну зайнятість та оплату за свої послуги. Варто розуміти, що способи лідогенерації не обмежуються розробкою landing page чи іншого виду сайту. Отримувати лідів можна за допомогою соціальних майданчиків, форумів, блогів, де найбільше накопичення цільової аудиторії, і навіть використовувати директ-маркетинг (і-мейл розсилки, СМС та інших.). Оптимальний варіант для вашого бізнесу пропонує менеджер після маркетингового аналізу. Головне, звернутися до професіонала, решта – справа техніки.
(Потенційним клієнтом) вважається відвідувач сайту, який виконує на ньому будь-яку дію: заповнює форму на зворотний дзвінок, робить замовлення, скачує інформацію (якщо це основна або другорядна мета сайту), реєструються і т.д.