На відміну від людини пошуковий алгоритм не може зрозуміти про що сайт без спеціальних підказок. Він здатний аналізувати весь контент, визначаючи закономірність, ключові слова та інші технічні характеристики, але зміст контенту не може зрозуміти. Щоб спростити завдання, з цією метою програмістами було розроблено семантична мікророзмітка для пошукових систем. З її допомогою робот здатний розуміти суть контенту, кому або чому присвячений сайт, що значно спрощує обробку контенту. Що таке мікророзмітка сайту і що вона являє собою - читайте в цій статті.
Семантична мікророзмітка: що це?
Семантична розмітка або мікророзмітка – це розмітка веб-сторінки за допомогою тегів та атрибутів, які допомагають роботам (пошуковим роботам, роботам соціальних мереж та ін.) зрозуміти про що написано на кожній сторінці або окремому блоці контенту та про що сайт загалом. Мікророзмітка складається із синтаксису та словника.
Словник - це набір слів, що входять до класів і мають певні властивості, за допомогою яких вказується вміст на сторінці. Іншими словами, це своєрідна мова для пошукового алгоритму, якою він розпізнає що конкретно написано на певній ділянці контенту шляхом прочитання терміна, наприклад, "name", "image", "title" і т.д.
Синтаксис - це спосіб використання словника, який визначає якими тегами позначається контент, який зміст та властивості вони несуть.

Мікророзмітка використовується розробниками вже давно. З моменту її появи використовувалися різні словники і іноді розробникам доводиться на сайті із впровадженою мікророзміткою впроваджувати новий стандарт, а замовнику витрачати на це гроші. Це робиться не тому, що розробники хочуть більше заробити на клієнтах, а тому, що пошукові системи завжди переслідують тренди розвитку словників і випускають свої рекомендації на їх основі. Тренд популярних словників змінився і ПС оновлюють свої рекомендації, а SEO-фахівцям та веб-майстрам доводиться під них підлаштовуватися.
Що взагалі дає мікророзмітка?
Насамперед, у пошуковій видачі покращує зовнішній вигляд сайту, робить сніпети красивішими, кориснішими, інформативнішими та цікавішими для інтернет-користувача (сніппет - невеликий інфоблок, який коротко описує користувачу зміст сторінки, виходячи з його запиту).

Посилання у соціальних мережах також перетворюються, стають зрозумілими та привабливішими для натискання: підтягуються картинки, назви сторінки, автора тощо.

Якщо говорити загалом, то завдяки мікророзмітці, будь-які сервіси, в яких вбудований робот для зчитування її, набагато краще розуміє та сприймає контент на сайті.
Наскільки важлива мікророзмітка для Google, Яндекс та соціальних мереж і чи впливає вона на видачу
Розмітка безпосередньо не впливає на видачу веб-сайту або його конверсію, але несе вагому користь:
- Вона впливає на сніпет і робить його ширшим, який, у свою чергу, дає більше корисної інформації і більш привабливий для користувачів. Це підштовхує їх до переходу на сайт зі сторінки пошуку.
- Пошукові алгоритми систем Google, Yandex люблять порядок і «поважніше» ставляться до простих та якісних ресурсів. Мікророзмітка сайту - це ще один пункт, який належить до порядку, настільки улюблений ПС.

За допомогою семантичної розмітки створюється матриця сайту, через яку алгоритм пошукової системи зчитує інформацію. Сайт стає для нього зрозумілішим, підвищується до нього довіра, покращується ранжування, що опосередковано впливає на пошукову видачу. З користувальницької точки зору правильний сніпет також допомагає людині зрозуміти про що йтиметься на сторінці навіть не відвідуючи її, він робить для себе висновок буде їй цікава вона чи ні. За бажанням інформацію в СНІПЕТі можна в будь-який момент змінити і це ніяк не вплине на позицію сайту у видачі.
Варто також зазначити, що якщо сайт має некоректну розмітку, це жодним чином не вплине на результат видачі пошукової системи, а просто ПС не відображатиме її, але в разі дуже грубих порушень правил розмітки може бути накладений на сайт спеціальний фільтр “За переспам у мікророзмітці ”. Але з користувальницької точки зору, хороша мікророзмітка, завдяки якій формується гарний сніпет, дає велику користь. Якщо говорити в цифрах, то нами було встановлено, що при класному сніпеті CTR (показник клікабельності) може зрости на 2-3%. А це непоганий приріст відвідувачів сторінки та потенційний прибуток для бізнесу.
Види мікророзмітки
Семантична мікророзмітка – це продукт тривалої розробки багатьох програмістів. Результатом стала велика кількість словників, які сьогодні використовуються для різних цілей.

Найбільш популярним є Open Graph – саме з цією мікророзміткою працюють усі соціальні мережі, на сучасних сайтах розробляється мікророзмітка на основі цього словника, щоб спростити завдання роботу. Другий за популярністю – словник Schema.org. Він покращує якість пошуку, допомагає створювати якісні метадані, є ініціативою компаній Google, Yahoo, Microsoft, а згодом і Yandex. Застарілий, але все ще визнаний словник – Data Vocabulary, за допомогою якого позначалися хлібні крихти, контакти. Сьогодні його мало хто використовує, але пошукові роботи, як і раніше, лояльно до нього ставляться. Тому якщо мікророзмітка вашого сайту побудована на цьому словнику і це зроблено правильно та якісно, то її можна поки що не змінювати, щоб не витрачати гроші. Але в перспективі чи за бажання мати сучасний сайт, рекомендуємо розглянути варіант переходу з цього словника на Schema.org.

Існує ще ряд інших, менш популярних словників, які створюються для певних цілей (мікроформати, FOAF тощо, що частково підтримуються ПС). Крім того, ви можете навіть самостійно за бажання створити свій словник, давши пояснення для чого він придуманий і що він вміє. Не факт, що він набуде популярності та стане затребуваним, але спробувати варто, якщо у вас є відповідні знання :-)
Синтаксис семантичної розмітки та варіанти їх поєднання зі словниками
У HTML код вписуються різні сутності, теги, які описують, що конкретно описується на сайті: картинки, товар, рецепт страви, контакти і т.п. За те, яким способом описуватимуться сутності, відповідає синтаксис розмітки. Сьогодні його всього 4 види: RDFa, JSON-LD, Мікродані та Мікроформати.

Важливо сказати, що мікроформати сьогодні втратили свою актуальність. Навряд сучасні SEO-фахівці порекомендують вам використовувати його на своєму сайті. Цей синтаксис може зчитувати за своїми старими стандартами, але при цьому у своїх довідках пошукові системи та й самі розробники Schema.org рекомендують використовувати інші варіанти впровадження. Тому на ньому звертати увагу ми не будемо, щоб не витрачати ваш час на марну інформацію.
Мікродані
Мікродані прописуються за допомогою декількох ключових атрибутів: itemscope, itemtype та itemprop, які вказують, розкривають та описують сутності, внесені до HTML-коду. Мікроданими переважно розмічають видимий контент на сайті, тобто впровадження йде саме на сторінку у видимій частині HTML документа.
- Itemscope показує, що у ХТМЛ коді знаходиться якась сутність;
- У ньому тип описує тип сутності. Цей та попередній атрибут завжди йдуть у парі;
- Itemprop описує властивості сутності.

Виходячи з прописаних атрибутів мікроданих, пошуковику стає зрозуміло, що сторінка присвячена Юрію Гагаріну, на ній знаходиться посилання на його фотографію і ще додаткова інформація.
Мікродані часто йдуть у парі зі словником Schema.org. Раніше це був найпоширеніший варіант реалізації мікророзмітки для пошукових систем, оскільки Google ще кілька років тому показував розмітку в сніпетах тільки за умови, що розмічена видима частина документа. А в разі впровадження того ж таки JSON дуже часто мікророзмітка в сніпет не потрапляла. Хоча наразі ця тенденція змінилася.
JSON-LD
JSON-LD – спосіб оформлення та передачі інформації за допомогою текстового формату JSON, який добре переглядається пошуковою системою. Особливість цього синтаксису полягає в тому, що його атрибути вписуються не в видимий HTML код, а в окремий скриптовий фрагмент, який може бути як на початку, так і в кінці тіла документа. Це значно спрощує завдання при створенні мікророзмітки, тому що не потрібно розмічати вміст видимої області документа.

JSON-LD має велику кількість атрибутів, за допомогою яких можна описувати контент (@context), надавати об'єкту унікальну ідентифікацію (@id), вказувати будь-які дані, пов'язані з певним параметром (@value), вказувати мови (@language), розширювати властивості та значення сутності (@vocab) та багато іншого. За допомогою цього синтаксису можна впровадити Schema.org, створивши мікророзмітку для компанії, товару, відгуку, особистості, фотографії, відео, логотипу, контактів тощо.

Важлива перевага цього синтаксису полягає в тому, що з ним дуже зручно працювати, розміщуючи теги в коді сторінки, при цьому не турбуючись про те, що дані, що розміщуються, повинні йти в видимій частині в одному блоці з візуальною частиною документа. При цьому у нас можуть бути у видимій частині документа у шапці телефон та у підвалі адреса організації. Але при впровадженні JSON ми в частині документа, що не відображається браузером, просто можна просто продублювати інформацію в потрібному порядку, щоб отримати правильно розмічений інформаційний фрагмент. Для користувачів у видимій частині документа нічого не змінюється.
JSON-LD працює в парі з Schema.org і в цілому допомагає правильно розмічати всі дані, які добре сприймаються і машиною.
RDFa
Особливістю цього синтаксису і те, що з його допомогою виконується розмітка лише у заголовку документа. Сьогодні подібною мікророзміткою користуються переважно соціальні мережі Facebook, VK. Twitter, оскільки вона дозволяє витягнути красивий сніпет, правильно підтягнути і сформувати послідовність даних (заголовка, описи, картинки, Title сторінки, її URL, автора і т.д.). Такий сніпет, особливо, якщо сторінка несе комерційний характер, викликає довіру та інтерес у потенційного клієнта, оскільки ще до того, як клікнути на посилання, людина вже розуміє, що її чекає на сторінці.

RDFa працює в сукупності зі словником Open Graph, але може працювати та з більш застарілими словниками, такими як Dublin Core або Data Vocabulary.
Чим цікава мікророзмітка Open Graph?
Один із найпопулярніших словників у рунеті. Як показує статистика Яндекса, цим словником для створення мікророзмітки користується 15% сайтів у всьому світі. Найчастіше його використовують, щоб посилання з сайтів були більш зрозумілими, красивими та розширеними. До того ж саме цим словником користуються всі популярні соціальні мережі. Open Graph використовується Facebook (розробники цієї соцмережі та стали творцем словника), VK та Twitter. Завдяки цьому можна читати короткий опис до відео, статті, читати стрічку новин та бачити інформацію, якою діляться друзі у соціальній мережі. Ось приклад використання словника OG у мікророзмітці

За допомогою цього словника можна вказати практично будь-яку інформацію про контент. Зокрема можна вказати тривалість пісні, ім'я його виконавця, альбом, дату виходу. У відео чи фільму вказати його автора, сценариста, режисера, акторів, виконувані ними ролі, тривалість ролика. Також є можливість вказати інформацію, яка не підходить до певної категорії. Наприклад, теги, дата виходу чи публікації, стать автора тощо.

Якщо не використовувати словник у мікророзмітці, то у Фейсбуці пошуковик все одно намагатиметься підтягнути прев'ю. Щоправда, воно може вийти криве. Наприклад, замість картинки підтягнути логотип сайту, а замість заголовка якийсь підзаголовок, що навряд чи сподобається користувачеві.

Обов'язково впровадьте цю мікророзмітку, якщо хочете, щоб ваші сторінки в соціальних мережах були цікаві для користувачів. Сьогодні дуже багато користувачів застосовують соцмережі для пошуку та використання різноманітної інформації. Не позбавляйте їх зручності, а себе – клієнтів.
Мікророзмітка Schema.org
Schema.org - ефективний словник мікророзмітки, що розпізнається найбільшими пошуковими системами: Google, Yandex, Yahoo. Словник є схемою, що включає HTML-теги. Як і у випадку з Open Graph, Schema.org допомагає пошуковій роботі розпізнати призначення сторінки, інформацію на ній, її структуру. Відмінність між ними полягає в тому, що Опен Граф частіше використовується для соціальних мереж, а Схема – для пошукових систем.
На відміну від інших словників, де є досить обмежена кількість атрибутів, Schema.org пропонує до використання понад сотню різних схем, які постійно додаються. Щоправда, не всі обробляються ПС і не вся розміщена інформація потрапляє у сніпет. З їх допомогою можна описати все, що завгодно: відео, фотографії, компанію, товар, відгуки, контакти, якусь дію, рецепти, жанр, захід, деякі елементи сторінки (наприклад, хлібні крихти), статті, рейтинги та багато іншого, формуючи красиві та інформативні сніпети.
Schema представляється як схеми з різних типів даних. Кожен тип об'єднується набором певних властивостей та характеристик, а потім організуються у схеми ієрархічним способом. В результаті отримуємо таке

Яскравий приклад того, як на одному сайті в Гуглі сніпет підтягнувся, а на другому ні. Логічно, що друге посилання з картинкою, часом приготування та датою розміщення посту буде привабливішим для користувача.
Використання мікроданих абсолютно не гарантує покращення позицій у видачі пошукової системи або збільшення відвідуваності. Навіть самі ПС не гарантують, що покажуть дані з мікророзмітки у сніпеті. Але пошукові роботи легко визначають, чи відповідає ваш сайт запиту користувача і набагато лояльніше ставиться до нього. І якщо мікророзмітка відображається у видачі, шанси збільшення переходів зі сторінки пошуку на сайт значно збільшуються.

Приклади сніпетів, які формує Schema.org
Наочно покажемо, як працює на ділі мікророзмітка Schema.
Рецепти
Варто лише вписати запит у пошуковий рядок, як миттєво підтягується гарний сніпет не тільки з апетитною картинкою, а й часом приготування, калорійністю, а також рейтингом рецепту. Користувачеві залишається лише натиснути на посилання і дізнатися спосіб приготування страви.

Контакти
Мікророзмітка контактів дозволяє ПС краще визначати ваше регіональне прив'язування, тобто. у своєму регіоні у вас буде більше шансів з'являтися у пошуковій видачі. Раніше інформація з контактів у мікророзмітці відображалася за запитами назв компаній чи брендів так:

Однак Google виправив відображення контактних даних у мікророзмітці, і тепер інформація з мікророзмітки контактів може потрапити до Графа Знань та відображатися за назвою компанії чи бренду окремим інформаційним блоком

Подібний інформаційний блок відображається не завжди, але якщо все-таки відображається, це дає вагомий плюс до переходів на сайт і залучення клієнтів.
Деякі необхідні елементи сторінки
Це можуть бути хлібні крихти, логотип або, як у прикладі, рядок пошуку.

Погодьтеся, дуже зручно шукати інформацію в магазині без зайвого кліку прямо зі сторінки пошуку?
А ось яскравий приклад хлібних крихт, які підтягуються у сніпет.

А тепер порівняйте з нерозміченими хлібними крихтами

Погодьтеся, один варіант більш зрозумілий.
Курси
Короткий опис курсів у Сніппет допоможе користувачеві ще на першому етапі зрозуміти що саме пропонують і чи потрібно йому це. Фішка в тому, що такий сніпет показується тільки на мобільних гаджетах і деяких планшетах.

І тут у видачі у всіх будуть маленькі блоки інформації, а у вас на сайті – великий. Це не може не привернути увагу.
Заходи
Зручно, коли за кілька секунд отримуєш відповідь на свій запит без необхідності шукати її на сайті. У цьому випадку підтягнутий сніпет відповідає на запитання користувача, якому залишається лише перейти на сайт і купити квиток.

Зображення
Дуже часто користувачі шукають інформацію про зображення або шукають певні зображення за своїми запитами. Мікророзмітка картинок з вашого сайту допомагає ранжуватися фото за тематичними запитами. Що може підвищити переходи користувачів на сторінку з пошуку на картинках, де зображення розміщено. Якщо у вас візуальний товар та унікальні зображення, то це будуть гарною допомогою бізнесу.

Без спеціальної мікророзмітки картинки теж намагаються ранжуватись. Однак, наприклад, для ПС Яндекс це допомагає передати системі правильні описи картинок та дає додаткові плюси до ранжування.
Товар
Поширена схема, що використовується відображення конкретного товару, послуги. Це може бути абсолютно будь-який продукт: від автомобіля до пари шкарпеток. При цьому в сніпет може підтягуватися необхідна інформація про продукцію: ціна, наявність, відгуки про товар тощо.

Для прайс агрегаторів взагалі може відображатись діапазон цін на товар.

З таким сніпетом набагато більше інформації зрозуміло відразу, чи не так?
Відгуки та рейтинги
Схема допомагає інформувати користувача про відгуки або рейтинги. При цьому не є важливою тематика. Це можуть бути фільми, книги, статті, ресторани, музика. Що завгодно.

Офіційні валідатори Google та Яндекс
Після завершення роботи необхідно перевірити мікророзмітку на наявність різних помилок. Зробити це можна за допомогою спеціального сервісу – валідатора. Пошукові системи Google і Yandex мають свій сервіс, що виконує тест мікророзмітки.
Так виглядає валідатор мікророзмітки Яндекс

А так – валідатор мікророзмітки Гугл

За допомогою їх веб-майстер може вручну перевірити мікророзмітку. Перевірка робиться для того, щоб переконатися в правильності написання мікророзмітки та її подальшій обробці пошуковими системами. Ці послуги однаково ефективно перевіряють усі типи мікророзміток, у тому числі вже застарілих.
У звітах Search Console у Google є цілий звіт, присвячений мікророзмітці (Структуровані дані).

У цьому звіті ведеться статистика щодо впровадження мікророзмітки (на яких сторінках і яка), а також у разі помилок у мікророзмітці там висвічується відповідна інформація та сторінки, де таке було виявлено. І якщо у вас на сайті впроваджено цей інструмент, то аналізувати те, як сприймає використання Google ставати набагато простіше.
До речі, для перевірки мікророзмітки у соціальній мережі Facebook також є свій валідатор. Він перевірятиме Open Graph, тому що саме цей словник використовується в FB та інших соцмережах.

Як перевірити мікророзмітку у ПС?
Розглянемо, як на практиці виконується тест мікророзмітки.
Перевіряємо розмітки в пошуковій системі Google
Перевірка мікророзмітки в Гуглі виконується за допомогою сервісу "Інструмент для перевірки структурованих даних", про який вже говорилося вище. Це офіційний сервіс від компанії Google.
На основі цього способу можна визначити усі існуючі помилки. Для цього достатньо лише ввести посилання на сторінку, де необхідно перевірити мікророзмітку. Ось приклад сторінки без помилок у розмітці.

Якщо помилки в розмітці є на сторінці, валідатор вкаже їх і докладно опише пояснення до них. Дуже важливо усувати всі критичні помилки, позначені червоним кольором. Так як з ними мікророзмітка найімовірніше не відображатиметься в сніпеті.

Дуже зручно, що всі виправлення можна вносити відразу у вікні з HTML кодом, не потрібно експериментувати на сайті та перевіряти виправлену помилку чи ні. Можна попрацювати над помилками прямо у вікні, а коли валідатор покаже, що все гаразд, вже вносити виправлення на сайт.
Перевіряємо мікророзмітку Яндекс
Із валідатором пошукової системи Yandex все набагато простіше. Є лише один спосіб перевірки розмітки, посилання на який розташоване в інструментах веб-майстра (http://webmaster.yandex.ru/microtest.xml). Залишається лише зробити посилання сторінки і перевірити якість розмітки. Після перевірки результат буде повністю показаний і детально розписаний, якщо виявлено помилки.

Якщо помилок немає, результат буде таким

У деяких випадках може з'являтися повідомлення "Сторінка не може бути завантажена", що говорить про те, що сторінка не існує або є помилка сервера. З будь-яких питань завжди можна звернутися за допомогою до сервісу “Яндекс. Вебмайстер”.
Найчастіше Яндекс показує у пошуку та зчитує менше мікророзмітки. Але ту частину, яку він бачить, краще перевіряти саме цим інструментом ПЗ. Особливо якщо ви хочете просуватися в Яндексі.
Яка потрібна мікророзмітка для різних типів сайтів?
Мікророзмітка різних типів сайтів відрізнятиметься між собою через можливість підтягнути в сніпет різну інформацію. Логічно, що в цьому випадку використовують різні прийоми розмітки. Розглянемо на прикладах, що можна підтягнути в сніпеті при видачі результатів пошукової системи в залежності від виду сайту.
Мікророзмітка для інтернет-магазину
Інтернет-магазин, як найскладніший, багатофункціональний та багатоконтетний сайт, дає величезні можливості для створення корисного та цікавого для ЦА сніпету. За допомогою мікророзмітки в сніпет можна підтягнути найменування товару з його фото, описом, вартістю, а також показати відгук, рейтинг, автора відгуку, тіло відгуку та дати їх розміщення, крихти. Як це виглядає і навіщо це потрібно, розглянемо далі.
Мікророзмітка хлібних крихт
Мікророзмітка хлібних крихт допоможе їх правильно формувати пошукову систему. І якщо все буде виконано правильно, то виходить

Такі хлібні крихти виглядають набагато приємніше і привабливіше, ніж стандартне посилання.

А це, своєю чергою, може позитивно вплинути на кількість відвідувань.
Розмітка у соціальних мережах
Для бізнесу дуже важливо охопити всю цільову аудиторію, у тому числі ту, яка більшою мірою користується соціальними мережами. Мікророзмітка в цьому випадку допоможе бізнесу, надавши інформацію про товар або статтю щоразу, коли користувач буде ділитися посиланням або кидати його в коментарі.

Розмітка картки товару
Рейтинг, оцінка, вартість, валюта, інформація про наявність тощо, які виведе ПС – все це дає споживачеві можливість отримати необхідну інформацію вже на першому етапі пошуку товару.

Пошукова система Google відмінно контактує з мікророзміткою картки товару і з радістю підтягує інформацію в сніпет, якщо розмітка виконана правильно. А ось з Яндексом справи трохи інакше. Система на основі своїх алгоритмів не завжди виводить інформацію у сніпет, але спробувати варто.
Інформація про компанію
Мікророзмітка допоможе пошуковим системам розповісти докладніше про компанію: назву, контакти, адресу офісу або адреси філій тощо. Це допомагає ранжуватися сайту у певних регіонах. Особливо це важливо, якщо філії компанії розташовані в різних регіонах і є бажання добре представлятися в пошуку кожного з них. З точки зору користувача розмітка не несе ніяких переваг, оскільки споживач її не бачить. Але робити її потрібно безпосередньо для коректного зчитування інформації ПС. Якщо все робити правильно, вийде так

Розмітка рядка пошуку
Рядок пошуку сайту, прямо у видачі пошукової системи - це дуже крута і корисна фішка, що дозволяє користувачеві відразу зробити запит по товару, що цікавить, не переходячи на сайт. Пошуковий рядок резонніше впроваджувати у великі інтернет-магазини. Але це не означає, що вона відображатиметься лише для них.

Мікророзмітка інтернет-магазину, по-перше, робить видачу в пошуковій системі красивішою та кориснішою для користувача, а, по-друге, збільшує кількість відвідувань сайту, оскільки у видачі посилання виглядає приємніше, ніж стандартний набір Title+Description.
Мікророзмітка для сайту послуг
Мікророзмітка для сайту послуг несе аналогічну користь споживача, як і для інтернет-магазину. Її відмінність лише в даних, які можна вивести у сніпет. У цьому випадку можна показувати користувачеві контакти компанії, блог або статті, різні курси або заходи (якщо це актуально), крихти, рейтинг, відгуки. Тому ми не повторюватимемося, а просто покажемо як це виглядає в практиці.
Контакти компанії
Це можуть бути телефонні номери, електронна пошта або адреса фактичного розміщення офісу.
Блог/статті
У цьому прикладі в сніпет підтягується рейтинг на основі голосів і дата додавання статті в блог.

Курси/заходи
У цьому прикладі в СНІПЕТ підтягнулися види курсів з їх розкладом проведення. Ця інформація допомагає одразу закрити кілька питань користувача.

Розмітка для соц.мереж
Як і у випадку з інтернет-магазином, мікророзмітка у соціальних мережах для сайту послуг є дуже важливою. Вона привертає увагу, формує в користувача враження та розуміння цікаві йому ці послуги чи ні.

Хлібні крихти
Погодьтеся, такі хлібні крихти виглядають значно привабливіше, ніж звичайне посилання.

Мікророзмітка для інформаційних сайтів, порталів
На сторінках таких сайтів зазвичай виконується мікророзмітка статей, відгуків, рейтингів, відео. якщо на сайті присутні товари для прайс-агрегаторів, можна робити розмітку і на них. Нижче покажемо практичні приклади.
Статті, відгуки та рейтинги
Цей приклад мікророзмітки наочно показує як може бути підтягнута в сніпет картинка для статті.

Розмітка для соцмереж
Мікророзмітка в соціальних мережах для інфопорталів та інформаційних сайтів є не менш важливою, ніж для комерційних ресурсів. Вона надає користувачеві соцмережі цікаву йому інформацію. наприклад, ім'я автора статті чи дату публікації.

Відео
Приклад мікророзмітки відео

Зазвичай, ця мікророзмітка дуже корисна тим, хто розробляє свій власний сервіс відео хостингу. Типу Ютуба.
Товари для прайс-агрегаторів
Приклад сніпету сайту-агрегатора

Тут, на відміну від інтернет-магазину, показується діапазон цін і зрозуміло, що пропозицій на сторінці буде багато.
Насправді лише цими рішеннями портали можуть обмежитися. Тут найважливіше знайти що із запропонованого в Schema.org підходить за змістом до контенту порталу та реалізувати відповідну розмітку.
Покарання за неправильну мікророзмітку від Google
Компанія Google впровадила ручний фільтр за спам у мікророзмітці. Наявність порушень переглядає фахівець компанії та при їх виявленні накладає фільтр, сповіщення про яке надходить у Search Console. Як правило, причина санкції вказується "Спам у мікророзмітці". Результатом стає повне невідображення мікророзмітки сайту у результатах видачі пошуковою системою.

Накладається фільтр за неправильне використання мікророзмітки на сайті. Наприклад, у вас блог про квіти, але вам дуже хочеться, щоб у сніпеті Google для кожної статті показувалася картинка. Використовуючи мікророзмітку статей, такого ефекту досягти не можна. Але якщо розмітити статтю мікророзміткою рецептів, то таке можливо. І ви вирішуєте запровадити мікророзмітку рецептів. ПС змісту контенту не розуміють і не можуть оцінити доречна дана розмітка тут чи ні. Але будь-яка скарга від користувачів ПС про те, що є порушення, буде приводом для перевірки ваших сторінок з боку фахівців Google. Якщо мікророзмітку впроваджено не за призначенням (що в принципі й спостерігається в наведеному прикладі), сайт покарають.
Щоб уникнути фільтра, необхідно переконатися, що розмітка відповідає стандартам словників та ПС, перевірити розмітку на наявність помилок за допомогою спеціального сервісу, а також слідкувати за звітом у своєму обліковому записі Google Search Console. Якщо фільтр був накладений, необхідно усунути помилку, а також зв'язатися з підтримкою Google.
Щоб уникнути санкцій, ви можете ознайомитись із політикою пошукової системи щодо мікророзмітки тут та тут.
Мікророзмітка: робити чи ні?
Виходячи з наших спостережень, можна сказати, що мікророзмітка не є панацеєю для різкого та великого стрибка відвідуваності сайту. Але вона відіграє важливу роль у зростанні CTR з точки зору зручності користувача. Гарний та інформативний сніпет створює приємне враження у користувача, допомагає йому ще на старті отримати цікаву для нього інформацію, а також прийняти рішення на її основі - переходити за посиланням, цікаво йому це чи є сенс шукати інший сайт. Тому ми однозначно рекомендуємо впроваджувати мікророзмітку, довіривши роботу професіоналам, щоб унеможливити помилки.
Сподобалася стаття? Ставте лайк та підписуйтесь на наш блог!