Дедалі більше підприємців, бізнесменів та допитливих людей намагаються розібратися що таке лендинг пейдж і чому його створення настільки популярне не лише в Україні, а й у всьому світі. Перший лендинг був створений в Америці, коли американська веб-студія спробувала розробити веб-продукт, який перевершує чинний рівень конкуренції компаній. Ефект вийшов приголомшливий. В Україні лендинг пейдж почали створювати 7 років тому, і ми впевнені, що за цим видом веб-сайту стоїть майбутнє інтернет-бізнесу.

Що таке Landing page?
Landing page – це веб-сторінка, яка є підсилювачем ефективності реклами та способом збільшення клієнтів компанії. Як правило, сторінка містить рекламу одного товару чи послуги, яка максимально розкриває їх особливості та привертає увагу аудиторії.
Перехід на лендинг здійснюється з реклами в соціальних мережах, контекстної реклами Google та Yandex, органічної видачі пошукових систем та e-mail-розсилок. Головне завдання лендингу – спонукання відвідувача до цільової дії, внаслідок чого він стає покупцем чи клієнтом. Має лендинг пейдж плюси та мінуси. Але основними перевагами веб-сайту є зосередженість відвідувача на одному об'єкті, ефективна мотивація та стимуляція відвідувача до здійснення цільової дії та вищий коефіцієнт конверсії від реклами.
Це означає, що переваги відрізняють односторінник від інших видів сайтів. Якщо корпоративний сайт або сайт-візитка несуть інформацію про компанію та її діяльність у цілому, то лендинг, простими словами, спрямований лише на рекламу товару чи послуги в одній позиції.
Як ще називається Landing page (синоніми)
В Інтернеті можна зустріти різні назви лендингу і всі вони будуть вірні. У переклади з англійської Landing page означає "посадкова сторінка". У російській мові існують альтернативні варіанти назви веб-сайту і всі однаково рівносильні. Синонімами Landing page вважається:
- Landing Page
- Лендинг пейдж
- Лендінг
- Лендос (сленг)
- Цільова сторінка
- Продаюча сторінка
- Сторінка захоплення
- Сторінка приземлення
- Сторінка посадки
- Конверсійна сторінка
- Односторінковий сайт (односторінник)
- Продаючий сайт
- LP
Деякі клієнти помилково вважають, що між цими назвами одного веб-продукту є різниця, яка полягає у технічних нюансах розробки та її кінцевому результаті. Однак, запевняємо вас, така думка пов'язана виключно зі слабким розумінням тематики.
Як уже згадувалося, основна мета односторінника Landing Page, що продає - "закрити" цільову дію. Про які дії йдеться? Їх налічується безліч, залежать від діяльності компанії та бажаного результату. З поширених виділяються:
- Заявка на розрахунок чогось;
- Заявка на безплатну консультацію;
- Заявка на замовлення або замовлення товару;
- Бронювання місця;
- Підписка на розсилку;
- Взяти участь в акції;
- "Завантажити прайс/програму/файл із рекомендаціями" тощо.

Виходячи з цільової дії, поділяють 4 види посадкової сторінки
Довгий лендинг - найпоширеніший формат веб-сайту, який спрямований на "підігрів" уваги відвідувача;
Короткий лендинг – невеликий односторінник, що містить кілька блоків (конкурентні переваги, вигоди, блок соціальних доказів), які спрямовані на збільшення клієнтської бази та збирання контактних даних (і-мейл, номер телефону);
Однокроковий лендинг - сторінка з одного блоку з яскравим закликом до дії;
Двокроковий лендинг – веб-сайт із двох сторінок – на першій максимально "розігрівається" інтерес, на другій розміщено заклик до дії.
У чому переваги та недоліки лендінг пейдж
Основні переваги лендінг пейджу перед іншими видами сайтів у тому, що вся структура та контент орієнтовані тільки на цільову дію. Відвідувач має 6-10 секунд для визначення цінності сайту, на який він потрапив, щоб вирішити для себе звернутися в цю компанію або продовжувати пошуки. Отже, лендінг пейдж не обтяжений яскравим дизайном, навігацією, що відволікає увагу візитера, та великими текстами. Все коротко, по суті, і точно в ціль. Також до додаткових переваг сайту належить:
- Швидке завантаження завдяки відсутності важких графічних елементів;
- Швидке створення Landing page (до 3 тижнів);
- Велика залучення відвідувача;
- Простий спосіб розширити базу клієнтів.
Ефективність сторінки висаджування вимірюється конверсією. Експертний підхід до розробки сайту та ніша клієнта може гарантувати конверсію до 30-45%. На мові монетизації, це чудовий додатковий прибуток для комерційної компанії.

Чи має сторінка захоплення мінуси?
Як би нашим клієнтам цього не хотілося, не буває універсальних сайтів, які б змогли задовольнити всю цільову аудиторію. Пов'язано це з психологічним сприйняттям людиною інформації. Наприклад, ваша компанія – посередник з продажу холодильників вітчизняного виробництва. Один відвідувач, зайшовши на лендинг, без сумніву, купить запропоновану модель у вашій компанії. А другий, подумавши про зиск, перейде на сайт виробника. І так ще десятки причин, чому людина не зробить замовлення на вашому сайті, потрібно прийняти той факт, що провідна частина відвідувачів Landing Page піде, так і не виконавши конверсію, так працює весь ринок, не тільки в інтернеті
Другий нюанс – обмеженість інформації, поданої на лендинг пейдж. Щоб відвідувач залишив свої контактні дані чи купив/замовлення товар, чи послугу, компанія має викликати в нього довіру. Специфіка лендингу обмежує обсяг розширеної інформації, тому не кожна людина готова ризикнути своїми грошима чи контактним номером. Однак вирішити дилему - реально, розмістивши на сторінці сертифікати, нагороди, позитивні відгуки або відеозвернення керівника компанії.
Для якого бізнесу/виду діяльності підійде продаючий односторінковий сайт
- Продаж послуг – у цьому виді діяльності лендинг пейдж найефективніші;
- Продаж ексклюзивних, дорогих, емоційних чи масових товарів із однієї вузької групи;
- Інфобізнес та MLM;
- Компанії-виробники, котрі хочуть презентувати новий продукт на ринку або створити промо-акцію.
Як бачите, лендинг пейдж чудово підходить для компаній, що діють у будь-якому напрямі бізнесу.

Елементи посадкової сторінки
Тема Landing page не надто глибоко розкрита в Україні. Пов'язано це з відносною новизною продукту і, як наслідок, відсутністю широти знань у більшості виконавців. Ми ж як експертна в цьому напрямку веб-студія, яка щодня працює над удосконаленням свого продукту, вирішили виділити і донести до вас основні елементи сайту landing page, що продає. Це ті фактори, які мають чітко відпрацьовуватись і в комплексі приводити відвідувача до виконання цільового запиту. Забігаючи наперед, зазначимо, що неможливо виділити один елемент і сказати, що він – головний. Всі вони взаємопов'язані та працюють один на одного.
Отже, озвучимо 6 основних елементів продаючої сторінки.
1. Заголовок
Заголовок несе у собі споживчу цінність. Це перше, що бачить відвідувач, роблячи собі висновки. Він є мотивацією до привернення уваги читача та відображає всю суть сайту. Прочитавши заголовок, у відвідувача в запасі всього 2-3 секунди, щоб зрозуміти цікаво йому вашу пропозицію, побачити конкурентні переваги компанії. Невелика пропозиція, яка є унікальною (УТП), вважається найважливішим елементом конверсії. Його точність, мотивація та виклик інтересу однозначно впливає на ефективність посадкової сторінки.

2. Підзаголовок (другий заголовок)
Підзаголовок є логічним продовженням першого та основного заголовка. Він розкриває суть речення та мотивує читача до подальших дій. Другий заголовок розташовується поруч із першим або під ним.

3. Зображення та відео
Зображення включаються до всіх типів сайтів і Landing не виняток. Доведено, що людина краще сприймає картинку і в 99% розуміє про що йдеться, дивлячись на неї. У випадку зі сторінкою, що продає, картинка може бути одна, кілька або служити як фон.
Відеофайл розміщується за потреби. Воно найчастіше несе інформаційний характер: відгуки, звернення керівника відділу чи компанії до потенційних клієнтів, огляд продукту та його переваг.
4. Продаючий текст
Контент без текстів неповний та неефективний. Тексти на сторінці є обов'язковими, але їх обсяг відрізняється принципом створення Landing page. Тексти мають бути короткими, сухими та по суті. Як правило, кожен абзац складається з 3-4 речень та розкриває суть блоку. Дізнайтеся як писати продаючі тексти, щоб вони конвертували відвідувача в клієнта.
5. Заклик до дії
Елемент, який більшою мірою відрізняє лендинг-пейдж від інших видів сайту. Заклик до дії та форма запиту поряд з ним розміщуються кілька разів на всій сторінці, і є логічним завершенням завдання всього сайту.

6. Соціальний доказ
У відвідувача має з'явитися довіра до компанії, тому внизу сайту розміщуються дипломи та сертифікати компанії, сертифікати якості, приклади робіт та відгуки від клієнтів.

При розробці цільової сторінки не варто забувати про її дизайн та інші технічні аспекти, також важливі для працездатності ресурсу. Коли всі елементи ретельно опрацьовані та знайшли своє місце в послідовному ланцюжку, сторінка захоплення стає ланкою інтернет-бізнесу. Але їх створення недостатньо для максимального ефекту. Дуже важливо вчасно враховувати тенденції змін інтернет-маркетингу та реакцію відвідувачів, постійно вдосконалюючи кожний елемент. Тільки в цьому випадку слід очікувати на стабільний приріст конверсії. Пропонуємо переглянути приклади односторінкових сайтів для детального вивчення структури.
Структура Landing Page за моделлю AIDA
Професійно уточнені елементи односторінника – левова частина роботи. Тепер важливо їх правильно розставити, щоб зацікавити відвідувача сайту та м'яко спонукати на цільову дію. Найчастіше структура лендингу заснована на моделі AIDA, що продає (A-увага, I-інтерес, D-бажання, A-дія).

Однак існують і альтернативи, наприклад модель PMPHS (P (pain)-біль, MP (more pain) – більше болю, H (hope) – надія, S (solution) – рішення.
Принцип побудови сайту на основі моделі PMPHS полягає в описі та нагнітанні проблеми, виклику у читача негативних емоцій, пов'язаних з нею, надання можливості розв'язання проблеми за допомогою запропонованого товару/послуги/софту тощо. та пропозиції її вирішення за допомогою заклику до дії. Ця модель ефективна, але наша веб-студія живить любов все ж таки до AIDA. Тому розкриємо принцип структури лендинг-пейдж на основі створеної нами сторінки.
1. Інтерес
Перший блок містить у собі заголовок та підзаголовок, який розкриває суть усього проєкту та є унікальною торговою пропозицією.
Заголовок цікавить читача і відповідає відразу на кілька питань: "Що мені пропонують?", "Чому ця компанія?" Наступний блок розкриває принцип роботи компанії, відповідаючи на запитання "Що я отримаю?"
На цьому етапі людина звертає увагу та цікавиться пропозицією. Він розуміє чим займається компанія, який спектр роботи входить у послуги.
2. Увага
Йдемо далі. Другий блок – "розпалювання інтересу". Читач отримує докладну відповідь на запитання "Чому я маю звернутися до цієї компанії?".
Відвідувач розуміє переваги компанії, отримує гарантію вигідної та якісної співпраці. Для того, щоб переконати відвідувача зробити вибір у бік компанії, говоримо про його вигоди.
3. Бажання
На цьому етапі важливо максимально утримати читача, залучаючи його пропозицією, від якої важко відмовитись.
4. Дія
Коли інтерес і бажання відвідувача досягли критичної точки, і вони готові стати клієнтом, виконавши дію, ми пропонуємо йому таку можливість.
Як бачите, ціль цього лендинг пейдж - отримати контактні дані відвідувача. Однак лендинг пейдж з будь-якою метою може бути заточений під цю модель, яка на сьогоднішній день залишається однією з найефективніших.
Бажаєте дізнатися більше про різні моделі створення сторінок, що продають? Дізнайтесь про 5+ ТОП-ові формули текстів для продажу у статті Як створити текст, що продає.
Приклади, що продають лендинг пейдж від нашої веб-студії


Для кращого розуміння що таке Landing page, як реалізується на практиці структура, що продає, і як виглядає проект в цілому, рекомендуємо подивитися приклади робіт нашої веб-студії на сторінці Портфоліо робіт. У ньому представлені найкращі роботи компанії, які дають високу конверсію клієнту, задовольняючи його вимоги.
Також для нових ідей та натхнення рекомендуємо подивитися приклади продаючих сторінок, щоб наочно бачити, які проекти можуть гарантувати ефективність.
Що таке конверсія Landing page та яка її норма
Ефективність сторінки, що продає, визначається конверсією. Конверсія – це співвідношення числа відвідувачів до виконаних ними цільових діях, що вимірюється у відсотках за встановлений період часу. Для комерційної компанії конверсія полягає у співвідношенні загального числа відвідувачів за місяць (день, тиждень, півроку тощо) до осіб, які здійснили покупку або замовлення. Для некомерційної компанії – співвідношення відвідувачів, які вказали контактні дані для подальшого співробітництва тощо.
Наведемо простий приклад розрахунку конверсії. Припустимо, щодня на вашу цільову сторінку заходить 1000 унікальних відвідувачів і 20 з них виконують цільову дію (купують, замовляють дзвінок, завантажують, підписуються, залишають контакти тощо). І тут конверсія дорівнює: 20/1000*100% = 2%.

Методи визначення конверсії посадкової сторінки
Щоб зрозуміти ефективність сторінки захоплення, важливо відстежувати її конверсію. Робити це можна двома способами:
1. Відстежувати заявки з форм на сайті;
2. Використовувати "Call Tracking".
Якщо ви не хочете відстежувати дзвінки за допомогою Call Tracking, як альтернатива, можете кожного, хто зателефонував, запитувати, яким чином він потрапив на ваш сайт :). Але така стратегія спочатку програшна, тому що частина клієнтів можуть не пам'ятати, частина не захочуть відповідати на дзвінок, інші дадуть відповідь "з Інтернету", що для вас є розпливчастою і безглуздою відповіддю.
![]()
Також можна встановити на сайт промокод, що автоматично генерується, який людина повинна вам назвати для отримання, наприклад, знижки або бонусу. Цей метод складно автоматизувати, оскільки тут важливу роль відіграє людський чинник – не кожного цікавить знижка чи інші пропозиції. Тому краще "Call Tracking" зараз нічого немає. І хоча програма не дешева – приблизно від 2000 грн. на місяць, воно найефективніше відстежує конверсію односторінника.
Навіщо відстежувати конверсію з лендингу?
Бажаєте розуміти рівень ефективності веб-продукту? Тоді важливо розуміти та аналізувати конверсію лендингу. Припустимо, цільова сторінка працює – ви отримуєте дзвінки та заявки з нього, але не уявляєте яке джерело чи ключові слова приносять потенційних клієнтів. Дуже важливо розуміти, який інструмент інтернет-маркетингу приносить ефективність, а який краще виключити. Відстеження конверсії допоможе вам зрозуміти з якого офлайну або інтернет-джерела вам зателефонували або залишили заявку і за якими ключовими словами відбувається конверсія.
Відстеження конверсії допоможе покращити показники та заощадити бюджет. Після аналізу джерел (близько 3-4 місяців, але багато залежить від кількості користувачів на день на ресурс) ви зможете чітко розуміти, який з них приносить конверсію, а на який ви даремно витрачаєте свої гроші.
Якщо лендингова сторінка приземлення розкручується лише контекстною рекламою, відстеження конверсії допоможе зрозуміти, які ключові слова наводять клієнтів, а які взагалі не працюють. Після аналізу виключаються " неробочі " й непотрібні слова і джерело, що містить, а робиться основний наголос на ефективні джерела.

Яка норма конверсії для сторінки сайту, що продає
Немає поняття чи норми середньої конверсії. Для кожного бізнесу все індивідуальне. Конверсія лендингу залежить від багатьох чинників. Тому, якщо ви, зателефонувавши до веб-студії, почули відповідь, що виконавці гарантують конкретну цифру (як правило, називається високий показник), то не погоджуйтесь на співпрацю, оскільки нічого, крім розчарування, на вас не чекає.
Чинники, що впливають на конверсію:
- Продаючу структура сайту;
- Написання текстів (заголовки, підзаголовки, заклики до дії);
- Якість дизайну цільової сторінки;
- Якість джерела рекламної кампанії;
- Рівень налаштування рекламної кампанії;
- Унікальність вашої пропозиції;
- Сезонність;
- Цінова політика пропозиції;
- Ціновий сегмент;
- Репутація (відомість бренду/компанії);
- Бізнес-ніша та конкуренція. Всі ці показники можуть сильно вплинути на конверсію вашого Landing Page.
Наведемо приклад на конкретних видах діяльності. Наприклад, у ніші продажу мобільних телефонів та смартфонів конверсія у 15% вважається абсолютно нормальною. А для діяльності з продажу автомобілів "Mercedes" конверсія в 5% вважається дуже добрим показником.
Зазвичай, показники ефективності перебувають у діапазоні від 2 до 35% залежно від ніші. Конверсія інфобізнесу може сягати і 40%. У практиці нашої компанії ми змогли досягти показника конверсії в 45%, де основний фактор зіграла "терміновість" послуги, по суті, в більшості випадків клієнти дзвонили за першим або другим посиланням.
4 важливі етапи досягнення потрібної конверсії лендінг пейдж
Ви повинні знати принцип створення landing page, хоча б його основні етапи. Не можна сказати, що саме від них залежить зростання конверсії. Ефективність швидше залежить від комплексу дій. Однак без етапів, які ми наведемо нижче, не можна уявити ефективну сторінку захоплення.
1. Аналіз конкурентів та цільової аудиторії
Можна сказати, що конкуренти керують вашим бізнесом. Від їхньої поведінки залежать ваші подальші дії. І якщо сайт конкурента пропонує відвідувачам знижку 20% на товар, будьте впевнені, ви втратите частину клієнтів. Тому дуже і дуже важливо проаналізувати поведінку конкурентів на ринку, подивитися, чим вони "заманюють" клієнтів і що пропонують. Отримавши результати, потрібно зробити пропозицію ще кращою, ще вигіднішою.
Зазначимо, що важливо аналізувати сайти конкурентів не лише вашої країни, зокрема України. На практиці ми дивимося російські та закордонні сайти, щоб знайти найкращі елементи та зробити їх ще кращими.
Хороші ідеї часто знаходимо на сайті behance.net, там є і наш профіль, можете подивитися - https://www.behance.net/impulse-design
До того ж ви самі можете надихнутись прикладами сайтів, створених закордонними виконавцями.
Після аналізу конкурентів необхідно проаналізувати цільову аудиторію і скласти портрет потенційного покупця. На основі отриманих даних складається структура сайту, включаючи нюанси, які зацікавлять відвідувача: вказівку страхів, пропозиції щодо їх вирішення, переваги, вигоди тощо.
Далі – аналіз запитів, які залучатимуть відвідувачі. При цьому важливо зрозуміти джерела, які даватимуть більше ефективного трафіку. Це може бути соцмережі чи контекстна реклама.

2. Складання структури сайту
На основі отриманих даних аналізу ринку, ніші, конкурентів, сезонності та цільової аудиторії складається структура сайту. Це найважливіший етап розробки, від нього залежить вся ефективність лендингів та конверсія.
3. Написання текстів, що продають
Продаючий копірайтинг – неодмінна частина продає сайту односторінника. Відвідувача цікавить інформація, якщо її не буде або буде недостатньо для того, щоб зацікавити відвідувача, кількість трафіку дорівнюватиме нулю.
Важливою частиною копірайтингу вважаються заголовки та підзаголовки для кожного блоку. Також тексти, що продають, містять:
- Факти (зазвичай вони містять у собі цифри. Наприклад: "1000 проєктів за 10 років");
- Список переваг ("Чому ми");
- Схема співробітництва із компанією;
- Вигоди для клієнта;
- Гарантії тощо.
У випадку з лендинг пейдж тексти виглядають не так, як ми звикли їх бачити. Тут немає багатотисячних статей, а лише короткі факти, які максимально розкривають компанію/товар/послугу та цікавлять клієнта.
4. Дизайн лендингу
Дизайн сайту лендинга не повинен привертати на себе увагу, проте дуже важливо його ретельно пропрацювати. Тексти, блоки та кнопки повинні виділятися та робити на собі акцент. Тобто відвідувач повинен чітко розрізняти окремі блоки (якщо лендинг зроблено за такою структурою), кнопки та текст, які не повинні зливатися із тлом. Дизайн повинен викликати емоції у людини, бути просторим, незабитим елементами. Тут також важливо пропрацювати кольори – вони повинні підходити тематиці сайту та діяльності компанії. Додатковим плюсом буде додавання анімації, яка робить лендинг динамічним та цікавим, фокусує увагу відвідувача на потрібному об'єкті. Не зайвим буде знати, якою має бути колірна гамма сайту, щоб лендинг відповідав цільовій аудиторії та офферу.

5. Верстка Landing page
Щоб охопити мобільний трафік, потрібна адаптивна версія сайту. Такий лендінг пейдж чудово відображається на мобільних телефонах та планшетах, надаючи зручність перегляду відвідувача з мобільного гаджета.
Кожен етап має бути ретельно опрацьований та проаналізований. Подивіться які бувають помилки при створенні лендінгу, щоб не допустити їх у роботі.
Замість висновків
Сьогодні створення лендінг пейджу в Україні перебуває лише на стадії розвитку, але, як показує практика закордонного Е-маркетингу, за цим видом сайту стоїть майбутнє українського інтернет-бізнесу. Тому створення landing page – це єдине доцільне рішення для швидкого зростання конверсії за невеликих фінансових витрат.
На цьому все. Ставте лайки та підписуйтесь на наш блог. На вас чекає море корисної та цікавої інформації, яка обов'язково вам знадобиться.