
Кожен, у кого хоча б раз виникав інтерес чи необхідність створення сайту в Україні, ставив собі питання про ціноутворення та собівартість проєкту. Прошерстівши ринок і побачивши цінову політику IT-ринку, у розважливої людини виникає питання: "Чому одна веб-студія створює сайти за 3000 грн, а інша за 150000 грн за найпростіший ресурс?". Що впливає на кінцеву вартість сайту? Наскільки це пов'язано з "крутістю" виконавця, його амбітністю та якістю кінцевого результату?
Послуга створення сайту схожа на айсберг. Щоб клієнт побачив вершину (видимий результат), співробітники веб-студії виконують колосальний спектр роботи, про які не має на увазі замовник. Ми на прикладі своєї веб-студії вирішили поділитися з вами цінною інформацією, розповівши детально про ціноутворення розробки якісного сайту. І справа зовсім не в тому, що ми створюємо професійні проєкти (хоча це справді так), а в тому, що ми знаємо "кухню" зсередини та розуміємо реальну ціну праці своїх співробітників.
Що та хто впливає на вартість розробки сайту?
Як у будь-якому бізнесі найвитратніший – персонал. Його руками створюється проект, отже робота персоналу оплачується найвище. На прикладі Impulse Design та преміальних веб-сайтів ми розповімо вартість оплати кожного співробітника, який бере участь у створенні сайту.
1. Проджект-менеджер (менеджер проєкту). Це найголовніша людина, чия робота полягає в адмініструванні та контролі. Ні, він не малює дизайну, не програмує і не пише тексти. Але він керує загальним процесом, контролює кожен етап і вживає оперативних дій щодо усунення форс-мажорних обставин, вносить корективи, дає наведення кожному співробітнику. Проджект-менеджер, як начальник відділу на виробництві – від нього залежить успішність проекту.
Приблизні часові витрати (залежно від типу та складності проєкту) – 15 годин.
Вартість години роботи – 15 $.
2. Інтернет-маркетолог. Без цього фахівця неможливо уявити успішний проєкт. Він займається маркетинговими дослідженнями: аналізує конкуренцію та нішу, становить цільовий портрет аудиторії, складає структуру сайту, що продає, роблячи сайт маркетинговим інструментом продажів.
Орієнтовні часові витрати – від 10 годин.
Вартість години роботи – 30 $.
3. Копірайтер – майстер текстів. Людина, яка займається однією з найважливіших робіт для сайту – написання тексту. Не важливо, чи просувається ваш сайт за допомогою SEO або необхідний потужний текст для Landing Page – ця людина пише однаково захоплюючі, цікаві, експертні та грамотні тексти, які подвигнуть відвідувачів стати клієнтами. Копірайтер пише тексти за заданою структурою, яку готує інтернет-маркетолог.
Орієнтовні витрати за часом (залежно від типу сайту, обсягу тексту) – від 5 годин.
Вартість однієї години роботи – від 5$.
4. Веб-дизайнер – від фахівця залежить візуальна частина проєкту. Він малює макет майбутнього сайту, який поєднуватиме у собі специфіку бізнесу, трендовий напрямок у галузі сучасного дизайну та особливості сприйняття графіки цільовою аудиторією, які були виявлені при визначенні портрета покупця. Дизайнер працює за технічним завданням, створеним маркетологом, та структурою тексту, написаного копірайтером.
Орієнтовні часові витрати (залежно від типу проєкту) – від 10 годин.
Вартість години роботи – від 30 $.
5. Верстальник, майже чарівник. Завдання фахівця – "оживити" картинку, створену дизайнером, зробити її динамічною та рухливою.
Приблизні витрати часу (залежно від типу проєкту) – від 12 годин.
Вартість години роботи - 25 $.
6. Програміст. Робота цього фахівця дуже важлива при створенні складних сайтів та ресурсів, але при розробці класичних інтернет-магазинів корпоративних сайтів його роль мінімальна.
Приблизні часові витрати (залежно від типу проєкту) – від 2 годин.
Вартість години роботи - 50 $.
На своєму прикладі ми розкрили перелік групи спеціалістів, які постійно працюють над розробкою проєкту. Залежно від типу та виду проєкту та побажання клієнта, до створення сайту можуть залучатися сторонні фахівці, наприклад, фотографи, відео-оператори та ін. Вартість обумовлюється індивідуально та залежить від ціни на послуги та обсягу роботи.
Що ще впливає на вартість сайту?
Будь-який сайт потребує домену та хостингу. Не лякайтеся, якщо ці слова звучать вам незнайомими та незвичними. Насправді все простіше. Домен – ім'я сайту, хостинг – сервер, на якому розміщено його.
Домен підбирається клієнтом самостійно (або за допомогою інтернет-маркетолога студії) та найчастіше відповідає назві компанії або її діяльності. Наприклад, якщо компанія займається продажем техніки, то, як правило, у назві є це слово або його похідне.
Підібрати домен досить складно. Він повинен бути простим і незабутнім. Не варто підбирати ім'я, що містить складну послідовність латинських букв, адже користувачеві важко запам'ятати його та набрати в адресному рядку. Проблемою вибору доменного імені стає й широке поширення сайтів-конкурентів або сайтів, які займаються аналогічною діяльністю. Тому, в основному, всі короткі, що запам'ятовуються і легкі для зорового сприйняття імена вже зайняті.
Клієнту доведеться або хитрувати, або шукати хороші альтернативи. Наприклад, поєднувати англійські слова з російськими чи українськими, написавши останні на трансліті, використовувати розділові знаки, цифри.
Домен орендується і оплачується щорічно. Середня вартість доменного імені – від 8$ на рік і залежить від доменного рівня – чим менше слів після імені сайту, що розділяються точкою, тим дорожче.
З доменом розібралися, перейдемо до хостингу. Хостинг – це велике сховище, де фізично розміщується сайт. Це сервер, який цілодобово доступний для користування Інтернетом. Хостинги пропонують десятки, а то й сотні компаній. Хостинг також орендується та оплачується щорічно. Середня вартість оренди хостингу - від 20 $ на рік.
Скільки коштує просування сайту?
Створення сайту – половина справи. Ви ж хочете, щоб сайт почав досягати цілей, які йому було поставлено? Для цього потрібний трафік, який забезпечується просуванням сайту.

Просування сайту – це заходи, вжиті фахівцями веб-студії, завдяки яким людина, яка шукає товар/послугу/інформацію у пошуковій системі, бачить ваш сайт та відвідує його. Залежно від побажань клієнта, розкрутка веб-сайту може організовуватися за методами SEO, за допомогою контекстної реклами та націлювання реклами в соціальних мережах. Ідеально та найефективніше, якщо використовується повний комплекс реклами. Однак клієнт веб-студії може самостійно вибирати той чи інший вид залежно від його цілей, побажань та фінансових можливостей.
Вартість інтернет реклами:
- Пошукове СЕО-просування – від 400 $;
- Контекстна реклама - від 100 $ (налаштування без бюджету);
- Таргетингова реклама у соціальних мережах – від 200$.
- Оптимальний вид реклами обговорюється з клієнтом індивідуально та підбирається інтернет-маркетологом.
Висновки
На прикладі веб-студії Impulse Design ми розповіли про ціноутворення послуги створення сайтів у Києві. У нашому випадку йдеться про унікальний і якісний проєкт, який у 100% випадків досягає своїх цілей. Нижча вартість послуг веб-студії або фрілансерів може відкрито говорити про невисокий рівень підготовки та відсутність професіоналізму фахівців-співробітників, хоча ми цього стверджувати не станемо.
Якщо стаття видалася вам корисною, ставте лайки та розкажіть про неї своїм друзям. Не забудьте передплатити наш блог, попереду ще багато цікавого!
Докладніше про ціни на створення сайту в Impulse Design.