Цілком природно, що вам доводилося зіштовхуватися зі старими ресурсами з початку 2000-х та сучасними сайтами. Помітили різницю? Нові портали явно виграють за всіма показниками. Однак не варіант щоразу робити сайт, щоб не відставати від конкурентів у сучасній боротьбі за клієнтів. Який вихід із ситуації? Правильно зробити модернізацію сайту. І важливо не плутати це поняття із простим редизайном. У ньому змінюється тільки інтерфейс ресурсу, і це не розв’язує проблеми, що накопичилися. Не хочете втрачати потенційних клієнтів через незручний та несучасний сайт? Тоді дочитайте статтю до кінця, і ви обов'язково знайдете для себе щось цікаве та корисне.

Якщо вами постійно ведуться роботи з розвитку власного ресурсу, ви точно знаєте, що передбачає модернізація сайту. Переважно це технічні доопрацювання, спрямовані на покращення вебресурсу, підвищення його конкурентоспроможності, а також розширення різних можливостей як для власника, так і для користувачів.
Коли модернізація сайту потрібна?
Почнемо з визначення даного терміна у максимально простому для сприйняття форматі. Модернізація сайту – це комплекс процесів, спрямованих на покращення його функціональних можливостей, дизайнерських рішень, а також технічних характеристик та вмісту. Основною метою є підвищення ефективності його роботи, конкурентоспроможності.
Весь процес включає різні процеси — зміни в дизайні, роботи з поліпшення досвіду користувача, додавання та оновлення вже розміщеного контенту. Також часто впроваджується новий функціонал, практично завжди покращуються технічні характеристики. Наприклад, підвищується швидкість завантаження сторінок, покращуються показники безпеки, а також впроваджується адаптація під мобільні пристрої, якщо раніше це не було зроблено.

Серед додаткових переваг — можливість підвищення відвідуваності сайту, зростання продажу та покращення загальної репутації бренду в мережі. Це важливо для ефективного просування сайту та бізнесу в цілому.
Тож у яких випадках варто проводити модернізацію сайту? Ось найзатребуваніші причини для таких робіт:
- Компанія виконує ребрендинг та змінює свій фірмовий стиль, логотип та інші візуальні атрибути. Сайт також має пройти оновлення та відповідати новій стилістиці, наголошуючи на єдності стилю.
- Планується вихід на нові ринки та розширення компанії. У такому разі сайт також оновлюється для відповідності вимогам нової аудиторії. Також це дає можливість передавати потенційним клієнтам усі необхідні дані, включаючи облік мовних особливостей та валют.
- Наявний сайт морально застарів. Цілком логічно, що в ситуаціях, коли сайт був створений давно і не проходив належне оновлення протягом тривалого терміну, інформація на ньому застаріває, а функціонал не відповідає сучасним вимогам. Природно, в такому разі модернізація сайту є важливою для підвищення його ефективності та комфорту в користуванні.
- Відбулося значне розширення асортименту. При цьому важливо проводити модернізацію сайту, оскільки веб-ресурс може поплисти. Наприклад, відбувається втрата структури, роблячи ресурс незручним клієнтам, і, відповідно, до втрати.

Щоб унеможливити проблеми, подібні доопрацювання варто провести до явного старіння сайту. Інакше можна значно втратити ефективність і велику частину цільової аудиторії. Важливо регулярно проходити комплексний аудит, який спрямований на визначення вразливих місць сайту. Так ви зможете вчасно запобігти негативним наслідкам.
Що передбачає модернізація сайту?
Для поліпшення роботи ресурсу краще розібратися у всіх особливостях його модернізації. Подібний крок передбачає виконання таких процесів:
- Збільшення функціональних можливостей. Постійне розширення можливостей ресурсу та користі від нього веде до зростання цільової аудиторії. На сайт періодично додаються нові інструменти, проводять інтеграцію з різними сервісами і видаляють з нього неактуальні функції, що уповільнюють його роботу.
- Зміни у дизайнерському оформленні або точкові доопрацювання наявного інтерфейсу. Це важливо для відповідності зовнішнього вигляду та комфорту користування сучасним вимогам на ринку. Зазвичай такі роботи виконують кожні п'ять років. Він спрямований на покращення юзабіліті сайту, а також підвищує візуальну привабливість ресурсу. Регулярне проведення подібних робіт сприятливо впливає на сайт, а часто становить основу більшої модернізації.
- Оновлення CMS чи переїзд на іншу. Система керування сайтом визначає не лише комфорт адміністрування, а й впливає на можливості сайту. Для розширення можливостей та додавання нових інструментів іноді виникає потреба у зміні «движка». Паралельно виконуються та необхідні для модернізації доопрацювання.
- Збільшення структури сайту, особливо у разі розширення асортименту інтернет-магазинів, для підвищення комфорту навігації користувачів. Також подібні роботи можливі при зміні основного завдання, для якого застосовується веб-проект.
- Оновлення контенту, призначеного для ефективної роботи різних каналів просування ресурсу. Якщо контент не буде задовольняти потреби користувача або виконувати необхідні завдання, то його варто замінити. Інакше він не привертатиме належної уваги, не перетворювати відвідувачів на клієнтів, не даватиме корисну та затребувану інформацію, здатну викликати інтерес.
- Проведення внутрішньої пошукової оптимізації з урахуванням чинних вимог пошукових систем. Це сприяє збільшенню пошукового трафіку. Фахівці визначають існуючі недоопрацювання, здатні знижувати позиції сайту, після чого займаються їх усуненням. Також вводять нові елементи.

Виконати модернізацію сайту можна самостійно. Однак це вимагатиме багато часу і потребує наявності специфічних навичок та знань. Логічніше та ефективніше буде звернення до фахівців. Це дає можливість прискорити процес та зробити його максимально результативним.
Як зрозуміти необхідність модернізації сайту?
Є кілька факторів, які вказують на необхідність модернізації сайту найближчим часом. До таких відносять:
- Зниження кількості користувачів, якщо немає очевидних причин. Це одна з важливих ознак необхідності модернізації. В результаті можна підвищити продуктивність ресурсу, зручність його застосування, безпеку, якість змісту. Відповідно — збільшити органічний трафік, який отримується з пошукової видачі.
- Зниження показників конверсії. Ефективна модернізація сайту здатна покращити функціонал ресурсу, комфорт користування та розміщений контент. Ці параметри надалі ведуть до підвищення конверсії.
- Недостатня продуктивність. Поліпшення ресурсу сприяє зростанню показників продуктивності. Важливо зробити оптимізацію коду, здатного забезпечити прискорення завантаження сторінок.

- Відсутність комфорту у користуванні. Якщо у користувачів виникають складності у роботі сайту, незручна навігація, вони просто покинуть його. Відповідно, необхідно провести модернізацію, щоб унеможливити подібні проблеми.
- Неактуальний та старий контент, що не відповідає вимогам аудиторії. Важливо провести його оновлення, додавши актуальну інформацію та виключити публікації із застарілими даними.
- Значних доопрацювань не проводилося три або більше років. Це не означає втрату ефективності, але є явним сигналом для проведення аудиту. Таким чином можна визначити явні недоліки за їх наявності та приділити увагу усунення проблемних місць.
- Помітно значне відставання від конкурентів за функціональністю. Достатньо порівняти власний ресурс із найкращими прямими конкурентами. Якщо вони пропонують значно більше корисних можливостей та інструментів користувачам, настав час провести модернізацію сайту.
Важливо своєчасно реагувати на можливі проблеми та вживати відповідних заходів. Це дає можливість утримувати високі позиції та отримувати стабільний потік клієнтів для власного бізнесу.

Коли модернізація сайту недоцільна чи неможлива?
Теоретично практично кожен сайт може бути модернізованим. Однак на практиці трапляються ресурси, які важко покращити. Робота з ними вимагатиме значних вкладень або зовсім безглузда. Серед прикладів та причин виділяють:
- Створення сайту було виконано на застарілій платформі, підтримка якої не здійснюється. Наприклад, коли ресурс створений на Flash, що не працює у багатьох браузерах, сенсу витрачати ресурси на його покращення просто немає.
- Коли на сайті надто мало контенту, наприклад, всього кілька сторінок, а також практично немає тексту, його модернізація в більшості випадків недоцільна. Логічніше та ефективніше буде створити новий ресурс. На ньому відразу слід дотримуватись вимог, які задає сучасна аудиторія.
- Якщо ресурсі міститься величезна кількість неактуального і старого контенту, то його модернізації доведеться залучити багато коштів. У такому випадку також варто придивитися до варіанту створення нового сайту, де відразу буде розміщено актуальний контент.
- Коли на сайті є вірус і відбувається розсилання спаму.
- Значна кількість помилок технічного характеру.

Не завжди модернізація наявного сайту є оптимальним варіантом для досягнення бажаного результату. У деяких випадках економічно та функціонально обґрунтованим буде створення нового ресурсу із сучасними можливостями.
З якою періодичністю варто проводити модернізацію сайту?
Багато хто стверджує, що модернізація сайту необхідна майже щомісяця — по 2-3 рази протягом пів року. Інші говорять про 2-3 рази протягом року. Ми в Impulse Design стверджуємо, що нема потреби постійного втручання в роботу сайту. Досить періодично проводити аудит та при виявленні проблем вносити коригування. Наприклад, якщо не працює кнопка зворотного зв'язку, усунути неполадки варто якнайшвидше. Також 1-2 рази на рік можна проводити великі роботи, щоб завжди відповідати потребам вашої аудиторії.
