Головна сторінка сайту - одна з найважливіших сторінок, яка відповідає за все: чи залишиться користувач на сайті, чи сподобається йому веб-сайт, чи зацікавить його пропозицію компанії та сама компанія. На головну сторінку покладається величезна відповідальність. Від неї залежить перше враження про весь сайт та бажання користувача залишитися на ньому або піти.
А тепер ще раз подивіться на головну сторінку свого сайту і подумайте, чи створює вона те враження, яке від неї вимагається?

У чому цінність головного сайту?
У вас не буде другого шансу справити чи змінити перше враження вдруге. Ви не зможете переконати відвідувача вашого сайту, що ви, насправді, серйозніша і перспективніша компанія, ніж здається при погляді на початкову сторінку. Головна сторінка сайту - це ваша можливість сказати потенційному клієнту хто ви, що ви пропонуєте, чим ви краще за своїх конкурентів і навіщо відвідувачу взагалі зв'язуватися з вами.
Бувши обличчям сайту, головна сторінка виконує кілька ключових завдань:
Інформаційна - дає зрозуміти відвідувачу сайту, куди він потрапив, чим займається компанія, що пропонує;
Напрямна - за допомогою меню, навігації та активних кнопок дає можливість користувачеві швидко орієнтуватися і пересуватися по сайту в пошуку інформації, що його цікавить. Це робить сайт більш простим та зрозумілим для людини;
Продаюча – підвищує довіру до компанії шляхом демонстрації її переваг, вигод для користувача, а також якісної реклами основних товарів чи послуг;
Комунікативна – дозволяє взаємодіяти з клієнтами за допомогою інтегрованих соцмереж, функції онлайн-помічника або форми зворотного зв'язку.
По суті, головна сторінка виконує завдання лендинг-пейдж. Вона повинна мати логічну та структуру, що продає, та інші конверсійні елементи (про них ми поговоримо пізніше). Єдине, що відрізняє головну сторінку від landing page – це більший обсяг контенту та функціоналу.

Що відвідувач має знайти на головній сторінці сайту насамперед?
Ваш потенційний клієнт попадає на головну сторінку сайту. У вас є не більше 10 секунд, щоб затримати його та змусити далі серфити по сторінках. Як це зробити? Правильно подати інформацію та відповісти на його запитання, які у нього вже сформувалися.
Хто ви?
Дайте своєму відвідувачу гучну і чітку відповідь, що ви за компанія, як вона називається. Не змушуйте свого потенційного клієнта блукати сторінкою в пошуках цієї головної відповіді. Вже повірте, лише один відвідувач зі 100 витрачатиме свій час на пошуки. Тому чітко позначте назву компанії та оформіть її логотип на початку сторінки у самому видимому місці – у лівому верхньому кутку або посередині.

Ця вимога є актуальною для всіх сайтів незалежно від їх призначення. Навіть на інфопорталі слід зазначити його назву.
Чим займається ваша компанія?
Не тягніть і не створюйте інтригу, а одразу кажіть своєму споживачеві чим ви займаєтеся. Людина повинна розуміти на той сайт вона потрапила і вже далі робити дії.
Не має значення, продаєте товари, послуги чи сайт не для комерційних цілей – скажіть про це відвідувачу. Розповісти про свою діяльність можна по-різному, найчастіше це короткий опис діяльності у банері або біля логотипу. Тут вирішувати вам, головне, щоб користувачеві було зрозуміло. І не забувайте про те, що стислість - сестра таланту. Тут розпорошуватися ні до чого.

Що мені пропонують?
Відповідь це питання має бути видно споживачеві у перші частки секунди. Не має значення веб-сайт з сотнями сторінок або невеликий ресурс, призначений для продажу декількох послуг. Зробіть так, щоб користувач одразу побачив, що йому пропонується. Винесіть основний оффер у візуальну частину сторінки. Якщо це інтернет-магазин, то продемонструйте кілька товарів чи каталог. У людини при візуальному сприйнятті товару відразу постає питання скільки він коштує. Чому б не надати йому цю інформацію?
Не забувайте про зручність сайту. Якщо він великий, то уявити дані про всі товари та послуги, запропоновані компанією, неможливо. Тому необхідно пропрацювати навігацію, щоб користувачеві було зручно походити за категоріями і дізнатися, що він може придбати за допомогою вашого ресурсу.

Чому я вам маю довіряти?
Побачивши логотип Coca-Cola користувач вже розуміє, що перед ним знаменита, перевірена часом компанія, що випускає смачні напої та продукти. Ну а поки що ваш бренд не може говорити за вас, необхідно створити для вашого потенційного клієнта умови для зміцнення довіри до вас. У цьому допоможуть блоки переваг, де ви можете розповісти, чим ваша компанія відрізняється від конкурентів, блок вигод з інформацією про цінності, які отримає споживач, ставши клієнтом, а також блоки довіри та гарантій. Наприклад, відгуки клієнтів, рейтинг компанії тощо


Важливо викликати у відвідувача почуття, що перед ним надійна фірма, яка якісно та відповідально виконує свою роботу. Компанія, якій можна довіряти свої гроші. Тому вся інформація та відомості, що зміцнюють бренд компанії, мають бути на головній.

Що робити далі?
Відвідувач вирішив ближче познайомитися з компанією та її діяльністю, детальніше розглянувши сайт. Не змушуйте споживача шукати шляхи для його подальшої дії, підкажіть, що йому далі робити. Розмістіть навігаційні кнопки, які допоможуть перейти на іншу сторінку. Такі кнопки мають бути на кожній сторінці для зручного переходу між ними. Створюйте необхідні посилання, якщо хочете, щоб користувачеві було зручно користуватися сайтом і не захотілося піти з нього.

Що можна розмістити на головній сторінці сайту?
Немає єдиного макету головної сторінки сайту. Не існує єдиної структури та наповнення, щоб можна було сказати, що саме цей варіант – універсальний та ідеальний. Кожна головна сторінка - унікальна, наскільки унікальний ваш бізнес. Вона повинна відповідати цільовій аудиторії, говорити з нею однією мовою, дозволяти користувачеві почувати себе впевнено та комфортно, даючи зрозуміти, що на нього чекає на цьому конкретному сайті. Вся інформація, яка буде наведена далі як рекомендації, може стати частиною технічного завдання на розробку сайту. Детальніше читайте тут про ТЗ на разробку сайту.
На початку епохи сайтобудування, коли ще не вміли аналізувати цільову аудиторію, не враховували психологію людини та її сприйняття інформації, домашні сторінки найчастіше виглядали так:

Тепер усе змінилося. Головна сторінка, яка одночасно враховує потреби ЦА і розкриває бізнес компанії, є коротким превью всього сайту. Це допомагає відразу зацікавити відвідувача змістом сайту та допомогти йому якнайшвидше перейти в ту категорію, яка йому потрібна. І хоча не існує єдиної структури та загального переліку елементів, які мають бути присутніми на сайті, основні ми все ж таки виділимо.
Тут важливо зробити примітку. Залежно від виду та призначення сайту, потреби у ЦА відрізняються. Тому і наповнення головними елементами буде відрізнятися.
Заголовок
Заголовок скаже відвідувачу сайту, куди він потрапив, чим займається компанія і дасть коротке уявлення про неї. Вже виходячи з заголовка, людина може зрозуміти, чи цікавий йому сайт і діяльність компанії в цілому. Тому короткий і лаконічний заголовок має бути обов'язковим.

Унікальна торгова пропозиція
Скористайтеся можливістю запакувати всі плюшки та вигоди ваших клієнтів в одне УТП. Ви отримуєте одразу величезну перевагу над своїми конкурентами, пропонуючи своїм споживачам те, що вони не можуть отримати в іншому місці. У цьому прикладі УТП є підтримкою ідеї та демонстрацією основних вигод для клієнта. Рекомендуємо прочитати статтю, як скласти УТП, щоб підвищити ефективність вашого сайту.

Навігація
Перше, що має побачити відвідувач після головної шапки - це навігація, щоб розуміти які розділи ще є на сайті. Підбирати категорії слід, спираючись на контент, який міститиме сайт, а також на найважливіші елементи, які найбільше зацікавлять цільового відвідувача. Тут важлива правильна розробка структури усього сайту, щоб лаконічно скомпонувати папки в одну велику категорію з короткою назвою. Особливо це важливо для інтернет-магазинів.

Навігація може бути дворівневою. Найчастіше, це прерогатива великих сайтів, де потрібна навігація за первинною інформацією про компанію та її послугами або товарами.
До первинної інформації можуть належати розділ контактів, про компанію, інформація про доставку та інше, що знадобиться відвідувачеві для співпраці з фірмою. Вона часто оформляється дрібніше в порівнянні з основною графою навігації, де розміщуються посилання на ключові категорії.

Пошук по сайту
Розмістіть рядок пошуку у верхній частині головної сторінки, створіть функціонал пошуку за назвою, запитом або кодом (якщо йдеться про інтернет-магазин і товари розміщуються під кодами), і ви побачите наскільки зросте юзабіліті сайту і, разом з тим, зручність його користування відвідувачами.

Вхід у закритий розділ
Вхід у особистий кабінет, розділ для окремої категорії клієнтів, закритий логином та паролем, повинен здійснюватись прямо на головній сторінці. Подбайте про це, щоб вашим користувачам спростити подальшу роботу з сайтом.

Зображення
Абсолютно неважливо йдеться про інтернет-магазин, сайт послуг чи інфопортал - зображення потрібні скрізь і завжди. Тематичні, якісні та привабливі зображення підтримують загальну ідею та концепцію сторінки, роблять дизайн яскравішим та допомагають відвідувачеві зрозуміти що саме йому пропонують.

Заклики до дії
Щоб утримати відвідувача на сайті та провести його до цільової дії, яка нам потрібна, необхідно використовувати первинні та вторинні заклики до дії. Будь-який заклик, який допоможе вам привернути увагу відвідувача та змусити його далі пройти на сайт, підвищує шанси збільшення конверсії. Особливо це важливо для сайтів послуг, оскільки найчастіше головні сторінки таких сайтів є досить довгими та ємними, тому за допомогою закликів до дії, періодично розміщених на головній, відвідувач може зробити цільову дію у будь-який момент. Тому на головній сторінці таких ресурсів СТА має бути декілька. Рекомендації на оформлення та написання контенту можуть входити до ТЗ копірайтеру на розробку контенту. Бажаєте дізнатися докладніше про це? Читайте тут.

Блок переваг та вигод
Блоки переваг та вигод дозволять потенційному клієнту черпнути інформацію та виділити з неї цінність важливу для нього. Не пропускайте цей елемент, беріть його в обіг, щоби розробити виграшну стратегію, залучаючи до себе більше покупців.

Переваги компанії – важливий маркетинговий елемент, що безпосередньо впливає на ефективність бізнесу. На посилання докладніше розкрито як написати конкурентні переваги компанії.
Форма передплати
Підписка на розсилку інформації про акції, спеціальні пропозиції, оновлення контенту на сайті та іншу інформацію допоможе утримати клієнта та значно розвинути бізнес. Тому обов'язково розмістити форму передплати головній сторінці. Це може бути спливаюче вікно або статична форма, розташована вгорі підвалу або в місці, де вона виглядатиме логічно і доречно. Для кращого ефекту можна скористатися одночасно двома варіантами розміщення форми.

Уточнимо. Розміщення цієї форми є актуальним, якщо представники компанії постійно займаються email-маркетингом. В інших випадках вона марна.
Підвал
У навігації розміщуються найважливіші посилання, що ведуть сайтом, які приносять максимальну користь для відвідувача. Інші ж можна розмістити у підвалі головної сторінки. Це ті посилання, які не несуть основну цінність, але зможуть допомогти людині знайти на сайті додаткову інформацію, яка може її зацікавити. Також найчастіше у підвалі розміщуються іконки соціальних мереж, контакти у мікророзмітці, технічна інформація та карта проїзду.

Ключові слова
Не забуваємо і про SEO просування головної сторінки. Для цього підбирайте найзагальніші та найконкурентніші ключові запити вашої ніші саме для головної сторінки сайту. Вони дозволять вам залучити додатковий трафік із пошуку. Ми не рекомендуємо виділяти їх жирним або розміщувати штучно на сторінці. Але варто обов'язково ці запити включити до заголовків, підзаголовків та тексту сторінки в природному вигляді (без маніпуляцій та штучного впровадження). Не забудьте також їх використовувати в Title, мета описі (Description) та атрибутах alt картинки.

Які елементи потрібні на головній в залежності від виду сайту
Наявність тих чи інших елементів на головній залежить від виду сайту. Розглянемо які елементи потрібні головних сторінках залежно від специфіки ресурсу.
Інтернет магазини
Через широкий асортимент товарів клієнт може запросто загубитися на сайті, так і не знайшовши те, що його цікавить. Тому важливо його зорієнтувати та мотивувати, розмістивши:
1) Блок основних категорій. Такий блок з великими іконками категорій спрощує користувачеві пошук по навігації і дозволяє перейти в групу товарів, що цікавить, всього за пару кліків.

2) Банер з акцією, щоб зацікавити відвідувача гарячими та вигідними пропозиціями

3) Лідери продажів. Мотиваційний блок для відвідувача з високою ймовірністю конверсії. Як він працює: відвідувач бачить товари, які найчастіше продаються – розуміє, що раз їх часто купують, значить, вони або за вигідною ціною, або мають відмінну якість – хоче собі такий самий товар, щоб встигнути вхопити класну пропозицію.

4) Новинки на сайті. Головна сторінка допоможе просунути товари, які вперше з'явилися в асортименті компанії.

5) Акції та знижки. Розкажіть про всі акції та знижки, що проводяться вашою компанією, показавши користувачеві його явну вигоду.

6)Новини, статті, відео. Розмістіть блок із превью відеооглядів або статей, щоб схопити увагу відвідувача та допомогти йому черпнути цінну інформацію.

Сайт послуг
Отже, які елементи на головній особливо важливі для сайту послуг:
1) Каталог послуг. Користувач повинен знати, які послуги надає компанія. Каталог повинен бути повним, включати весь комплекс послуг з активною кнопкою для переходу в обрану категорію.

2) Портфоліо робіт. Переконати відвідувача стати клієнтом допоможе портфоліо. Це один із небагатьох елементів, який свідчить про досвід компанії та її можливості. Портфоліо має містити реальні фотографії послуги, наданої організацією. Наприклад, якщо компанія займається будівництвом, то має показати фото реальних об'єктів, збудованих нею. Або, як у нашому прикладі, на головній сторінці салону краси наведено фото до/після

3) Відгуки. Необов'язковий елемент на головному, але не зайвий. Чому? Тому, що дуже важливо зміцнити довіру до своєї компанії, показати, що про неї говорять реальні клієнти. Відгуки – це блок довіри, до якого звертається користувач, якщо не може ухвалити остаточне рішення.

Як елементи довіри, коли блок відгуків недоречний (наприклад, на сайтах послуг психолога, нотаріуса та ін., коли клієнти не хочуть афішувати свої проблеми та залишати відгук) на головній можуть розміщуватись зображення сертифікатів якості, дипломів, листів подяки - те, що створює про компанію позитивне враження.

А якщо є бажання зблизитися з клієнтами, познайомити їх ближче з компанією, то додатковим та не менш ефективним блоком на головній сторінці стане блок із фотографіями співробітників. Він відмінно відпрацює як блок довіри.

Інфопортал
Для інфопорталів дуже важливою є правильна та грамотна навігація, а також наявність пошуку, щоб відвідувач моментально зміг знайти ту інформацію, яка йому цікава. Як основні елементи на початковій сторінці можна виділити:
1) Каталог/категорії інформації з тем. Інфопортали мають велику цільову аудиторію, тому важливо її зорієнтувати, розбивши загальну інформацію за категоріями.

2)Зараз читають. Покажіть відвідувачеві які теми на цю хвилину читаються на сайті. Він не встоїть та обов'язково перегляне їх, а це саме те, що нам потрібно – утримати користувача на сайті.

Що робить дизайн головної сторінки сайту добрим?
Тематичність, цілісність та відповідність ЦА – три кити, на яких тримається дійсно гарний дизайн головної сторінки. Інтернет-користувач всю інформацію сприймає візуально. Отже, йому з першого погляду має бути зрозуміло, куди він потрапив і що йому запропоновано. При цьому все те оформлення, що він бачить, має подобатися, викликати приємні враження. Тому макет головної сторінки сайту має бути детально опрацьований та враховувати деякі правила, про які ми поговоримо далі.
Правило одного екрану
Спростіть своїм клієнтам життя і тим самим збільште ймовірність підвищення конверсії за допомогою розміщення однієї групи інформації в один екран. Людям простіше побачити всю інформацію перед очима, ніж перегортати сторінку вниз у пошуках її продовження. Користувачі не хочуть прокручувати сторінку до самого підвалу. Тому те, що найважливіше для вашої ЦА, має бути розміщене вгорі сторінки.

Інформація не міститься в одному екрані? А вона потрібна у такій кількості? Тут все ж таки варто розставити пріоритети і подбати про зручність вашого відвідувача. А для скорочення висоти екрану ви завжди можете скористатися контент-слайдами, які допоможуть розмістити велику кількість інформації на невеликій площі.

Групуйте інформацію
Дуже часто зустрічається помилка на головній, що створює великий дискомфорт для користувача. Інформація, яка стосується однієї групи, знаходиться в різних частинах сторінки. Людині доводиться брати участь у справжньому квесті, щоб знайти те, що його цікавить. Такі квести найчастіше закінчуються невдало: сайт закривається і забувається назавжди. Вся однотипна інформація має бути згрупована - всі можливі контакти поміщені в один блок, кнопки, що взаємозв'язують із соціальними мережами - аналогічно. Великим і жирним мінусом для вас стане розміщення адреси та номера телефону компанії в шапці сторінки, а електронної адреси в підвалі. Цим ви лише все ускладните та втратите частину своїх клієнтів, яким зручний зв'язок за допомогою e-mail.

Менше картинок, більше посилань
Головна сторінка має стати путівником по сайту – допомагати вашому потенційному клієнту швидко перейти з неї до іншої категорії. І хоч великі та красиві картинки повинні бути на домашній сторінці, але їх кількість слід обмежити й віддати перевагу посиланням. Або ж поєднати приємне з корисним, зробивши посилання з картинок. При виборі картинок є важливий нюанс: краще створювати унікальні картинки, а не брати їх зі стоку. Унікальні фото наголошують на статусі компанії, а стокові картинки лише скажуть про те, що ви несерйозно ставитеся до своїх клієнтів, які напевно вже зустрічали такі ж зображення на інших сайтах.

Пам'ятайте про кросбраузерність
Головна сторінка, як і сайт з усіма своїми елементами, повинні правильно показуватися на всіх популярних браузерах, як на моніторі 29 дюймів у браузері Mozilla, так і на 11-дюймовому екрані нетбука в браузері Chrome. При цьому необхідно стежити, щоб усі елементи були на своїх місцях та мали дизайн, розроблений фахівцями. Інакше зіпсоване враження у користувача стане лише дрібницею в порівнянні з його бажанням ніколи більше не відвідувати ваш сайт.

Працюйте над юзабіліті
Зручно, просто та інтуїтивно зрозуміло – такими словами має характеризуватись користування сторінкою у потенційного клієнта. Забудьте про складні та непотрібні елементи, що кричать банерах, які лише відволікають увагу, і нав'язливі спливаючі вікна, що викликають лише роздратування знову і знову. Все це лише ускладнює користування сторінкою та викликає негатив.

Додаткові вимоги до головної сторінки сайту та її дизайну відрізняються залежно від тематики. Наприклад, у деяких випадках яскраві та привабливі банери навпаки стають вирішальними для користувача елементами, підштовхуючи його до цільової дії. Головне, щоб дизайн сторінки відповідав цільовій аудиторії, розмовляв з нею однією мовою, а також повністю відповідав тематиці сайту.
Пишись контент великий та маленький чи що написати на головній сторінці сайту?
Контент повинен працювати на компанію, максимально розкривати та описувати всі тематичні елементи, важливі для бізнесу. Залежно від виду сайту контент головної сторінки буде відрізнятися. Наприклад, на початковій сторінці інтернет-магазину необхідно розмістити всю інформацію про асортимент (основні категорії, новинки, рекомендовані та очікувані товари тощо). Якщо у нас сайт послуг, то контент має розкривати основні послуги, їх переваги та цінності.
Також контент має презентувати додаткові елементи, необхідні для підтримки та розвитку бізнесу. Якщо говорити узагальнено, то це:
- Портфоліо із роботою компанії;
- Короткий опис останніх чи популярних публікацій у блозі;
- Блок заходів, новин або прев'ю новин з активним посиланням для переходу до окремого розділу;
- Блок соціальних доказів (нагороди, сертифікати, відгуки, відеоогляди та ін.)
Елементи можуть доповнюватись або змінюватись в залежності від специфіки бізнесу та цільової аудиторії компанії.
3 головні правила для якісного контенту
Контент грає величезну роль як користувача, так пошукової системи. Тому він має бути таким, щоб одночасно задовольняти запити та тих, і інших. Отже, без правил не обійтися.
Унікальність
Унікальність контенту – одне з важливих правил для головної сторінки та всього сайту загалом. Копіювання тексту з сайтів конкурентів та його вставка на свою сторінку – пряма дорога до поганого ранжування. Пошуковики просто не просуватимуть сайт із копіпастом чи відвертим рерайтом, у якому немає нічого унікального та цінного. До того ж ваші відвідувачі також помітять неунікальний контент, склавши негативне враження про компанію.
Тут варто пам'ятати, що таке поняття, як «шаблонність» стане найлютішим ворогом вашого контенту. Всі ці заїжджені, нудні та марні фрази на кшталт «У нас широкий асортимент», «Доступні ціни на товар», «Товари на будь-який смак», «Ми – найкращі» тощо. лише погіршує ситуацію, оскільки покупцем де вони сприймаються серйозно. Кожне слово має бути обдумане та підтверджене фактами. Ось приклад того, як не варто робити.
В цілому, контент повинен мати характер, що продає, якщо сайт несе комерційний напрямок. Про те, як правильно писати продаючі тексти, читайте тут.
Актуальність
Інформація на головній сторінці має бути завжди актуальною та своєчасно оновлюватись. Нові акції, знижки, бонуси, картинки, статті у блог з відбиванням контенту на головній необхідно щонайменше раз на тиждень оновлювати. По-перше, це утримує потенційного клієнта та вводить його в курс справи. По-друге, пошукова система краще сприймає сайт з контентом, що постійно оновлюється, що дуже важливо для просування.
Верстка
Верстка - ще одне з головних правил стосовно контенту. Адже він має виглядати привабливо, бути зручним для читання. Полотна букв, особливо коли йдеться про SEO-текст, нікому не цікаві та тому взагалі неефективні. Ось яскравий приклад того

Текст має нести користь не тільки для просування завдяки своїй оптимізації, але й для відвідувача, відповідаючи на низку його питань. Верстка та правильне оформлення контенту допомагають читачеві правильно сприймати написане, черпаючи важливу для нього інформацію. Ось приклад чудової верстки контенту.

Погодьтеся, сприймається набагато краще. А все тому, що він розкиданий невеликими інформаційними блоками по всій головній сторінці. Куди краще за суцільне полотно, через яке після читання болять очі. В ідеалі, щоб інфоконтент точно передавав суть тематики, необхідно заздалегідь розробити ТЗ. Читайте як правильно зробити технічне завдання для копирайтера, щоб усі тексти на головній приносили користь.
Основні помилки під час оформлення головної сторінки
Від якості та зручності головної сторінки залежить, чи залишиться відвідувач на сайті або забуде його, як страшний сон, закривши вкладку у своєму браузері. Щоб не допустити останнього, потрібно знати, як створити головну сторінку сайту без типових і поширених помилок. Про те, які вони бувають читайте далі.
Неправильна структура сторінки
Відсутність логіки у побудові та послідовності блоків, незрозуміле розміщення контенту та посилань, величезна кількість іконок, картинок, нескінченних статей лише ускладнюють сприйняття сторінки користувачем.
Що робити? Не витрачати час споживача на пошуки потрібної йому інформації. Основну інформацію розміщуйте на початку сторінки, не забувши про логотип, назву компанії та її діяльність. Усіх елементів має бути в міру, а сама структура виглядатиме акуратною та логічною.

Величезна кількість картинок
Одна фотографія товару може замінити кілька сотень слів із його описом. Тому тематичні картинки та фото на головній – обов'язкові. Але має бути межа між необхідною їх кількістю і непристойно великою. Велика кількість фотографій зробить сторінку страшною.

Що робити? Вибирайте кілька високоякісних тематичних фотографій і не забувайте про їхню оптимізацію для швидкого завантаження сайту.
Поєднання квітів
Кольори створюють загальний настрій сайту, тому до їхнього вибору варто ставитися серйозно та з повною відповідальністю. Вибір кольору має ґрунтуватися на особливостях цільової аудиторії та специфіці бізнесу. Велика кількість кольорів на одній сторінці або кольорів/відтінків, що не поєднуються один з одним, роблять з головної сторінки жалюгідне видовище, викликаючи у відвідувачів бажання піти з сайту.

Що робити? Правильно підбирати кольори, користуючись спеціальною палітрою та ґрунтуючись на бізнесі та ЦА. Але для початку рекомендуємо прочитати статтю "Як вибрати колір сайту?" задля загального розуміння принципів підбору колірної відповідності.
Шаблонні чи неунікальні рішення
Ваш бізнес – унікальний і це мають бачити ваші потенційні клієнти. Шаблонні рішення чи ідеї, відверто скопійовані у конкурентів щодо дизайну, структури чи контенту, будуть помічені і користувачами, і пошуковою системою. Цим ви лише запляміть свою репутацію та погіршите враження про свою компанію.
Що робити? Ви можете підглядати ідеї у конкурентів, користуватися ідеями популярних світових дизайнерів, але завжди йти на поводу з унікальністю. Ваша головна сторінка має бути сучасною та динамічною. Пропрацювавши всі нюанси створення головної сторінки, ви не пропустите жодного свого клієнта.
Помилки можуть виникати не тільки під час розробки головної сторінки, а й всього сайту. Про те, які можуть бути помилки та як вони впливають на якість сайту та його просування читайте тут.
Приклади головних сторінок сайтів, які можуть стати вашим натхненням
Наведемо приклади приголомшливих головних сторінок сайтів, які заслуговують на увагу.
Coffeeok.com.ua
Приклад того, як головна сторінка сайту з продажу кави/чаю та обладнання здатна поєднувати в собі відразу дві основні функції: продає та інформативну. Як має виглядати головна сторінка сайту – дорого завжди дорого та ефектно

Включаючи заклики до дії і лідогенеруючі кнопки, ця сторінка може потягатися по ефективності з повноцінними лендинг пейдж. А за своїм яскравим та грамотним контентним наповненням дозволяє знайти відповіді на будь-які питання.
Відмінна верстка сторінки, живий дизайн, яскраві фотографії з гарним гумором створюють круте загальне враження від сайту. Тут справді хочеться залишитися і поблукати сторінками.
Kariatida.com.ua
Сайт, присвячений продажу нерухомості, повинен створювати враження впевненості у компанії та її престижності. Вся структура та контент головної сторінки повинні працювати на імідж компанії, формувати позитивні асоціації з компанією, щоб хотілося не лише дізнатися про нерухомість докладніше, а й стати її власником. І ось яскравий приклад, як це можна втілити в життя

Яскраві елементи, що привертають увагу, активні кнопки для переходу на інші розділи, фотографії нерухомості, блоки вигод та переваг створюють мотив, що продає. А, додавши до цього логічну та просту структуру, відмінний юзабіліті та чудове поєднання кольорів, хочеться негайно ближче познайомитися з цією компанією.

Sharplaw.ru
Сайт юридичної компанії із чудовим дизайном головної сторінки.

Зручне користування сторінкою, розміщення кожного блоку в один екран, правильно складений та представлений контент створюють враження надійності – те, що потрібно для компаній у сфері подібних послуг. Єдиний мінус на головній – відсутність заголовка, УТП. Тут не вистачає інформації про компанію, з першого погляду не зрозуміло, чим вона займається.

Tiger-tiger.ru
Приклад того, як дизайн впливає на сприйняття сайту та компанії загалом.

На головній сторінці розміщено мінімум текстового контенту. Весь акцент на дизайні і це досить виграшна позиція.

Дизайн, створений у єдиному стилі, створює інтригу. При чому не ту, яка може здатися нудною і непотрібною, а ту, через яку користувач почне тинятися сторінками, вникаючи в суть. І заголовки, і сам вид сторінки свідчать про креативний підхід компанії до своєї роботи. Ризикований крок, але в цьому випадку ризик виправданий.
Angardreal.ru
Головна сторінка сайту агентства нерухомості, виконана в стилі landing page, не дає відвідувачам жодного шансу залишити сайт, не познайомившись з компанією та її послугами ближче.

Сторінка містить інформацію, необхідну для продавців, і для покупців. Тут витримані всі правила структури та наповнення початкової сторінки – ємно, грамотно та зручно.

Доповнює картину вдалий дизайн із тематичними картинками.
Maija.ua
Мережа стильних салонів краси зі стильним сайтом із крутою головною сторінкою.

Динамічно, красиво та сучасно. Сторінка чіпляє поєднанням кольорів, підбір картинок, демонстрацією контенту.

Початкова сторінка є справжнім гідом на сайті. Вона відразу розповідає про компанію, її послуги і відразу дозволяє записатися на фарбування волосся або стрижку. Дивовижне поєднання можливостей, що дає величезний плюс конвертації.
Enticeenergy.com
І на солодке. Приголомшливий приклад головної сторінки сайту, присвяченого послуги газопостачання.

Вся інформація розбита на блоки, є лідогенеруючі кнопки та заклики до дії. Структура сторінки правильна та проста, інформація викладена коротко, але цілеспрямовано. Але головною фішкою домашньої сторінки є відеоряд, де демонструються емоції, що стосуються кожного окремого блоку.

Дуже цікаве та свіже рішення. Сторінка перетворюється на невеликий анімований фільм, який викликає лише приємні враження. До того ж емоції виражаються переконливо – хочеться замовити послугу тут і зараз. Відмінна ідея головної сторінки в її чудовому виконанні!
Як зробити головну сторінку сайту, яка працюватиме на ваш бізнес?
Щоб зрозуміти, наскільки ефективна головна сторінка вашого сайту, необхідно тестувати поведінку відвідувачів, аналізувати кількість відмов та конверсію сайту. Але спочатку, коли сторінка тільки розробляється і створюється, необхідно враховувати її відповідність головним правилам:
- За кілька секунд дає зрозуміти користувачеві як називається компанія і що вона пропонує;
- Демонструє переваги компанії та відмінності від конкурентів;
- Має зручну та зрозумілу навігацію, відповідає вимогам юзабіліті;
- Має дизайн, що відповідає бізнесу та ЦА;
- Має повне наповнення контентом, необхідного для цільової аудиторії та задоволення її інтересів та запитів;
- Має заклики до дії та активні кнопки для переходу на інші розділи сайту.
- При розробці структури, оформлення головної необхідно орієнтуватися на тип сайту, бізнес компанії та цілі ресурсу. Але головним наставником для вас, як і раніше, повинна залишатися цільова аудиторія. Лише її аналіз зможе підказати на які елементи варто зробити акцент, а про які взагалі доведеться забути.
Сподобалася стаття? Ставте лайк та підписуйтесь на наш блог.