Основна проблема отримання водних і марних текстів від копірайтерів полягає у відсутності правильно складеного технічного завдання для них. Або його повної відсутності. Невеликий перелік ключових слів без вказівки індивідуальних побажань, технічних вимог до тексту та без чіткої структури дають копірайтерові зелене світло – він пише відсеб'ятину, яка здатна лише засмутити вас.

Тому перед тим, як замовити написання тексту, потрібно знати, як правильно скласти ТЗ копірайтеру. І ми вам у цьому допоможемо. У цій статті ви дізнаєтеся про алгоритм складання повноцінного технічного завдання, яке допоможе копірайтеру написати якісний текст. Цей алгоритм ми розробили самостійно і тепер ділимося з вами абсолютно безплатно :-)
Навіщо взагалі писати ТЗ копірайтеру?
При написанні SEO-оптимізованого тексту чи статті дуже важливо враховувати всі вимоги, необхідні пошукового робота. Вам, як підприємцю і, за сумісництвом, замовнику, самостійно скласти якісне ТЗ практично неможливо. Потрібні знання, досвід, вміння аналізувати бізнес та конкурентів - все це враховується при складанні технічного документа. Тому цим займається SEO-фахівець. До того ж ТЗ на текст копірайтеру може стати частиною SEO аналізу створення сайту. Докладніше про це читайте у статті про технічне завдання на розробку сайту.
Навіщо все це?
Написаний текст має бути максимально корисним для вашого бізнесу. Ваші клієнти, прочитавши текст на вашому сайті, повинні черпнути цінність або вчинити будь-яку дію, яка нам потрібна. Також SEO-текст має допомагати просувати сторінку вашого сайту. Виходить, що якісний контент – це симбіоз ваших бажань та вимог до вимог пошукового алгоритму.
Якість тексту – це найважливіший параметр. Воно має задовольняти всі запити, про які та знає SEO-фахівець.
Фахівець фахівцю - різниця
Скільки людей стільки й думок. Є фахівці, які клепають техзавдання за шаблоном, вказуючи копірайтеру лише основні параметри контенту.

Такий підхід не залишає шансів для позитивних результатів і в результаті ми отримуємо такий текст:

Ми ж вважаємо, що до написання та оформлення кожного тексту так само як і до кожного бізнесу, має бути індивідуальний та глибокий аналітичний підхід. Тут важливо не лише вказати технічні параметри, необхідні для SEO-оптимізації тексту. Дуже важливо зрозуміти бізнес, зрозуміти клієнта, зрозуміти мету самого контенту, щоб створити дійсно ефективний текст, дати цінність читачеві та допомогти вивести сайт у ТОП на запит.
До того ж ТЗ - це логічний міст між замовником та копірайтером, який дозволяє фахівцю розуміти, що від нього вимагається. У результаті замовник отримує ідеальний за всіма його особистими вимогами текст і результативний з погляду просування контент.
Які технічні параметри тексту впливають на просування сайту та мають бути у ТЗ?
Технічне завдання має на увазі вказівку технічних параметрів, які впливають на просування сайту. Тут йдеться про ті показники та елементи, затребувані правилами SEO. Поговоримо про них докладніше.
Унікальність тексту
Пошуковий робот любить та шанує унікальність, тому на сайті унікально має бути все: дизайн, фото та тексти. Тому унікальність інфоконтенту – важливий показник. Але завжди є «АЛЕ».
Унікальність – це відсотковий показник співвідношення нашого матеріалу до запозиченого з інших джерел. Поняття досить відносне. Воно має на увазі, що текст має бути створений з нуля, без копіпастів та рерайтів. Якщо пошуковий алгоритм помітить (а він точно помітить), що текст на вашому сайті абсолютно не унікальний і скопійований з іншого джерела, вважаючи, що саме те джерело було першим, хто розмістив свій унікальний текст, то цілком може накласти на вашу сторінку санкції. Висновок: копіпастити не можна.
Але є й інший бік цієї медалі. Не завжди текст, написаний з нуля копірайтером, може бути унікальним. Використання технічних термінів, цитат, будь-яких цифр та показників, назв продукту, бренду, компаній, та й просто популярних словосполучень на кшталт: «виробник меблів у Києві», що зустрічаються на всіх тематичних сайтах, буде не унікальним. Але це не робить весь текст неунікальним і не шкодить сайту з погляду його просування. На жаль, багато клієнтів цього не розуміють, прислухаючись до кліше та мріючи отримати текст із унікальністю 100%.
Унікальність не повинна бути меншою за 90%. Ця цифра є відправною точкою для пошукової системи. Якщо показник нижче, значить, дійсно в тексті присутні копіпасти або надто неунікальні та поширені словосполучення, яких потрібно або позбутися, або переписати на інший лад. Для перевірки унікальності є безліч сервісів: etxt, advego, content-watch. text.ru. Кожен з них працює за своїм алгоритмом, але всі вони так чи інакше зійдуться в єдиній думці - текст або унікальний, або ні.

Смислова унікальність тексту
Мало написати текст, унікальний за словами. Він має бути унікальним за змістом і мати додаткову цінність (повніше розкриття теми, інший погляд на стару проблему, інший спосіб подати не нову інформацію, яка була в інших тощо). Це дуже важливо, особливо якщо текст береться з джерел та рерайтується. До того ж відвертий рерайт без значеннєвої унікальності буде помічений пошуковою системою, яка обов'язково перевіряє цей параметр, а також видно користувачам, що неодмінно зменшить їх інтерес до читання статті.
Перевірити смислову цінність з допомогою сервісу не можна, але можна зрозуміти прочитавши текст. І це зовсім не означає, що цей параметр не є важливим.
Запамленість тексту
А до цього параметра варто ставитися більш серйозно. Він показує відсоткове співвідношення кількості ключових слів до загального обсягу тексту. Раніше, як цього вимагали пошукові роботи для результату, найбільший показник не мав перевалювати за позначку 3%. Але з часом, коли пошуковик став розумнішим, показники змінилися. Сьогодні допустимо і 5%, але за умови, що між ключовими словами буде проміжок щонайменше 200-400 символів. Цей показник також припустимо, якщо ключове слово немає адекватних синонімів. Наприклад, слово "вікна". До того ж має значення обсяг тексту. При невеликому обсязі тексту 5% спаму ключовими словами буде зайвим. Пошуковому алгоритму це сподобається і може цілком вліпити санкції. Тому наші фахівці та копірайтери ніколи не ризикують. Або роблять це дуже акуратно, зі знанням :-)

Перевірити спам можна також на багатьох сервісах, але ми виділяємо istio.com і advego.com. Можна скористатися сервісом text.ru, він також перевіряє текст на спам, але має свій алгоритм і свої показники. Сервіс аналізує і збирає всі слова, що повторюються в тексті (у тому числі і ключі), сприймаючи це спамом. Оптимальний показник – до 30%.

Водність тексту
Вода в тексті – його ворог. Вода – це слова, які не несуть жодного смислового навантаження. "Насамперед", "як правило", "Незважаючи на" - улюблені вступні слова писак-новачків і найнелюбніші і для читача, і для замовника. Читач через велику кількість непотрібних і безглуздих слів може навіть втратити саму нитку і ідею тексту (що дуже сумно, якщо він продає). А замовник просто витрачає свої гроші даремно. Водним текст стає з двох причин. Або через брак інформації (або досвіду) необхідно набрати вказану кількість символів.
Або копірайтер не розуміється на тематиці та бізнесі, вставляючи вступні слова і старі добрі канцеляризми. Наприклад, заїжджена пропозиція «Наша компанія – лідер на ринку» сприйматиметься і перевірочними сервісами, і читачами, як вода – абсолютно марна інформація, яка не несе цінності.
Текст із водою втрачає свою користь. І, хоч на поступ показник водності ніяк не впливає, враження користувача від прочитання мегаводної статті помітно погіршиться. Як результат, користувач піде на сайт конкурента, де глибше розкрито аналогічну тему.

Перевірити водність можна за допомогою glvrd.ru. Показник нижче за 7 балів вважається низьким.
Але не варто намагатися отримати максимум по цьому інструменту, тому що можна занадто пересушити текст. Тому тут важливо без фанатизму підходити.

Довгі полотна тексту без форматування
Хороший, якісний та читабельний текст має бути правильно зверстаний та збудований. Щоб стаття легше сприймалася читачем, слід розбивати її підзаголовками, списками, тематичними картинками. Довгі полотна тексту нікому не цікаво читати.
У ТЗ обов'язково слід вказати обсяг тексту між підзаголовками і картинками.

У деяких тематиках, де важлива правильна верстка статті (наприклад, продаючий текст або текст у блог), дуже важливо створювати красивий і візуально привабливий вид контенту. Тому, щоб не прогавити жодного нюансу, при складанні технічного завдання сеошник надає рекомендації щодо верстки, щоб на виході клієнт отримав справді крутий текст.

Як написати технічне завдання для копірайтера: покрокова робота SEO-фахівця
Складання технічного завдання копірайтеру - це досить скрупульозна аналітична робота, яка в результаті дозволить копірайтеру глибоко поринути у тему, а замовнику - отримати ідеальний текст. Розробка якісного та повного технічного завдання займає досить багато часу і включає цілу низку послідовних етапів, про які йтиметься далі.
Визначення майданчика, де розміщуватиметься текст, та його тип
Насамперед оцінюється ресурс, де розміщуватиметься майбутній текст та його цільова аудиторія. Від цього залежить структура тексту, стиль написання. Якщо, наприклад, текст розміщуватиметься на сайті клієнта, де основна цільова аудиторія є власниками бізнесу, а не вузькопрофільними фахівцями, то копірайтеру буде поставлено завдання писати статтю дуже простою мовою в стилі аналогічному більшості статей на сайті. Якщо текст пишеться для гостьової публікації у профільному виданні, тоді мова статті може містити більше термінології та сама структура статті буде іншою.
Тут велике значення має тип тексту. Куди він писатиметься? У блог або розділ «Про нас», на головну чи категорію товару - від цього залежить і сам зміст статті, і її структура. Текст повинен розгорнуто відповідати на всі запитання цільової аудиторії з конкретної теми.
Визначення теми
Не завжди тема зрозуміла, особливо якщо сам замовник її не знає. У нашій практиці неодноразово зустрічалися клієнти, які просили написати текст, лише поверхово вказавши тему. Це велика помилка та складність, яку слід усунути. Якщо текст пишеться для внутрішніх цілей (наприклад, у блог), то SEOшник формує тему, виходячи із запитів та найцікавіших для ЦА. Якщо ж стаття потрібна клієнту, він зобов'язаний навести повну інформацію з тематики статті і що він хоче розкрити у статті.
Завдання щодо підбору теми надає кілька варіантів її вирішення, особливо, якщо йдеться про вибір теми для гостьової на будь-який майданчик. Якщо власники майданчика самі вказують на тему, то технічне завдання на статтю і сама стаття просто підлаштовується під неї.
Якщо ж тему слід вибрати самостійно, то сео-фахівець для початку аналізує найпопулярніші з трафіку публікації на великих майданчиках і тільки після цього вибирає тему. Вибір теми так само ґрунтується на тому, яку послугу чи продукт нам потрібно просунути або необхідно написати статтю в блог, так всі ці типи сторінок мають різний пошуковий намір користувача і, відповідно, повинні мати різний зміст. Поєднуючи всю інформацію, підбирається найцікавіша для ЦА тематика майбутньої статті та обраній тематиці підбиратиметься семантичне ядро і складатиметься структура контенту.
Збір семантики та тематичних ключових слів
Оскільки ми розглядаємо складання ТЗ на тексти саме під SEO просування, збір семантики є важливою частиною роботи при складанні техзавдання. В такому випадку важливо не просто створити публікацію, а створити таку публікацію, яка матиме хороші позиції у пошуку.
Семантичне ядро
Семантичне ядро збирається за допомогою спеціальних сервісів. Під час збору семантики підбираються слова і словосполучення, і навіть синоніми ключових слів, оскільки одне слово можна назвати по-різному (наприклад, кухонні меблі можна назвати кухонним гарнітуром і це словосполучення матиме однакове позначення). Щоб зібрати всі слова-синоніми, проводиться аналіз статей на сайтах конкурентів.
Далі аналізується пошуковий намір користувача - людина хоче купити або замовити послугу або зробити щось самостійно. Наприклад, ми хочемо зібрати ядро для послуги будівництва будинку із сендвіч-панелей. Наша мета – продати послугу. При зборі семантики будуть присутні запити «будівництво будинку із сендвіч-панелей своїми руками». Цей запит передбачає, що користувач не шукає послугу, а інструкцію по роботі. Отже, це входження не потрапляє у групу ядра, що підходить нам. Таким чином, аналізується кожен запит. Після цього складається повне ядро, з яким може працювати надалі. Мета цієї роботи - зібрати максимально глибоке ядро, яке надасть високий результат у видачі.
За підсумками зібраного семантичного ядра будується структура тексту. Більш важливі слова підуть у заголовки, частина з них буде використано у прямих ключових входженнях, решта - у тексті у будь-якому відмінюванні або у вигляді фрагментів запитів.

LSI-слова
LSI – це тематичні слова, які підвищують відповідність тексту очікуванням користувача у пошуку. Наприклад, для запиту "Будівництво будинку" LSI-слова можуть бути: "одноповерховий", "цегляний", "технологія", "побудувати", "красивий" і т.д. Тобто ті хвости, які були дописані людиною в момент пошуку, виходячи з її індивідуальних потреб.
Для сучасного пошукового алгоритму LSI слова в тексті дуже важливі. Вони переконують пошуковик у тому, що текст достовірний, несе користь та цінність, а той, хто його написав, розуміється на темі. Такі слова допомагають виводити сайти з текстами на певний запит. Їх збір - необхідний і надалі вони згадуються у тексті статті. При чому їх може бути величезна кількість, а основних ключових входжень лише кілька.

Аналіз статей у конкурентів
Тему визначено, семантика зібрана. Саме час – подивитися статті у конкурентів та визначити слабкі та сильні їхні сторони. Фахівець вибирає конкурентів із ТОП пошукової видачі за основними запитами ядра, оцінює наскільки розкрита тема у статті, що добре в тексті, а що ні, містить контент будь-які тематичні чи стилістичні помилки, що не розкрито на тему, а що можна взяти собі на нотатку. Виявивши всі плюси та мінуси з використанням ще й зібраного семантичного ядра, будується структура тексту. Аналіз конкурентів також допомагає написати конкурентні переваги компанії, що підвищують ефективність сайту.
Структура тексту
Дійсно якісний текст має унікальну та цікаву для читача структуру. Тому SEO-фахівець, ґрунтуючись на запитах та статтях конкурентів, вибудовує логічну структуру тексту, яка допомагає повністю розкрити його тему. Мета побудови структури максимально повно розкрити тему тексту, щоб читач зміг знайти відповіді на всі свої питання. В іншому випадку людина просто повернеться в пошукову видачу, вибере сайт конкурента і знайде там все, що його цікавить.
У структурі вказується логіка контентних блоків та його наповнення, вимоги до кожного блоку та тексту щодо нього. Все це, загалом, дозволять нашому контенту бути кращим, ніж у конкурентів і повніше розкривати тему статті.


Складання списку запитів для статті
Після того, як основні запити розкидані за заголовками та підзаголовками, список запитів розподіляються на дві частини. Перша частина – це запити, які потрібно включити у прямому входженні, та додаткові ключі. Друга - LSI слова та хвости запитів.

Об'єм тексту
З точки зору просування цей параметр не надто важливий, але знову спираючись на практику, більші тексти краще ранжуються коштом більшої кількості унікальних слів. Однак це не означає, що текст у 2 000 символів принесе менше результату, ніж написаний у 20 000 символів. Але тут є спірний момент. При написанні тексту важливо повністю розкрити тему з урахуванням усіх нюансів. Наприклад, водний текст у 15 000 символів не принесе абсолютно ніякої користі на відміну від тексту на 3 000 символів, написаного без води та строго на тему. Пошукова система, аналізуючи текст, оцінює повноту розкриття теми. І якщо у конкурентів аналогічна тема буде краще розкрита, то їхній текст краще проранжується. Та й людям цікавіше отримати всі відповіді на свої запитання в одному місці, а не збирати інформацію по крихтах, перечитуючи десятки статей в Інтернеті про те саме.
Однак, в ідеалі, слід спиратися не на ваші бажання як клієнта, щоб заощадити на послугах копірайтера, а на аналітичні дані, які отримує SEO-фахівець при аналізі. Текст за обсягом повинен бути приблизно дорівнює тексту на сайтах конкурентів або бути більшим за них.
Обсяг готового тексту перевіряється тими самими istio.com, advego.com. Також Microsoft Word та Google Docs дозволяють виміряти цей показник.

Техничне завдання копірайтеру створено. Що далі?
Склавши технічне завдання, SEOшник не передає його копірайтеру. Його мета – отримати підтвердження від замовника. Це надзвичайно важливий етап. Необхідно, щоб замовник ознайомився з ТЗ, ключовими словами (деякі замовники, які знаються на своєму бізнесі та принципах СЕО-просування, можуть докинути додаткові запити або слова, які, на їхню думку, мають бути включені до статті) перевірив чи відповідає воно бізнесу та підтвердив його. Тут замовника покладається перевірка смислового наповнення майбутньої статті. Клієнт може щось додати від себе. Наприклад, будь-яку інформацію про компанію, послуги, яку він забув згадати раніше.
Технічне завдання копірайтеру має максимально ототожнювати бажання замовника, потрапляти в ціль вимогами до тексту і бути максимально простим і зрозумілим, щоб копірайтер створив корисну, читабельну та технічно складену статтю.
Про що важливо не забути у ТЗ для самого копірайтера
Є інформація, яка є дуже важливою для копірайтера. Від неї залежить, наскільки точно фахівець при написанні статті зможе розкрити тему. Чим більше докладної інформації, тим вища ймовірність того, що буде написано якісний та цікавий матеріал. Отже, про що йдеться?
Інформація про тему статті
Насамперед копірайтер повинен знати, про що йому слід написати статтю. У технічному завданні має бути зазначена тема та побажання до тексту від самого клієнта. Тема має бути вказана максимально точно та деталізовано, щоб копірайтеру не довелося вгадувати.
У нашій практиці були випадки, коли клієнт за переконанням, що всі співробітники веб-студії вміють читати думки, не уточнив тему статті. SEO-фахівцеві надійшло завдання: скласти ТЗ копірайтеру на тему «Будівництво цегляних будинків». Фахівець виконав своє завдання, передав копірайтеру. Копірайтер, написавши текст, видав його. Як виявилося, клієнт не згадав, що тема тексту має бути "Будівництво одноповерхових цегляних будинків", а це, як ви розумієте, різні запити з абсолютно іншими показниками частотності. Ми переробили свою роботу, а клієнтові довелося знову чекати тексту з його ж вини.
Висновок такий. Якщо ви хочете отримати дійсно хороший і корисний текст, необхідно надати найповнішу інформацію на тематику. Не має значення як вона буде надана – тезово, написана полотном із морем орфографічних помилок. Головне, щоб копірайтер зрозумів, про що йдеться. Це особливо важливо, якщо SEO-текст повинен нести характер і продавати послугу або товар.
Побажання щодо смислового наповнення тексту
Дуже часто замовники мають індивідуальні побажання до смислового наповнення тексту чи ідеї, які, на їхню думку, мають бути включені до тексту. Наприклад, якщо текст несе комерційний характер, то він обов'язково повинен включати інформацію про те, що він продає: послугу, товар, компанію, як бренд - особливості, переваги, сильні сторони і т.п.
Буває навіть таке, що клієнту принципово не подобаються деякі слова, які він не хотів би, щоб були використані в тексті. Або через відсутність повної інформації готовий текст не влаштовує клієнта, він йому здається рідким або марним.
Тому якщо є бажання отримати змістовний і корисний текст, замовнику слід максимально викласти свої побажання. Знати про них може лише клієнт, тому SEO-фахівець та копірайтер завжди ставлять уточнюючі питання щодо подібних ідей. Тут має на меті створити текст, який максимально розкриє тему і нестиме цінність з урахуванням специфіки бізнесу.

Стилістика тексту
Для копірайтера, як для людини, здатної писати в багатьох стилях, дуже важливі вимоги щодо стилістики тексту. Це може бути інформаційний, що продає текст або стаття для блогу, написана в гумористичному, розмовному стилі. Тут також важлива цільова аудиторія, на яку пишеться текст. Виходячи з цього, підбирається стиль написання. Наприклад, якщо текст на медичну тематику пишеться для лікарів, необхідно використовувати медичну термінологію. Якщо ж стаття для звичайних користувачів, то зміст має бути максимально зрозумілим, без використання термінів та складних розумінь слів.

Дедлайн
Терміни написання тексту повинні завжди обговорюватися з копірайтером після того, як він ознайомиться з технічним завданням. Після погодження термін потрібно внести до ТЗ, щоб потім не було непорозуміння з цього приводу.
Також можуть у технічному завданні вказуватись додаткові вимоги, які були виставлені клієнтом. Наприклад, форматування тексту: шрифт та розмір, виділення жирним та похилим, виділення ключів іншим кольором. За окремою домовленістю замовник може замовити додавання до статей тематичних картинок. При цьому вартість послуги обумовлюється індивідуально і відрізнятиметься від тієї, яку було оголошено раніше, але він отримає не просто текст, а повноцінну публікацію.
Інформація для копірайтерів про те, чого не повинно бути в тексті
Крім тієї інформації, яка скаже копірайтеру, що має бути в тексті, важливо в ТЗ вказати те, чого не повинно бути в ньому. Досвідчений копірайтер і без подібних виносок у технічному завданні знає, що назва міст пишеться з великої літери, а назву послуги слід укладати у лапки. Але! Через те, що технічне завдання - це документ, який після його складання читається замовником, необхідно враховувати абсолютно всі нюанси. Наче в юридичному договорі :-) До того ж копірайтерами не народжуються, а стають. І аж ніяк не всі копірайтери - аси своєї справи. Для деяких потрібно все до дрібниць розкладати по полицях, а потім ще й перевіряти ще раз після них.
Орфографічні та пунктуаційні помилки
Тут і говорити нема про що. Помилка - бій. Неможливо серйозно сприймати інформацію, якщо її викладено з помилками. Перевірити наявність помилок можна з допомогою сервісу orfogrammka.ru. Сервіс платний, але корисний з великою кількістю функцій. Частково перевірити орфографію допоможе сервіс Microsoft Word.

Довгі речення
Читаючи довгу пропозицію, відвідувач сайту точно втратить найголовнішу нитку. Пропозиції у текстах мають бути короткими та по суті. Не більше 20 слів в одному реченні. Інакше пиши «зникло»: текст стає складним та нечитабельним. А у сучасних онлайн-користувачів при появі складнощів на сайті завжди один вихід – піти з нього.
Поширені помилки при складанні технічного завдання написання тексту
Варто вказати про помилки в технічних завданнях, які знижують його ефективність і, як наслідок, ефективність роботи копірайтера та самого тексту за підсумком. Помилки можуть виникати з вини самого SEO-фахівця, а також з вини замовника. Найпоширеніші помилки:
- Цільова аудиторія не вказана або неправильно підібрана. Копірайтер не знає для якої аудиторії пише текст, не дотримуючись необхідного стилю та термінології в тексті. Наприклад, текст про чоловічий одяг, але буде розміщений у блозі, де основна ЦА – жінки – має бути відповідна стилістика тексту;
- Немає вимог до заголовків, підзаголовків та списків. Чим менше інформації, тим більше копірайтерської «відсеб'ятини». Це не завжди може влаштувати клієнта та seo-фахівця. Але копірайтер – не телепат і якщо щось важливо у тексті побачити, йому треба про це повідомити. Потрібні підзаголовки – так і пишіть, потрібна верстка – аналогічно;
- Немає докладного опису структури тексту, вказані лише ключі. Копірайтер не знає, як залучити ключі та в якому напрямку писати статтю. Текст, написаний навмання, не може бути якісним апріорі, а отже, погано ранжуватиметься. Насправді при збиранні семантики SEO-фахівець бачить більше потреб користувачів у семантичному ядрі та пошукових підказках, але оскільки часто він ТЗ показує значно менше, ніж бачить сам, то копірайтер не може цього вгадати;
- Не вказано стилістику тексту або вказано неправильно;
- Використання сервісів, що автоматично формують ТЗ. Так, послуги більшість семантичної роботи роблять за фахівця. Але вони не складають структуру тексту, яка дуже важлива для копірайтера і не можуть дати інформації про те, якою має бути стаття. Тому ТЗ після більшості сервісів – фактично, набір ключових запитів та основні метрики.
- Неправильний вибір копірайтера. Якщо контент вузькоспеціалізований, краще звернутися до копірайтера з відповідними знаннями або досвідом написання статей на цю тематику. Інакше є суттєвий ризик отримати абсолютно не експертний текст, що буде помітно неозброєним поглядом. При цьому залежно від мети тексту необхідно підбирати відповідного виконавця. Наприклад, за бажання продати профільну послугу, підійдуть послуги копірайтера, який вже працював у цій тематиці. Якщо ж мета - залучити досвідчених фахівців, необхідно шукати виконавця з профільною освітою чи того, хто готовий детально вивчати бізнес та його нюанси.
Наведемо приклад з особистого досвіду про помилки, які роблять клієнти. Клієнт, замовляючи текст, вказав лише тему та ключі. Коли SEO-фахівець почав ставити низку питань, щоб зібрати якнайбільше інформації, клієнт відповів, що в нього немає часу на це, але послугу все-таки сплатив. Ось приклад технічного завдання написання тексту подібним клієнтам.

Коли текст був написаний і зданий клієнту, він дивувався чому в тексті немає жодної інформації про його компанію, її переваги, досвід роботи. Результат очевидний: немає правильного та повного ТЗ – немає якісного тексту.
Приклад технічного завдання на текст




Як правильно скласти технічне завдання?
Підіб'ємо підсумки. Щоб написати технічне завдання копірайтеру, необхідно:
- Зібрати семантичне ядро та вказати його в документі;
- Провести аналіз текстів на сайтах конкурентів;
- Скласти логічну структуру тексту на основі конкурентів, ядра запитів та намірів цільової аудиторії, що зробить текст корисним та читабельним;
- Вказати всі параметри та вимоги, необхідні для SEO просування сайту за допомогою оптимізованого тексту;
- Зібрати інформацію у клієнта щодо теми та специфіки бізнесу;
- Дати рекомендації щодо верстки;
- Максимально дати необхідні метрики для перевірки та приймання готового тексту.
Цією статтею ми хотіли показати, як скласти технічне завдання, яке допоможе копірайтеру написати справді потужний і сильний текст, вирішивши завдання клієнта. У кожного SEO-фахівця вироблено свій алгоритм роботи. Він використовує вибрані ним послуги, рекомендує інші метричні дані, які вважає ефективними. Ми ж судимо зі своєї «дзвіниці», надаючи рекомендації, які допомагають нашим клієнтам виходити до ТОП пошуку за запитами за допомогою крутих оптимізованих та цікавих текстів.

Сподобалася стаття? Ставте лайк та підписуйтесь на наш блог. Не пропускайте цікавого!