Ідея сайту, який здатний працювати відразу на два фронти, вирішуючи завдання і співробітників компанії та її клієнтів, що володіє величезними можливостями та неминуче досягає поставленої мети, аж ніяк не утопія. Сьогодні корпоративний сайт став чимось більшим, ніж інформаційне представництво фірми у мережі. Це один із найпотужніших інструментів для комерційних та некомерційних організацій, компаній великого та середнього бізнесу, що сприяє їхньому швидкому та стабільному розвитку в мережі Інтернет. У чому секрет такого сайту? Розбиратимемося далі.
Що таке корпоративний веб-сайт?
Корпоративний сайт – це якісна та повноцінна презентація компанії в Інтернеті. Його основна мета – залучити нових клієнтів чи партнерів (або зміцнити існуючу партнерську співпрацю), розвинути бізнес шляхом розкриття переваг компанії, докладного опису її діяльності, послуг чи товарів. Мета створення корпоративного сайту залежить, безпосередньо, від бажань чи потреб самої компанії. У тому числі це може бути захоплення нової ніші або вихід на міжнародний ринок.
Головною цінністю та відмінністю корпоративного сайту стало те, що він може виконувати й низку інших завдань, які не менш важливі для фірми. Зокрема, за допомогою певних функцій, підтримувати цілодобовий взаємозв'язок з клієнтами або партнерами, бути файлосховищем та інструментом для ведення робочого процесу співробітниками компанії, їхнього внутрішнього спілкування. Крім того, корпоративний сайт може продавати та рекламувати діяльність компанії, ставши досить ефективним рекламним майданчиком.

Основні завдання корпоративного сайту
Завдання сайту безпосередньо залежить від типу бізнесу та цілей компанії. Ми ж наведемо лише основні.
Формування та підвищення іміджу компанії
За допомогою елементів дизайну, інформації про компанію сайт фірми може стати потужним інструментом для формування іміджу компанії, зміцнення її позицій на ринку, а також зміцнення лояльності клієнтів до неї. За допомогою сайту організації можна просувати фірмовий стиль, підвищувати впізнаваність бренду. Загалом працювати на те, щоб цільова аудиторія та партнери сприймали компанію саме так, як того хоче її керівництво.
Розширення клієнтської та партнерської бази
Розміщення інформації про компанію та її діяльність, різні умови для співпраці, які будуть цікаві іншим компаніям (якщо йдеться про B2B сайт), розділ з контактами, можливість спілкування з консультантом онлайн, наявність форми зворотного зв'язку - кожен елемент допомагає залучити нових клієнтів, партнерів , утримати існуючі.

Надання ЦА повної інформації про компанію
За своєю специфікою сайт організації абсолютно не обмежує обсяг інфоконтенту. Навпаки, чим докладніше розкрито інформацію про компанію та її діяльність, тим зручніше для цільової аудиторії. Якщо відвідувач знаходить усі відповіді на запитання щодо компанії на її сайті, то зникає необхідність зв'язуватися з представниками фірми. Це загалом скорочує навантаження на співробітників.

Розділи бізнес-сайту можуть бути у будь-якій кількості. Головне, щоб сайт надав максимально можливу інформацію про компанію. Сюди можуть бути включені:
- Інформація про саму компанію: її історію, досягнення, результати роботи;
- Інформація про керівництво та співробітників компанії;
- Інформація про товари або послуги, що реалізуються фірмою з їх докладним описом;
- Різна інформація для партнерів;
- Блог та інше.
З інформативної точки зору корпоративний сайт може містити абсолютно будь-який обсяг контенту, який може бути цікавий ЦА.
Хочете знак якою оптимально має бути картка товару в інтернет-магазині? Читайте рекомендації щодо створення та наповнення сторінок товару для SEO та користувачів.
Можливість продажу товарів та послуг
Корпоративний сайт може стати недорогим майданчиком для реклами - варто лише розмістити на ньому інформацію про акції та спеціальні пропозиції. Така реклама обійдеться власникам сайту в рази дешевше. Також сайт може включати функції для прямого продажу, приносячи тим самим прибуток компанії.

Залучення нових співробітників
Сайт компанії може допомогти їй відмовитися від послуг рекрутингових агенцій та заощадити гроші на подачі оголошень про набір співробітників у газети. Достатньо лише створити розділ, розмістивши в ньому відповідну інформацію. Відомості про вимоги до кандидата, інформація про його вигоди та кар'єрне зростання значно спростять завдання пошуку нових співробітників.
Види корпоративних сайтів
Виходячи із завдань та цілей розробки корпоративних сайтів, сформувалися їх різні види. Розглянемо їх докладніше.
Корпоративний сайт-візитка
Відмінний варіант для молодих компаній, які вже знають свою цільову аудиторію, і планують створити сайт як стартапа. Такий ресурс, як правило, досить невеликий, може складатися з декількох сторінок або зовсім односторінником. Містить коротку інформацію про компанію, її контакти та форму зворотного зв'язку. Іноді може містити коротку інформацію про товари або послуги, припускати можливість завантаження прайсу.

Перевага корпоративного сайту-візитки полягає в тому, що він може розвиватися хронологічно з розвитком компанії. До нього можна додавати нові розділи, функції, категорії, інструменти. Це стане додатковим бонусом для клієнтів, особливо для тих, хто раніше бачив сайт - з його допомогою значно зміцниться довіра, оскільки неозброєним оком видно розвиток компанії.
Корпоративний сайт-каталог
Об'ємний сайт, що поєднує у собі відразу кілька ключових завдань - уявити компанію в Інтернеті та продавати товар або генерувати з відвідувача потенційного клієнта. На таких сайтах розміщується докладна інформація про товари або послуги, а також функції зв'язку з менеджерами компанії. Такий тип корпоративних сайтів підходить компаніям, які не мають змоги виставляти актуальні ціни до товарів. Причиною цього можуть стати особливості бізнесу. Наприклад, товар закуповується у валюті та неможливо встановити ціну через постійні стрибки курсу; товар/послуга продається на спеціальних умовах; продукція ексклюзивна чи продається під індивідуальне замовлення за параметрами клієнта.

Корпоративний інфопортал
Виходячи з назви виду сайту, ясно, що такі ресурси не орієнтовані на продаж. Вони несуть навчальний чи інформаційний характер. Їхня мета - створення спільнот чи груп за інтересами, їх об'єднання на основі єдиної тематики. Це можуть бути тренінги, якісь навчальні уроки, статті або навіть сайт новин.
До речі, навіть інфопортали можуть мати комерційний підтекст. Наприклад, розміщуючи будь-які безплатні уроки, пропонувати користувачам завантажити повноцінний курс.

Що важливе для сучасних сайтів організації?
Якість корпоративного сайту дуже важлива, адже на кону стоїть імідж компанії, а з ним жартувати не варто. Отже, розробка такого сайту має ґрунтуватися на сучасних тенденціях сайтобудування, щоб він зміг максимально вигідно піднести компанію, доставивши зручність користувачам. Сюди належить великий перелік критеріїв, перерахуємо найголовніші.
Структура сайту
Як театр починається з вішалки, і розробка сайту починається з аналізу структури сайту. Вона повинна формувати з сайту логічний ланцюжок з папок, щоб кожній людині було зрозуміло де і яким чином їй знайти цікаву для неї інформацію. Від якості структури залежить частина успіху всього сайту. Якщо вона не продумана до кінця, має помилки та створює незручність для користування, навряд чи це терпітиме відвідувач. Він просто піде із сайту. Не варто також забувати, що правильна структура – запорука швидкої індексації сайту пошуковим алгоритмом, що є великим плюсом для просування.

Цікавить розробка правильної структури сайту? Читайте поради щодо проектування структури web-сайту у блозі Імпульс-дизайн.
Оформлення сайту компанії
Бізнес сайт повинен мати стильний, незабутній, відповідний і діяльності компанії, і її ЦА, дизайн. Дизайн корпоративного сайту відіграє важливу роль. Він може як залучити потенційного клієнта, мотивуючи його до дій, і відштовхнути його, створивши неправильне враження.
Як правило, корпоративні сайти оформлюються у фірмовому стилі компанії. Однак якщо його немає, розробка дизайну повинна ґрунтуватися на тенденціях дизайну веб-сайту, підкреслювати переваги компанії та викликати правильні асоціації про фірму у цільової аудиторії. Тут важливо правильно підбирати кольори та враховувати їх поєднання. Якщо це викликає вам труднощі або ви тільки думаєте над дизайном майбутнього сайту, рекомендуємо прочитати статтю про те, як правильно підбирати кольори сайту.

Бажаєте дізнатися про останні тенденції у веб-дизайні? Читайте статтю про тренди веб-дизайну на 2018 рік.
Функціонал сайту фірми
Як говорилося вище, корпоративний сайт за допомогою відповідного функціоналу може вирішувати величезний перелік завдань. При цьому ще на першому етапі розробки сайту необхідно продумати, які функції будуть необхідні для сайту, щоб він був максимально зручний і для персоналу, і для клієнтів, і для партнерів.
Сучасний корпоративний сайт може виступати помічником у зберіганні файлів, їх обміні, у веденні документо- та товарообігу, контролі постачання та витраті продукції, особистій взаємодії з кожним клієнтом або партнером індивідуально тощо. Отже, виходячи з цих завдань, необхідно продумати та розробити спеціальні функції, які допоможуть у їх вирішенні.

Необхідний обсяг інформації
Корпоративний сайт, як жоден інший вид веб-ресурсів, передбачає зміст величезної інформації. Насправді, інформації має бути стільки, щоб відвідувач сайту зміг самостійно знайти відповідь на будь-яке запитання, яке його цікавить.
Адаптація до мобільних пристроїв
Наявність адаптивної верстки – обов'язкова умова для якісного сайту організації. Якщо сайт компанії не адаптований до мобільних пристроїв, це може сильно вдарити по його іміджу. До того ж це призведе до втрати частини клієнтів.

Висока швидкість завантаження сайту
Оптимізація на сайті – понад усе. Ресурс повинен вмить завантажуватися, щоб не змушувати цільового клієнта чекати. Отже, необхідно вжити всіх технічних заходів для оптимізації елементів, які впливають швидкість завантаження. Навіть якщо створюється сайт-каталог, де є необхідність розміщення високоякісних та важких фотографій для демонстрації товару, краще впровадити функцію їх завантаження в окремій вкладці або у спливаючому вікні, а на сторінку завантажити оптимізовані фото.

Надійний хостинг
Корпоративний сайт має витримувати критичні навантаження. Неприємно, коли відвідувач замість очікуваної сторінки бачить помилку, яка змушує його піти з сайту. А щоб цього не сталося, потрібно розмістити власний веб-сайт на надійному хостингу.
Розробляєте сайт? Дізнайтесь більше про основні помилках при створенні сайту
Мультимовність
Якісний сайт компанії повинен передбачати функцію мультимовності, якщо планується просуватися в країні, де населення говорить кількома мовами, або в планах - вихід компанії на міжнародний ринок. Це надасть зручність користувачеві, який зможе переглядати та читати інформацію тією мовою, яка для нього найбільш комфортна. Якщо функція мультимовності з яких-небудь причин вам не підходить, рекомендується зареєструвати сайт на декількох доменних зонах. Рекомендуємо прочитати про це докладніше у статті про вибір доменних зон та підборі домену для сайту.

5 прикладів корпоративних сайтів великих та дрібних компаній
Розглянемо кілька чудових прикладів корпоративних сайтів, які повністю відповідають сучасним вимогам і просто чудово виглядають.
Приклад 1: Apple.com
Почнемо з чудового прикладу сайту всіма відомого бренду Apple.

www.apple.com
Сайт не містить інформації про компанію та більшою мірою орієнтований на демонстрацію товарів. Логічно, такому знаменитому та розкрученому бренду немає сенсу знову і знову говорити про нього – всім і так все відомо. А ось рекламувати свої нові моделі продукції цілком раціонально. При цьому акцент на сайті йде на зображення – вони справді захоплюють та викликають бажання купити. Цей приклад сайту демонструє повноцінний корпоративний сайт-каталог, де інтегровані функції купити продукцію. При цьому функції покупки обмежені, що не дає змоги назвати ресурс інтернет-магазином.

Сайт справді вражає своїм дизайном, зручністю, простою навігацією та повнотою інформації, що загалом лише зміцнює імідж компанії.
Приклад 2: Pcparch.com
Наступний приклад – сайт архітектурної компанії.

www.pcparch.com
Сайт має просту навігацію, включає в себе дуже великий обсяг інформації, безпосередньо, про компанію, її діяльність, досягнення. Є блок новин, де описується життя компанії.

На фоні досить простого дизайну видно цікаву ідею. Тут наголошується на талантах співробітників компанії, чиїми силами створюються макети найбільших будівель в Америці та Азії. Гартувати сайт дуже зручно, швидке завантаження сайту дозволяє блукати сторінками, знайомлячись ближче з організацією. Тут все лаконічно та стильно, нічого зайвого та непотрібного. Чудовий приклад того, яким може бути корпоративний веб-сайт.
Приклад 3: O3familyfarms.com
Сайт присвячений компанії, яка реалізує м'ясо для бургер ресторанів.

www.o3familyfarms.com
Корпоративний В2В сайт, орієнтований на пошук нових партнерів та реалізацію своєї продукції. Суть сайту полягає в демонстрації переваг та місії компанії, особливостей її продукції. Тому він містить великий обсяг інформації про компанію та товар. Цей приклад можна віднести до сайту-візитівки, який поступово розвивається. Плюсом сайту став приємний дизайн із соковитими фото, а також проста структура та навігація, що дозволяють у кілька кліків знайти відповіді на будь-які питання, пов'язані з компанією.

Рекомендуємо переглянути більше прикладів сайтів-візиток на блозі Імпульс-дизайн.
Приклад 4: Jonathanradford.com
Приклад багатофункціонального та об'ємного корпоративного сайту елітного рієлтора.

www.jonathanradford.com
Цей ресурс – яскравий приклад корпоративного сайту-каталогу. Він поєднує в собі інформацію про людину, яка створила компанію, її досягнення, діяльність і роботу в цілому; інформацію про послуги фірми, а також каталог нерухомості, що він допомагає купити, з докладним описом кожного об'єкта. Компанія займається продажем та орендою елітного житла і сайт це демонструє високоякісними фото та відео. Є навіть окремі відео в HD-якості, присвячені окремим об'єктам, що мотивують зацікавлених відвідувачів до дії.
Попри те, що головна сторінка сайту містить відеоряд, та й на всьому сайті дуже багато великих та якісних фотографій, сайт завантажується швидко. Але при цьому дуже запам'ятовується. А це величезний плюс. В цілому, після перегляду сайту залишається приємний посмак, а відмінний опис компанії, її досягнення та зручний функціонал підбору ексклюзивного житла лише додають впевненості в тому, що перед нами - професіонал.
Приклад 5: Boutique-weddings.com
Цей приклад бізнес сайту поєднує в собі всі вимоги до інфоконтенту і стильний, яскравий дизайн, створюючи тим самим потужний інструмент для вигідного позиціонування компанії на ринку.

www.boutique-weddings.com
Цей сайт присвячений компанії – організатору весільних урочистостей. Дизайн виконаний у класичному, типовому для цієї тематики, стилі. Доповнений яскравими фотографіями та відеороликами, що демонструють роботу компанії. В цілому, сайт розкриває максимальну інформацію про фірму: її послуги та можливості, її роботи. Немає жодної інформації про вартість послуг, що ще раз підштовхує відвідувача до звернення до компанії. Дуже яскравий приклад сайту, що створює дуже приємне враження про компанію.

Було мало прикладів? Дивіться ще 5 ТОП-ових прикладів сайтів компаній із докладним розбором на блозі Імпульс-дизайн.
А чи потрібний вам інтернет-сайт компанії?
Перш ніж наважитися замовити розробку корпоративного сайту, добре подумайте - чи справді ви готові до цього. Сайт компанії – зовсім не та історія, коли створив сайт, запустив та забув про нього. По-перше, послуги створення сайту для бізнесу коштують досить дорого, про це не слід забувати. По-друге, такий ресурс постійно потребує оновлень, підтримки та своєчасного доопрацювання у форс-мажорних ситуаціях. А це теж час та гроші. І часом неабиякі, якщо йдеться про послуги професіоналів.
Але якщо ви вже зважили всі за і проти і готові стати власником сайту для бізнесу, то будьте впевнені, що за умови його відповідності всім технічним та користувальницьким вимогам, ваш проєкт окупить себе, вирішуючи поставлені йому завдання та позиціонуючи вашу компанію у кращому світлі.
Сподобалася стаття? Ставте лайк! Підписуйтесь на наш блог та читайте нові статті щотижня!