Економія при замовленні розробки сайту стає його найлютішим ворогом. З метою заощадити замовник забуває про головне - якість сайту, який був створений за низьку вартість. Ось і виходить, що гроші, які, витрачені, час витрачено, а результату - нуль. А все пов'язано з помилками, які цілком можливо можуть допускати молоді і недосвідчені розробники-новачки або самі замовники, які припускаються помилок при замовленні сайту, не розуміючи яким він повинен бути за підсумком. Ця стаття створена для тих, хто хоче вичавити максимум зі свого сайту, уникнути критичних та віроломних помилок під час його створення. Тому якщо ви плануєте замовити сайт для галочки, то проходьте повз. Інші - welcome.
Типові помилки під час створення сайту, які призведуть ваш проєкт до провалу
Типові помилки помітні неозброєним оком і катастрофічно впливають на якість сайту. Вони створюють послідовний ланцюжок, який приводить сайт до провалу. Помилка створює будь-який дискомфорт для користувача, користувач йде з сайту, компанія втрачає потенційних клієнтів. Результат очевидний і він плачевний. Подібні помилки, які ми наведемо нижче, можуть утворюватися на будь-якому сайті незалежно від його типу. Тому будьте уважні та обов'язково проаналізуйте свій web-проект, якщо він знаходиться на стадії розробки або вже зданий вам.
Неправильна структура сайту
Створення сайту завжди має починатися з аналізу та розробки структури. Це один із найважливіших критеріїв, який відповідає відразу за зручність користування сайтом та його індексацію та ранжирування пошуковим алгоритмом. Нелогічний взаємозв'язок між папками, неправильна розбивка на рівні, складна, неправильна або незрозуміла навігація з відсутністю хлібних крихт, а також сторінки, що дублюються, під різними URL створять один величезний жирний мінус в юзабіліті для користувача і в просуванні для пошукових систем. А далі все, як за шаблоном: користувач не користуватиметься сайтом, якщо йому це незручно чи незрозуміло, а пошукові системи будуть знижувати позиції сторінок у видачі, якщо не розуміти яку зі сторінок краще ранжувати.

Чи сумніваєтеся в правильності складеної структури на сайті? Читайте поради щодо складання структури сайту для SEO в блозі Імпульс-Дизайн.
Неправильний вибір домену
Домен – більше, ніж набір літер. Це найпотужніший маркетинговий інструмент, який допоможе сайту просуватися і стати йому більш впізнаваним. Тому доменне ім'я має бути підібране з розумом. Нелогічне або незрозуміле слово, яке не читається або не символізує компанію, ніколи не зможе допомогти їй у підвищенні впізнаваності, та й не наводитиме клієнтів, які на згадку його запам'ятали. Крім того, некоректно обрана доменна зона може також створювати проблеми при подальшому просуванні сайту. Тому вибору домену слід звернути увагу, вивчивши правила його складання. Якщо ви вперше стикаєтесь із цим питанням, рекомендуємо прочитати статтю о виборі домену для сайту.
Помилки дизайну сайту та юзабіліті
Деяким клієнтам здається, що чим більше креативу у дизайні, тим краще. Тому за їхнім бажанням на одній сторінці якимось дивом уживаються і flash-анімація, і різні кольори, шрифти, фото та відео. Насправді виходить справжній сир-бор, який критично впливає на юзабіліті. Дизайн сайту повинен бути гармонійним, кольори, що поєднуються, шрифти читабельними, фото яскравими і якісними в необхідній кількості. Тільки в цьому випадку сайт створює цілісну картину, формує у користувача правильне враження про компанію та стає мотиватором до серфінгу сторінок.

На практиці, дизайн веб-сайту є одним із головних факторів, які впливають на зручність його користування. Тому дуже важливо знайти баланс між усіма елементами, щоб кожному відвідувачу сторінки було зручно та комфортно перебувати на ній, не забуваючи про юзабіліті.
Дуже часто, замовник, при виборі ідеї для свого сайту керується не ТОП-ом SEO-видачі, а красивими сайтами з контексту, awwwards або інших джерел, де сайти не мають нічого спільного з просуванням у пошукових системах, їх структура під це не заточена.
Бажаєте дізнатися як підібрати кольори для сайту? Читайте рекомендації щодо підбору колірної гами для сайту у блозі Імпульс-Дизайн.
Відсутність кросбраузерності
Неправильне, некоректне відображення сайту в браузері змушує відвідувача закрити вкладку та знайти інший сайт. Як підсумок: високий відсоток відмови та негативний результат, якого зовсім не очікували. Недостатньо верстати сайт для одного-двох найпопулярніших браузерів, тому з'являються помилки веб дизайну на інших. Необхідно охопити всі популярні та кілька не надто популярних веб-браузерів, щоб не упустити жодного цільового відвідувача.

Неправильне визначення ЦА під час створення проєкту
Уявіть собі, що ви як потенційний клієнт заходите на сайт, щоб купити набір столярних інструментів, а вам відкривається сайт у рожевому кольорі з великими квітами на фоні і шрифтом бузкового кольору. Які емоції вас спіткають у цей момент і чи захочете ви продовжити користування сайтом з метою придбання набору? Сумнівно. А насправді виявилося, що такий дизайн дуже сподобався його власнику і розробники створили його точно з побажаннями, адже ніхто не відмовлятиме клієнтові, коли він платить.
Ще один хороший приклад невідповідності дуже популярний у медичному сегменті: сайт клініки з хірургічним відділенням, головний лікар при створенні сайту замовляє фотосесію в клініці, у тому числі і під час операцій в операційній. Після цього викладає всі ці фотографії на сайті клініки просто на сторінках послуг, щоб бути ближче до своєї цільової аудиторії. При цьому частина ЦА приходить на сторінку послуг, бачить фотографії операції великим планом, лякаються та йдуть із сайту. І отримує повністю зворотний ефект від очікуваного. Замість того, щоб прибрати страх перед операцією, потенційний клієнт ще більше злякався.

Сайт повинен розроблятися насамперед для цільової аудиторії. Структура, дизайн, меню, контент повинні відповідати запитам ЦА, її потребам, бажанням. Уподобання замовника сайту - питання другорядне. Він теж важливий і має враховуватися у розробці проєкту, але тільки в тому випадку, якщо побажання збігаються зі специфікою цільової аудиторії.
Невідповідність сайту очікуванням цільової аудиторії
Професійний розробник порушить питання про просування сайту ще на момент обговорення проєкту. Це робиться для того, щоб сайт розроблявся під вибраний вид просування з урахуванням усіх вимог. Прикро, коли створюється, наприклад, сайт-візитка, де при розробці закладається в структуру максимум 5-10 сторінок і меню верстається таким, що більше вже й додати нікуди, а пізніше вирішується просувати його за допомогою SEO. SEO-фахівець аналізує проєкт, успішних конкурентів у видачі та каже, що тут потрібен повноцінний каталог товарів чи повноцінний сайт послуг із можливістю створення десятків сторінок послуг. Доводиться доопрацьовувати сайт, правити структуру, дизайн, а іноді навіть міняти движок сайту, а подібна доробка сайту - це дорого та довго. Щоб уникнути зайвих витрат часу та грошей, подумайте про те, як залучатиметься цільовий трафік на сайт ще до того, як почнеться розробка ресурсу і проконсультуйтеся щодо необхідного функціоналу у профільних фахівців.

Відсутність адаптивної верстки сайту
Мобільні користувачі вже настільки звикли до зручного перегляду сайтів на своїх планшетах та смартфонах, що, побачивши сторінки, яка не підлаштовується під розмір екрану гаджета, вони просто її закривають. Сьогодні ніхто не намагатиметься розглянути дрібний шрифт на екрані мобільного, збільшуючи його та рухаючи бігунком для перегляду всієї сторінки сайту. Відповідно, його власник втрачає клієнтів і водночас значно знижує свій імідж. Адаптивна верстка або мобільна версія сайту є обов'язковою і не тільки через зниження іміджу компанії, але й для утримання позицій сайту у видачі. Вже сьогодні сайти без адаптивної верстки або мобільної версії сидять на знижених позиціях (у деяких тематиках через це втрачається до 60% трафіку), а 2018 року Google обіцяє ввести mobile-first індекс, через який загальне ранжування сайту залежатиме від як ресурс ранжується на мобільних.

Проблеми з контентом
Контент – основа будь-якого сайту незалежно від його цілей. Якщо існують проблеми з контентом, сайт приречений на повільну і болісну смерть. Про що йде мова:
- Неправильна, неприваблива верстка контенту суцільним полотном без заголовків, списків та абзаців;

- Неунікальний контент, відверті копіпасти (які, до речі, можуть позначитися на SEO просуванні сайту);
- Застаріла та неактуальна інформація (що також вплине на просування);
- Надмірний або відсутній обсяг контенту;
- Помилки у тексті.
Якщо вам здається, що контент не надто важливий для сайту, як, наприклад, його дизайн або функціонал, то ви глибоко помиляєтесь. Ніщо не впливає на користувача так, як тексти, заклики до дії, відео та фотографії, так як це є джерелом інформації - те, заради чого людина заходить на сайт.
Низька швидкість завантаження сайту
Це одна з найпоширеніших помилок на веб-сайтах, у тому числі веб-сайтах великих брендів. І одна річ, якщо жертвується швидкістю заради демонстрації високої якості контенту, а інша — якщо це банальна помилка. Звичайно, чудово, якщо фотографія дозволяє розглянути об'єкт у найдрібніших дрібницях, але це не завжди доречно - через це критично страждає швидкість завантаження сайту. Але в цьому випадку можна зробити "хід конем" - на сайт завантажити оптимізовану картинку, а деталізоване фото у великій якості завантажувати поп-апом, аяксом або в іншій вкладці після кліка користувачем.

Вкрай важливо оптимізувати сторінки та досягти високої швидкості завантаження, оскільки вона дуже важлива для користувачів. Рідко хто погодиться чекати довгий час завантаження сайту.
Відсутність корисних тегів
Неправильне розміщення тегів або повна відсутність корисних тегів верстки не дасть пошуковому роботу правильно зрозуміти про що сайт, що може викликати відповідні проблеми. Н-теги важливі та для користувачів, адже вони виділяють заголовки та підзаголовки, візуально структурують текст, припускаючи зручність читання. А ось прописаний з ключовим словом атрибут alt, хоч і не є самостійним тегом, стає відмінним помічником у просуванні, тому що враховується при просуванні сторінки в цілому та допомагає добре ранжувати картинку з сайту у видачі за певним запитом.

Технічні помилки на сайті
Біті посилання дратують і розчаровують користувача, коли той у пошуку інформації, що його цікавить, або товару. І якщо їх на сайті дуже багато, пошукові системи можуть погано ранжувати сайт. Тому їх необхідно позбуватися з допомогою спеціальних аналізованих сервісів.

Але не тільки битими посиланнями можуть обмежуватися технічні проблеми на сайті, а також до поширених технічних помилок.
- Технічні дублікати на сайті;
- сторінки пошуку, що індексуються;
- Відсутність ЧПУ або їх неправильне налаштування;
- Індексація сміттєвих сторінок;
- Генерування сайтом сторінок з 404 помилкою та редиректами;
- Склейка дзеркал сайту з і без www, з http та https;
- Неузгоджені кодування сервера та сайту тощо.
Все це впливає на якість сайту, його індексацію та зручність користування. Тому дуже важливо бачити всі помилки та своєчасно їх усувати. А краще, щоб усі ці помилки були усунені або взагалі не допускалися ще на етапі розробки сайту, тому що якщо сайт буде далі просуватися в пошукових системах, то це буде однією з перших робіт для підготовки до просування. Дуже багато розробників залишають подібні помилки на сайті і потім, коли сайт починають просувати, за їхнє усунення беруть часом не малі гроші. І це потрібно пам'ятати. Тому бажано цей момент продумати ще на етапі складання ТЗ на розробку сайту і потім при прийомі сайту від розробника просто перевірити, наскільки розробник виконав цей пункт договору, наполягаючи на коректному налаштуванні сайту.
Бажаєте дізнатися, який порядок розробки сайту? Читайте статтю про етапи створення сайту у блозі Імпульс-дизайн.
Фонова музика
Користувачі хочуть самостійно вирішувати коли та яку їм слухати музику. Тому фоновий музичний супровід, який при відкритті сайту відразу починає свій гучний вступ, здатний серйозно налякати та змусити людину закрити вкладку з сайтом, забувши про нього, як про страшний сон.

Якщо фонова музика є невіддільною частиною концепції сайту, дозвольте споживачеві самому включити та вимкнути її, коли йому цього захочеться.
Ми перерахували типові та основні помилки при розробці сайту. Звичайно ж, їх може бути вдесятеро більше. Ми ж орієнтуємося насамперед на зручність для користувача, тому виділили найпоширеніші.
Помилки розробки сайту послуг
Тепер заглибимося в тематику та наведемо помилки, які притаманні тематичним сайтам. І почнемо з сайтів, присвячених послугам. Як правило, це відносно невеликі сайти, що складаються з 20-50 сторінок (якщо не йдеться про консалтингові, адвокатські чи бухгалтерські фірми, де перелік послуг набагато більший). Тому найчастіше виникають проблеми з юзабіліті.

Непродумана структура послуг
На сайтах послуг дуже популярні 2 крайнощі серед:
- Власників, що створюють мало сторінок послуг;
- Власників, що створюють надто багато сторінок.
Перші роблять мінімальну кількість послуг і намагаються 1-2 сторінки просувати відразу під усі запити конкурентів, при тому, що за запитами можуть бути різні очікування від сторінки відвідувачів. Підсумком такої роботи виходить, наприклад, одна сторінка загальної послуги (наприклад, навчання водінню), на якій описується у вигляді контентної каші докладно всі послуги, що входять до загальної (наприклад, навчання водінню за конкретними категоріями);
Другі, навпаки, трохи знайомі з SEO і працюють за принципом одна сторінка - один запит і практично під кожен запит створюють окрему сторінку. Тим самим вони генерують на сайті безліч тематичних дублікатів, які заважають один одному. Так з'являються у компаній, які працюють, наприклад, лише у Києві, окремі сторінки типу: «Будівництво будинків та будівництво будинків у Києві». Або, наприклад, окремі сторінки «Розробка сайтів» та «Створення сайтів». Якщо замислитися, різниці за тематиками немає, але при цьому дві різні сторінки, які створюють ще більший та непотрібніший обсяг.

Всі ці помилки надалі виправляються, якщо сайт потрапляє на SEO-просування до хорошого фахівця, але вимагають правок, у тому числі часом і програмних. А корінь у обох крайнощів один - спочатку не була розроблена коректна структура, яка б з одного боку врахувала всі запити з семантичного ядра, і з іншого не мала б тематичних дублікатів сторінок.
Поганий контент на послугах
Найчастіше зустрічаються сайти послуг, які виглядають одним суцільним текстом. Відсутність картинок збиває з пантелику, а вся сторінки сприймається полотном. Користуватися таким сайтом незручно та нецікаво. В ідеалі, повинна створюватись окрема сторінка під кожну послугу в стилі лендинг пейдж з безліччю конверсійних елементів та містити лише потрібний та цінний контент, щоб привернути увагу відвідувача та мотивувати його до замовлення. Коли створюється лише одна сторінка з простирадлом тексту для SEO, виходить не якісний сайт, а його жалюгідна подоба.

Ще однією з найпоширеніших помилок контенту послуг є його марність. Якщо сайт послуг роблять під SEO-просування, то часто просто замовляється SEO-контент за ключовими запитами та основним критерієм вибору копірайтера є ціна. У результаті на сторінках послуг ми отримуємо не корисний для цільової аудиторії контент, який відповідав би на всі хвилюючі питання, продавав і працював із запереченнями, а, у кращому разі, якісний рерайт Вікіпедії на цю тему. Причому подібне дуже популярне на будівельних чи медичних сайтах. Користувачі зазвичай подібний контент ігнорують і поведінкові фактори на подібних сторінках залишають бажати кращого.
Не знаєте як скласти текст для сторінок сайту, що продають? Читайте статтю з рекомендацією щодо написання та прикладами продаючих текстів.
Додаткові, але не менш важливі помилки
Також до найпоширеніших помилок таких сайтів можна віднести:
- Відсутність внутрішньої перелінковки;
- Слабкі заклики до дії, їх відсутність;
- Довга та незручна форма зворотного зв'язку.

Не знаєш, як зробити свій сайт послуг? Надихайся найкращими світовими прикладами сайтів-візиток на блозі Імпульс-дизайн.
Помилки під час створення інтернет-магазину
Інтернет-магазин - технічно складний проєкт, який вимагає дуже і дуже детального опрацювання кожного критерію, який так чи інакше впливає на споживчий досвід, юзабіліті, просування та продаж. Помилок, допущених під час створення інтернет магазину, може бути сотні. Розглянемо найпоширеніші.
Відсутність функції пошуку
Будь-який інтернет-магазин, навіть з асортиментом 100 товарних позицій, повинен мати функцію пошуку. Ще краще, коли можливість шукати товар деталізована і користувач може знайти те, що цікавить, ввівши конкретні параметри: марку виробника, колір, розмір і т.д. Також користувач повинен мати можливість шукати товар за його назвою чи групою, до якої він належить.

Ціни «за запитом»
Ціна має бути зазначена на кожній картці товару. Відсутність цін і пунктик її отримання «за запитом» лише погіршує обставини - жоден потенційний клієнт не буде вимагати ціни товарів, особливо, якщо його цікавить кілька позицій. Набагато простіше знайти аналогічні продукти з цінами у конкурентів. Тут варто сказати, що всі ціни мають бути актуальними, особливо, якщо вони прив'язані до валюти. За запитом може надаватися вартість лише на сайтах B2B, коли реалізується спеціалізований товар. І те, це працює тільки в тих випадках, коли у конкурентів вартість аналогічної продукції надається також лише за запитом.

Помилки у картці товару
Картка товару грає найважливішу роль сайті магазину. Вона як «фінішна пряма» до покупки повинна відповідати всім вимогам. Картка товару є логічно структурованими блоками і функціями. Сюди входить і УТП, і фото продукту, і його докладний опис, і кнопки, що лідогенерують.

Кожен пункт - важливий, тому слід детально вивчити правила створення картки перш, ніж приступити до її розробки. Докладніше про це рекомендуємо прочитати у статті про ідеальну картку товарів для інтернет-магазину.
Складність замовлення
Відсутність конвертера валют, якщо товар продається у валюті, складна процедура замовлення через зайві графи заповнення, помилки у формі зворотного зв'язку апріорі підвищують відсоток відмов. І це логічно. Кому хочеться пройти вогонь, воду і мідні труби, перш ніж замовити товар?

Нестача функціоналу
Погано, коли сайт магазину обмежений лише стандартними функціями. Гірше, коли цих функцій недостатньо для зручного користування ресурсом та придбання товару. Функція додавання до обраного, порівняння кількох товарів, фільтрів пошуку та сортування за індивідуальними запитами (наприклад, пошук сукні по довжині виробу) спростять життя користувача, додавши вашому сайту величезний плюс. Крім того, функція фільтрації можуть використовуватися для СЕО та контекстної реклами, що важливо для подальшого просування інтернет-магазину. Якщо подібний функціонал не був розроблений на етапі створення сайту або був розроблений, але з помилками, то виправлення його вже на етапі просування можуть вимагати додаткових, і часом не малих грошей на доопрацювання сайту.

Також до серйозних помилок на сайті інтернет-магазину можна віднести відсутність ЧПУ, перелінкування, налаштованих шаблонів для формування заголовків та мета-тегів, редиректів.
Помилки під час створення інтернет-порталу
Основа порталу – контент. Тому він повинен бути не тільки актуальним, а й правильно зверстаний і привабливо оформлений. Тут основні помилки спостерігаються навколо викладу інформації та зручності її перегляду. Відсутність пошуку, неправильна структура з незрозумілими категоріями та підкатегоріями, відсутність заголовків та підзаголовків, нарешті, граматичні помилки у статтях та текстах лише посилюють становище, роблячи із сайту-порталу одну велику проблему. А користувачі не хочуть напружуватись. Вони бажають зайти на сайт і всього за 2-3 кліки знайти те, що їх цікавить. Якщо така можливість не надається, сайт забудеться назавжди. До помилок також можна віднести ті самі мінуси в ЧПУ, відсутність редиректів або їх криве налаштування, неможливість змінювати заголовки та мета-теги для сторінок.
Особливості функціоналу
Не менш важливий на інтернет-порталі функціонал. Зокрема, можливість прописування метаданих за шаблонами, тому що вручну це робити дуже складно на тисячах чи десятках тисяч сторінок. Повинна бути можливість прописування унікальних метаданих в обхід шаблону точково сайтом, але цей функціонал повинен бути додатковим, а не основним.
Важливо, щоб CMS не генерувала випадкові сміття та дублікати через неправильну роботу одного з модулів сайту. Якщо на порталі генеруються сторінки пошуку, що індексуються, то важливо, щоб був впроваджений фільтр під запити користувача, що відсіюють нецензурні слова або вирази, а також спамні та заборонені запити. Подібний функціонал часто забувають при розробці порталу і потім будь-який конкурент може знижувати позиції ресурсу, генеруючи за допомогою спеціальних програм спамні сторінки для пошукових систем і тим самим знижувати сайт у пошуку. До речі, були варіанти, коли через подібні дії сайт потрапляв під фільтр пошукової системи, що, погодьтеся, не дуже приємно.

Правильна структура ще на старті робіт
Інтернет-портали, як і великі інтернет-магазини з десятками тисяч найменувань товарів, повинні мати правильну з погляду SEO та зручну з погляду користувачів структуру. Функціонал для створення основних типів сторінок для SEO-просування та їх перелінкування має бути спочатку закладений під час розробки. Якщо структура сайту спочатку виявиться невірною, то її виправлення та подальші доопрацювання функціоналу – не дешеве задоволення. А на подібних правках у будь-якому випадку наполягатимуть SEO-фахівці, якщо сайт просуватиметься.

Взагалі, з точки зору правильності розробки такого ресурсу, щоб не було потреби в масштабних виправленнях всього проєкту, зазвичай оптимальним є попереднє замовлення аудиту на розробку сайту у SEO-фахівця. Тоді вже на етапі узгодження та складання технічного завдання на розробку буде зрозуміло, який функціонал буде необхідний сайту, яких технічних помилок не повинно бути, як мають виглядати посадкові сторінки та як має виглядати структура сайту.
Економія на хостингу
Зрештою, однією з найбільших помилок замовників є економія на хостингу. Подібні проєкти створюють величезні навантаження на сервер. Через них і слабкий хостинг сайт може просто «лягати», віддаючи 500 помилки або демонструючи поламані сторінки, що призводить до зниження цільового трафіку. До речі, здебільшого всі проблеми через навантаження на сервер виникають у години пік відвідуваності ресурсу, а подібне дуже може вдарити по доходах. Крім того, якщо в подібний момент на вашому сайті буде знаходитись бот пошукової системи, то швидше за все ваші позиції будуть знижені, а гроші, вкладені на SEO-просування ресурсу, будуть витрачені даремно.

Інтернет-портал - великий і складний сайт, тому, вирішивши його замовити або розробити, завжди необхідно в якості підтримки мати досвідчених розробників, які зможуть своєчасно усунути помилки, що утворилися, будуть вносити правки, розширювати функціонал і виконувати налагодження сервера для стабільної роботи ресурсу.
А якщо основні помилки при створенні сайту не усунути?
В Інтернеті існує сотні тисяч сайтів, присвячених великим та всесвітньо популярним брендам. Ці сайти містять низку непростимих помилок, які могли б занапастити онлайн-бізнес компанії. Але! Імена компаній настільки відомі, що найчастіше сайти навіть не просуваються або SEO-оптимізація виконана аби-як. Тому часто різні помилки просто не сприймаються серйозно. Цього не можна сказати про сайти, присвячені менш відомим фірмам. Кожна помилка, навіть найдрібніша, може, як снігова куля, вести за собою низку серйозніших проблем. І, зрештою, результат один - втрата користувачів чи клієнтів. Тому не ризикуйте. Обов'язково проаналізуйте свій веб-сайт на помилки. А ще краще, спочатку довіряйте його виготовлення професіоналам, щоб мінімізувати ймовірність утворення всіляких недоліків, які можуть призвести до онлайн-проєкту до фіаско.
Сподобалася стаття? Ставте лайк та обов'язково підписуйтесь на наш блог.