Всі ми любимо смачно поїсти. І коли вирішуємо обрати новий ресторан чи кафе, то, перш за все, відкриваємо вкладку пошукової системи, вбиваємо запит та розглядаємо сайти кафе та ресторанів. Що вони нам показують? Найчастіше розташування закладу, графік роботи, фотографії зали. Але чи цього достатньо?
Хороший сайт бару, ресторану, кафе і навіть чебуречній на розі станції метро може відпрацювати не гірше, ніж висококонверсійний лендинг! Головне, знати як подати інформацію, який вибрати дизайн сайту та детально опрацювати елементи, що мотивують відвідувача веб-сайту відвідати заклад. Отже, сідайте зручніше, ми вирушаємо у віртуальну подорож найкращими сайтами кафе та ресторанів! У цій статті ми наведемо приклади веб-сайтів, які підривають продаж своїм виглядом і можливостями. Хто знає, можливо, наші приклади стануть натхненням для розробки або ребрендингу вашого сайту ресторанного бізнесу. Але для початку визначимо яким має бути хороший сайт гастрономії.
Яким має бути сайт ресторану чи кафе?
Веб-сайт є візитною карткою бару, ресторану чи кафе. Логічно, що він має виставляти заклад у правильному та хорошому світлі – бути простим, зручним. Повірте, будь-яка деталь веб-сайту проводить аналогію з самим рестораном. Якщо сайт створює неприємне враження, то навряд чи вам захочеться відвідувати цей заклад. Ось яскравий приклад тому

Чи хотіли б ви відвідати ресторан, сайт якого абсолютно без смаку і настільки похмурий? Він не викликає смачних емоцій, не мотивує взяти телефон та зателефонувати за номером для уточнення подробиць. Він відштовхує, а єдиним бажанням під час перегляду головної сторінки цього сайту стає закрити вкладку у браузері.
Тому розробці сайту необхідно приділити багато уваги. Далі поговоримо про конкретні елементи та інструменти, які слід обов'язково опрацювати при створенні веб-сайту
Дизайн сайту ресторану чи кафе
Дизайн сайту кафе чи ресторану має повністю відповідати тематиці та духу закладу, бути унікальним та викликати апетит. Як основний фон можна використовувати фото їжі. Доведено, що апетитні, яскраві та красиві знімки страв, які готуються у ресторані, стають чудовим мотиватором до замовлення. Тут, головне, щоб фотографії були високої якості, інакше досить легко зіпсувати враження другорядними знімками.

Якщо прийнято рішення використовувати соковиті фото як акценти на сторінці, то як основне тло рекомендується вибирати нейтральні або пастельні тони - вони не відвернуть увагу користувача від головного.

Винятком можуть стати лише нічні клуби чи бари, інтер'єр яких виконаний у темних тонах.



Як основний фон можна вибрати відеоряд. Головне, щоб він не навантажував сайт та не впливав на швидкість завантаження.
Головне, щоб дизайн був унікальним, викликав позитивні емоції та враження.
Плануєте створювати сайт ресторану або кафе? Дізнайтеся, які тренди дизайну сайту будуть актуальні у 2025 році.
Структура сайту
При розробці сайту дуже важливо продумати його структуру та навігацію. Структура повинна бути простою і логічною, щоб користувачеві на рівні інтуїції було зрозуміло як знайти цікаву для нього інформацію, як переглянути меню або зробити замовлення. З іншого боку, правильна структура дуже добре сприймається пошуковим алгоритмом. Він швидше переглядає сторінки та індексує сайт.
Навігація сайту має бути простою та зрозумілою. У головне меню потрібно винести основні категорії.

Це допоможе користувачу швидко зорієнтуватися на сайті та знайти те, що його цікавить.
Не знаєте як правильно складати структуру сайту під SEO? Читайте статтю про правильну структуру сайту.
УТП ресторану чи кафе
Унікальна торгова пропозиція потребує кожного сайту, якщо його мета - продати швидко, багато і вигідно для власника. Але для сайтів закладів громадського харчування УТП виступає їх перлиною. З його допомогою можна не тільки чітко і лаконічно розповісти, чим ваше кафе відрізняється від конкурента, але й викликати яскраві емоції у відвідувача. Ось вам приклад того, як унікальна торгова пропозиція створює почуття апетиту та «бурчання» у животі.

А ось ще один приклад унікальної торгової пропозиції ресторану, що ефектно виділяє її серед сотні ресторанів у місті.

Тому обов'язково присвятіть час розробці УТП. А щоб ваша унікальна торгова пропозиція стала визначною та ефективною, рекомендуємо прочитати статтю про створення унікальної торгової пропозиції з рекомендаціями та прикладами відомих рекламних УТП.
Функціонал сайту
Ви глибоко помиляєтеся, якщо думаєте, що сайт вашого бару, кафе чи ресторану повинен містити лише інформацію про заклад, графік роботи, кількість посадкових місць. Так, безперечно, інфоконтент дуже важливий, але все ж таки не варто упускати з уваги момент функціоналу. Пропрацювавши функції, ваш сайт може стати найпотужнішим інструментом, що продає. При чому продавати він зможе не лише в офлайн, а й онлайн. Про що йде мова:
- Меню із цінами. Меню слід виносити окремою категорією. Кожну існуючу позицію страви в меню можна прив'язати з фотографією і кнопкою лідогенеруючої онлайн-замовлення, якщо закладом передбачена доставка додому;
- Форма попереднього замовлення чи бронювання. Дозвольте своїм клієнтам в режимі онлайн бронювати столи або замовлення – це значно спростить роботу вашого персоналу;
- Форма відгуків. Створіть можливість залишати відгуки на сайті – це чудовий інструмент для взаємозв'язку з клієнтами, а також може працювати як блок довіри;
- Інтеграція із соцмережами. Збільшуйте свій цільовий трафік шляхом інтеграції соціальних мереж на сайт – це вірний спосіб підвищення впізнаваності.

Вид та кількість функціоналу залежить від виду закладу, якому присвячено сайт. Якщо в барі часто організовуються музичні виступи, можна передбачити онлайн-купівлю квитків. Загалом тут все індивідуально і вимагає опрацювання концепції бізнесу та цільової аудиторії.
Якісні фотографії
Дуже важливим елементом кожного сайту бару, ресторану чи кафе є фотографії інтер'єру та їжі. Саме вони стають найсильнішим мотиватором для відвідувача, викликають бажання побувати у закладі та скуштувати страви з такою розкішною подачею, як на фото.


Фотографії страви мають бути високоякісними, соковитими та барвистими, викликати апетит. Але не варто забувати про їхню оптимізацію - через вагу знімків не повинна страждати швидкість завантаження сайту.
Також варто приділити увагу знімкам інтер'єру. Дизайн та кольори сайту повинні поєднуватись з кольоровими рішеннями інтер'єру приміщення, створюючи гармонію.

Навчіться створювати гармонійний дизайн сайту, прочитавши як обрати кольори для сайту.
Оптимізація сайту
Навіть якщо було розроблено ультрасучасний та креативний сайт для вашого кафе, бару чи ресторану, про нього ніколи не дізнається ваша цільова аудиторія, якщо його не буде професійно оптимізовано. Наявність помилок у внутрішній оптимізації призводить до низки проблем. Це і тривала індексація пошуковим роботом і незручність користування. Тому оптимізації сайту необхідно приділити належний час. І не забудьте про адаптивну версію сайту, щоб охопити всі групи цільової аудиторії, у тому числі мобільної. Зараз це особливо актуально, оскільки Google запровадив у 2018 році індекс Mobile-first, а кількість "мобільних" користувачів зростає у математичній прогресії.

Приклади найкращих сайтів кафе та ресторанів світу
Ми підійшли до найцікавішої частини нашої статті. Тут ми представимо найкращі сайти з ресторанного бізнесу – ті, які привертають увагу своїм дизайном, викликають бажання відвідати заклад та просто залишають приємне враження від користування ресурсом.
Приклад 1. Notre-Dame
Відкриває список наших прикладів найкращих закладів світу сайт, що демонструє всю красу мінімалізму.

www.marchenotredame.com
Невелика французька кафешка, звідки пахне свіжими круасанами. Головна сторінка, та й вся концепція сайту, нагадує старовинну вивіску, що ще раз наголошує на віку самого закладу - йому вже понад 100 років.
Фішкою сайту стало меню з яскравими фотографіями страв, а також можливістю їх перегляду з різних боків. При наведенні курсором миші на круасан він крутиться навколо своєї осі, демонструючи презентацію страви та свою апетитність.

Приклад 2. QUAY
Цей ресторан має ідеальне розташування - на березі Сіднейської гавані прямо навпроти знаменитого Оперного театру. Тільки цей факт підштовхує до того, щоб сайт був розкішним.

www.quay.com.au
Акцент головної сторінки – відеоряд, який плавно демонструє зовнішній вигляд кожної страви, а також процес її приготування. Соковито, помпезно і багато - ось три слова, які крутяться мовою, побачивши цей сайт. Тут все продумано: дизайн, структура, навігація, функціонал. Сайт зручний та настільки цікавий, що не хочеться його закривати. Крім того, очевидні елементи розкоші підкреслюють категорії, присвячені персоналу та шеф-кухарю, організації свят та урочистих заходів. Завершує вишукування проєкту фотографії інтер'єру ресторану з видом на театр.

Приклад 3. Chef Fest
Дивовижний дизайн. Цей сайт створює враження душевності, комфорту та відпочинку. Відеоряд на першому розвороті показує маленьку історію ресторану, його життя – приготування страв, емоції відвідувачів, атмосферу у закладі.

www.cheffesthualalai.com
Сайт – односторінковий. Він сповнений контенту - різної інформації, соковитих фотографій. Спостерігається увага до деталей.

Сайт ресторану справді цікавий і незабутній. Відмінний приклад, що навіює натхнення!
Бажаєте більше прикладів односторінкових сайтів? Читайте статтю про найкращі лендинги 2024-2025 років.
Приклад 4. Quince
Зручний у користуванні та красивий сайт з інтуїтивно зрозумілою навігацією. Головна сторінка виконана у вигляді всього одного розвороту, де демонструється фото їжі та навігація у вигляді 6 переходів на категорії.

Сайт дуже деталізований та містить величезну кількість інфоконтенту. Користувач, буквально, знайомиться із закладом, вникає в його історію та філософію. Меню не демонструє ціни, тут акцент на самих стравах, які виглядають справжнім витвором мистецтва.

Є окрема категорія, присвячена персоналу, а також категорія, де наголошено на тому, що всі овочі, фрукти та спеції вирощуються на фермі спеціально для ресторану.

Дуже яскравий, свіжий та апетитний сайт, який викликає довіру та бажання відвідати ресторан.
Приклад 5. Fermer`s Market Kitchen
Прекрасний приклад сайту кафе, з головною (і єдиною) сторінкою в стилі, що продає, проте з досить слабеньким дизайном. Цей сайт демонструє формулу:
Переваги закладу + Крутий функціонал + Взаємодія з користувачами = Успіх

www.fmkcatering.com
Сторінку розбито на тематичні логічно збудовані блоки. Все, як і належить сайту, що продає. Тут є блоки переваг та вигод, блок меню та блок довіри у вигляді фотографії шеф-кухаря та інформації про нього.

Фішкою сайту стала форма, де клієнт може внести свої побажання щодо меню.

Дуже цікава та ефективна ідея для взаємодії з клієнтами.
Приклад 6. FUD
Динамічний, яскравий та дуже смачний приклад сайту бургер-бару.

www.fud.it
Чи є сенс говорити про якість і стиль фотографій? І чи є можливість про це сказати, коли відчувається великий приплив слинові виділення? :-)
Концепція сайту дуже проста - одна сторінка, основне тло в пастельних тонах, максимум інформації про заклад, меню та море фотографій. Кожна з яких – шедевр.

Тут навіть не хочеться щось читати. Знімки страв просто зачаровують. На додаток до цього є слайди із фотографій інтер'єру.

Загалом ідея сайту дуже проста. Нічого зайвого та помпезного. Просто і зі смаком. Але зате з яким!
Приклад 7. Osaki
Сайт ресторану паназіатської кухні від першого розвороту вражає своїм функціоналом. На динамічному фоні розміщена форма, яка дозволяє користувачеві дізнатися, чи є у нього можливість замовити виїзд персоналу на місце для організації харчування на виїзному заході.

www.osaki.com.co
Суть у тому, що цей ресторан надає послуги виїзного навчання чи обслуговування та має своє «покриття» – дислокацію, де допускається проведення заходів.
З першого погляду розумієш, що тобі не просто сайт звичайного ресторану. Ми бачимо, що нам розповідається філософія закладу. Його традиції, переваги та методи задоволення бажань клієнта.
Велика увага приділена меню – тут воно містить фотографії кожної страви з її детальним описом.

Є можливість онлайн-бронювання замовлення

А також форма зворотного зв'язку та функція онлайн-дзвінка за допомогою спеціальної програми

Неозброєним поглядом стає зрозуміло, що ресторан іде всіма можливими способами контактувати зі своїми клієнтами, надаючи їм ряд функціональних опцій, зручних для використання на сайті.
Приклад 8. Black Yard Burgers
Яскравий приклад того, наскільки добре може відпрацювати УТП.

www.backyardburgers.com
Сайт, присвячений бару, що спеціалізується на приготуванні бургерів, рясніє яскравим поєднанням кольорів і відтінків, які викликають злісний апетит. Гарні якісні фотографії, гарне юзабіліті, що дозволяє швидко зорієнтуватися на сайті та функціонал, якого достатньо для того, щоб ухвалити остаточне рішення – відвідати заклад.

Мало прикладів сайтів кафе та ресторанів? Ловіть ще!
Ці приклади заслуговують на увагу. Можливо, переглянувши їх, у вас сформується ідея свого сайту.
Silver Panda

www.about.silverpanda.ru
Crudo

www.crudo.nl
Minon

www.minon.com.tr
Tante Fanny

www.tantefanny.at
Pressels

www.pressels.com
Mah Ze Dahr Bakery

mahzedahrbakery.com
Dolina Smakow

www.dolinasmakow.pl
The Kings Arms

www.thekingsarmslondon.co.uk
The Bancroft

www.the-bancroft.com
Як створити хороший сайт кафе чи ресторану?
Отже, щоб сайт вашого кафе чи ресторану був справді якісним, він повинен мати:
- Яскравий дизайн, що запам'ятовується, який максимально ототожнює ваш заклад;
- Правильну структуру, просту та зрозумілу навігацію;
- Функціонал, достатній для зручності клієнтів;
- Якісні та барвисті фотографії закладу, страв та навіть персоналу, якщо це важливо для вашої цільової аудиторії;
- Бути оптимізований, мати високу швидкість завантаження та адаптивну версію.
Тільки такі сайти, що відповідають користувальницьким та пошуковим вимогам, зможуть продавати ваш бренд, привертаючи до себе увагу клієнтів.
Сподобалася стаття? Ставте лайк та підписуйтесь на наш блог!