
Статистика інтернет-магазинів сумна – понад 60% закриваються у перший півроку-рік після їх відкриття. Причини можуть бути різними, але однією з них є хибний вибір ніші. Грамотно, з розумом підібрано нішу, вона ж сфера діяльності є гарантом розвитку сайту магазину, збільшення відвідувачів-покупців-прибутків. Тому, як тільки у вас зачаїлася ідея створення інтернет-магазину, присвятіть час оцінці та вибору своєї сфери бізнесу.
Основні тонкощі пошуку ніші для бізнесу
Чому вибір ніші такий важливий? Чому не можна довіритися інтуїції та розпочати продаж тих товарів, які популярні зараз? По-перше, покладатися на популярну категорію товарів – небезпечний шлях. Сьогодні товар популярний, а завтра ні. По-друге, боротися з конкурентами, які стали на ринку e-commerce, дуже складно, особливо коли йдеться про актуальні на цей час товари. Згадайте, скільки інтернет-магазинів зараз продають 7 модель iPhone. На цю мить для вас єдина мета – знайти категорію продуктів чи товарів, яка або не призначена для широкого загалу (вузькоспеціалізовані товари) або унікальна. У цій ніші ви можете спокійно згодом стати лідером.
Звичайно, товар повинен вам подобатися. Безглуздо покладатися на тренди, якщо товар, що продається, вам не подобається. Ви маєте бути впевнені у своєму асортименті. Знати, що ви продаєте переваги продукції, вміти з нею поводитися, щоб стати експертом. Від цього залежить і опис карток товару, його реклама та подання клієнту.
Як вибрати прибуткову нішу для свого бізнесу

Існує кілька факторів, що допоможуть виявити актуальність ніші на ринку.
Окупність. Це та сума чистого прибутку, яку ви покладете в свій гаманець з однієї штуки проданого товару. Вважається, що сума менше ніж 500 гривень вважається досить низьким показником. Звісно, свої перші 500 тисяч можна отримати кількома способами: зробити 1000 продажів або 500. Звичайно, цікавіше продавати менший обсяг і заробляти на ньому більше, ніж навпаки. Винятком стане лише якщо у планах реалізовувати товар із мінімальною маржею оптом у великій кількості. У цьому випадку прибуток може бути дуже добрим.
Нами був помічений цікавий факт. Що вартість групи товарів, то її легше продати. Наприклад, норкова шуба продається набагато швидше, ніж зимова куртка на синтепоні. Річ у тому, що нижній сегмент ціноутворення дуже конкурентний. Покупці з обмеженим бюджетом шукатимуть пропозиції дешевше. Ті, хто можуть дозволити собі розкішну шубу, зменшуватись не стануть: побачив-захотів-купив.
Аналіз попиту за ключовими запитами. Обов'язково перегляньте статистику запитів за допомогою Yandex.Wordstat та Google.Adwords. Якщо запитів понад 15 тисяч, то продукція затребувана, отже є ймовірність розвитку в цьому напрямку. Якщо запитів дуже мало або відсутні, то:
- Можливо, продукт не представлений на ринку або потреба не сформована. Як би ви не намагалися, продаж не буде;
- Можливо ринок цієї ніші тільки зароджується, і ви можете стати його учасником.
Другий варіант можливий тільки в тому випадку, якщо ви присвятите достатньо часу аналізу та маєте непогану інтуїцію, у вас є задатки підприємця. На цьому способі можна, як стати мільйонером, так і прогоріти вщент. Щоб цього уникнути, систематично вводьте запит та дивіться статистику. Якщо тенденція зростає, то попит є і можна пробувати цю нішу. Які товари це може бути? Косметика, одяг (якась певна торгова марка), парфумерія, засоби гігієни – стабільні групи товарів, які завжди потрібні.
Конкурентність ніші. Пам'ятайте, конкуренти у ніші мають бути. Якщо їх немає, то ніша не затребувана. Винятком може стати конкуренція обраної ніші в офлайн-бізнесі. Тоді відкриття онлайн-магазину – ваше найкраще рішення.
Сезонність. Не робіть ставку на сезонні товари (товари, присвячені святу або одному сезону). Звичайно, на шапках-вушанках та гірськолижному спорядженні ви зможете заробити, але лише 2 місяці на рік.
Реакція споживачів на нішу. Все просто. Вбийте у рядок пошуку запит по ніші та додайте слово «форум». Якщо існує обговорення продукту (не має значення, у позитивному чи негативному контексті), то це говорить про емоційність сфери діяльності. Продавати такі товари буде простіше.
Найприбутковіші ніші для бізнесу

Вибір теми для розробки інтернет-магазину – специфічне питання. Все залежить від вас самих, бажання, можливостей. Ми можемо тільки підказати ніші, які популярні і прибуткові.
Насамперед, це товари широкого вжитку: взуття, одяг, аксесуари, побутова хімія, товари для особистої гігієни. Далі – косметика та парфумерія. Також є сенс звернути увагу на будівельні матеріали, меблі, посуд, текстильну продукцію. Тобто ті речі, які ми щодня використовуємо.
Але є ніші, які не рекомендується вибирати для розкручування інтернет-магазину: електронна техніка. Боротися у цьому сегменті із конкурентами дуже складно. Якщо вас приваблюють гаджети, то почніть з малого, наростаючим. Наприклад, якщо ви хотіли б продавати смартфони, то стартуйте з аксесуарів для них: чохли, моноподи, захисні шибки і т.д.
І на останок
Успіх інтернет-магазину залежить від вашої завзятості, постійного пошуку нових шляхів та відданості своїй справі. І якщо самовпевненість і впевненість у собі – це хороші якості в житті, то при виборі ніші зможуть зіграти з вами в злий жарт. Враховуйте всі нюанси і ґрунтуйтеся на своїх професійних знаннях.
На цьому все. Ставте лайки та підписуйтесь на наш блог.