Інтернет-середовище відкриває величезні можливості для e-commerce. За допомогою Інтернету можна продавати будь-які товари: від смартфонів до продукції handmade, залучаючи свою цільову аудиторію і підвищуючи продажі. Але не від обраної ніші залежить успіх бізнесу насамперед. Якщо ви - власник неякісного інтернет-магазину, намагайтеся продавати хоч ультраприбутковий товар, нічого у вас не вийде. Саме від якості сайту залежить зручність використання сайту відвідувачами та адміністратором. У цій статті ми поговоримо про етапи створення інтернет-магазину, які вважаються прабатьком якості сайту та дозволяють йому стати таким, яким він має бути у розрізі нинішніх вимог e-commerce та системи сайтобудування.
Термін створення інтернет-магазину
Для початку варто торкнутися теми термінів розробки сайту магазину. Досить більшість веб-студій приваблюють клієнтів оголошенням дуже привабливих термінів: 1-3 тижні. І таке цілком можливе, якщо сайт створюється на готових шаблонах.
Такі веб-студії працюють у бюджетній ніші, пропонують послуги за дуже низькими цінами (до 15 тисяч гривень), алгоритм створення інтернет-магазину містить 2-3 кроки. Як результат – сирий проєкт із катастрофічними помилками. Про наслідки передбачити не складно. Звичайно, в IT-бізнесі є такі веб-студії, які навмисно оголошують стислі терміни, не оцінюючи реально свої можливості. Вони зривають дедлайн, вислуховують негатив від замовника, але все ж таки здають хороший у всіх сенсах проєкт.
Якщо говорити про створення інтернет-магазину з нуля руками професійних виконавців, слід розуміти, що процес розробки може зайняти місяці. Кожен етап детально опрацьовується, щоб клієнт отримав бездоганний проєкт. Не варто забувати та про зворотний зв'язок. Ми у своїй практиці неодноразово стикалися із ситуацією, коли клієнт не виходив на зв'язок. Ми були змушені або затягувати здачу сайту, або виконувати роботу на власний розсуд. Тому терміни здачі інтернет-магазину залежать від якості зворотного зв'язку. Якщо клієнт чуйний, можна покладатися на своєчасне завершення роботи. Якщо йдеться про професіоналів, звісно.
Висновок. Якісний інтернет-магазин з нуля розробляється не менше 2 місяців. Деякі дуже складні проєкти можуть вимагати від 6 до 12 місяців. І цей факт має обов'язково з вами, як із клієнтом, обговорюватися.
Етапи розробки інтернет-магазину з нуля
Всі етапи створення інтернет-магазину можна укласти в 5 основних кроків:
- Знайомство;
- Планування;
- Візуалізація;
- Технічні роботи;
- Здача проєкту.
- Поговоримо про кожен етап докладніше.
Знайомство з розробником з клієнтом

Менеджер веб-студії проводить зустрічі, у яких обговорюються початкові моменти. В першу чергу, замовник розповідає про свій бізнес, переваги компанії, товар, цілі та завдання, яких повинен домогтися інтернет-магазин. Якщо клієнт заздалегідь підготувався (що дуже рекомендується), він присвячує деталі менеджера майбутнього проєкту: демонструє сайти, які здаються йому сучасними та успішними, наводить приклади дизайну та функціоналу інтернет-магазину. Менеджер веб-студії, своєю чергою, проводить презентацію студії, говорить про можливості, приблизні терміни та вартість проєкту. Застерігає організаційні моменти із замовником, погоджуючись з його ідеями або, пропонуючи свіжіші та ефективніші рішення.
Планування
На цьому етапі проводиться маркетинговий аналіз компанії, глибоке занурення у бізнес клієнта. Визначаються конкуренти ніші, її конкурентоспроможність, ціноутворення, цільова аудиторія, їх інтереси, страхи, упередження та очікування. Оцінюється товар, сезонність, актуальність у регіоні, де просуватиметься інтернет-магазин.
Далі складається технічне завдання. Це документ, де описуються вимоги до роботи з технічної точки зору: дизайн, функціонал, будь-які фішки. Вказується обсяг подальшого заповнення інтернет-магазину. Загалом все, що буде відображено в проєкті. Клієнт підписує ТЗ. Після нього пропонується підписати договір, в якому зазначено кінцеву вартість та терміни розробки сайту.
На цьому етапі виконується прототипування інтернет-магазину, за допомогою якого клієнт може внести свої поправки, а виконавець викорінити ряд можливих помилок.
Візуалізація
Дизайнер розробляє дизайн сайту на основі технічного завдання. Це найбільш творчий та креативний етап у розробці інтернет-магазину. У гонитві за красою та зручністю, дизайнер ґрунтується на психології людини, враховуючи принцип сприйняття інформації. Це дозволяє надалі створити зручний юзабіліті та зрозумілий інтерфейс сайту. Дизайнер підбирає кольори, їх поєднання із тлом, щоб загальний вигляд інтернет-магазину викликав довіру відвідувачів до компанії та викликав правильне враження про неї.
Технічні роботи
Складна та відповідальна робота, за яку беруться верстальник та програміст. Верстальник аналізує графічний дизайн сайту, підбирає відповідний шаблон та створює його мовою HTML. Верстальник відповідає за кросбраузерність (правильне відображення інтернет-магазину у всіх популярних браузерах) та адаптивність (правильне відображення сайту на всіх електронних гаджетах, які підтримують функцію виходу в Інтернет). На цьому етапі забезпечується захист ресурсу та підключається CMS.
Програміст підключається до роботи у разі, якщо необхідно розробити унікальну функцію, яка входить у перелік стандартних. Наприклад, конвертер валют, порівняльна характеристика, підключення банківських карток і т.д.
Після завершення цього етапу сайт повністю готовий до здачі. Він тестується на помилки. Цю роботу виконує спеціаліст, який створює критичні умови для сайту, щоб виявити можливі збої. Якщо вони визначаються, сайт повертається на доопрацювання.
Здача проєкту
Проєкт завершено та передається клієнту. Замовник отримує паролі до системи адміністрування. За бажанням клієнта, його навчають роботі в адмінці.
Сподобалася стаття? Ставте лайк! Підпишіться на наш блог, ми готуємо новий цікавий та корисний контент.