Починати свій бізнес під час постійної кризи в Україні та з високим рівнем конкуренції – справа ризикова. Підприємці-новачки бояться витратити гроші та не отримати віддачу. Напевно, у кожного знайдеться друг/кум/сват, який узяв кредит на суму з п'ятьма-шістьма нулями, заклав квартиру, відкрив свою фірму та прогорів.
У цій статті ми розповімо, скільки коштує створення інтернет-магазину в реальній оцінці всіх існуючих факторів. Ця стаття точно принесе користь бізнесменам-початківцям. Якщо ж у вас вже є свій інтернет-магазин і ви вважаєте, що подібна інформація для вас не цікава, рекомендуємо прочитати інші цікаві статті у нашому блозі, наприклад, що таке «лід».
Почнемо з того, що коли постає питання ціни, підприємці хапаються за голову. Страх великих грошей не дає спокійно спати, жити, працювати. Хоча насправді великі гроші на старті – ідея хороша, але необов'язкова. Та й створити інтернет-магазин набагато дешевше, ніж орендувати приміщення для свого офлайн-бізнесу. Коротко прикинемо витрати, які вимагатимуть відкриття магазину в одному з торгових центрів вашого міста.
Середня вартість оренди одного квадратного метра приміщення ТРЦ – близько 300-3000 гривень. Щоб місця було достатньо для персоналу, викладення товару та клієнтів, потрібно щонайменше 20 квадратів. Це 6-60 тисяч гривень на місяць лише за оренду. Приплюсуйте сюди ремонт, закупівлю меблів, витрати на персонал, закупівлю товарів, касового апарату, вивісок, організацію реклами та промоутерів. Загальна сума вийде щонайменше 200 000 гривень на старті. Після цього ви повинні платити за оренду, комунальні витрати, оплату продавцям, касирам та прибиральниці. Суми вражаючі. Тепер здається створення інтернет-магазину не такою «страшною» витівкою, чи не так?
Яка вартість створення інтернет-магазину? Поговоримо мовою цифр

Розкид за цінами створення інтернет-магазину величезний. Можна замовити його розробку за 1 тисячу гривень, а можна за 150 тисяч і більше. Чому так? Все залежить від виконавця, його досвіду, можливостей, репутації нарешті. Остання відіграє важливий чинник для формування ціни на товар. Навіть якщо взяти за приклад дві веб-студії з приблизно однаковими можливостями та послугами, одна з яких розробляє онлайн-магазини для дуже популярних компаній з ультрапродажами в офлайн-бізнесі, то, логічно, що їхня цінова політика на послуги буде захмарною і далеко не кожному по кишені.
Загалом ціни інтернет-магазину можна розбити на умовні сегменти:
- Економ (бюджет) – від 3 до 5 тисяч гривень. Такі сайти розробляють фрілансери, студенти, дуже молоді веб-студії, програмісти;
- Бізнес – від 5 до 30 тисяч гривень. За роботу беруться досвідчені фрілансери, веб-студії з досвідом роботи до 3-5 років;
- Преміум – 35 тисяч гривень до нескінченності. Прерогатива digital-агентств, дуже перспективних, великих та усталених у своїх нішах веб-студій.
Здається, яка різниця, скільки коштує інтернет-магазин - 2 тисячі або 20 тисяч гривень, працювати він буде однаково. Якщо ви так вважаєте, то глибоко помиляєтеся. Наведемо приклад, який має місце у ніші українського сайтобудування.
Ви обрали варіант веб-студії, яка згодна розробити сайт за 4 тисячі гривень. Звичайно ж, вам пообіцяли «золоті гори» з мільйоном щоденних відвідувачів біля їхнього підніжжя. У результаті отримали магазин, створений на безплатної системі управління, абияк доопрацьованому шаблонному дизайні без додаткових функцій, які необхідні ведення бізнесу (той самий конвертер валют, наприклад). Звичайно ж, у процесі співробітництва, ви сварилися з кожним співробітником цієї диво-веб-студії, тому що в 95% випадків зриваються терміни здачі проєкту. Результат отримали зовсім не той, на який чекали. На будь-які запитання ви отримуєте відповіді у форматі «дядько, а що ти хотів за 4 тисячі».
А вся річ у тому, що ці виконавці не зацікавлені у вашому продажу. Їм, загалом, все одно що вам потрібно, які завдання має виконувати інтернет-магазин. Їм важливо отримати свої гроші, адже вони бізнесмени. У результаті ви залишаєтеся із сирим проектом на руках, який вимагає, як мінімум, доопрацювання. Він не приносить прибуток, тому що 80% відмов немає зручної системи управління, про сайт ніхто і не знає. У результаті сайт закидається, а ви назавжди прощаєтесь зі своїми грошима. Звичайно, приклад перебільшений, але не виключений стати реальним.
Тому краще не ризикуйте. Якщо хочете заощадити, краще створіть інтернет-магазин самостійно за допомогою онлайн-конструктора.
Чи є сенс замовляти інтернет-магазин за ціною сегменту бізнес?
Питання досить складне, відповідь залежить від ваших цілей. Якщо ви хочете замовити створення інтернет-магазину як «тест» для оцінки можливостей вашої компанії, такий варіант може підійти. Як говорилося вище, інтернет-магазини за ціною від 5 до 30 тисяч гривень розробляють досить досвідчені веб-студії та інші учасники на ринку сайтобудування. Щоправда, не факт, що результат повністю задовольнит ваші та вашіої цільової аудиторії потреби. Можливо, буде допущено дрібні помилки, а, можливо, і досить великі. Наприклад, слід неправильно визначити ЦА як вся робота – коту під хвіст. Але, так чи інакше, ви отримаєте:
- Якісний дизайн за готовим шаблоном. Не виключено, що дизайн буде унікальним, але не враховувати у собі низку нюансів. Усе залежить від підготовки виконавця;
- зручну CMS із набором необхідних насамперед функцій;
- Більш-менш прийнятний юзабіліті.
- Грубо кажучи, звернення до таких розробників, наче пальцем у небо. Вам може пощастити, а може, ні. Тож тут уже співпраця відбувається на вашому страху та ризику.
Інтернет магазини. Чи варта гра свічок?

Звичайно, найстрашніший страх будь-якого підприємця-новачка – це ціни. Не кожен на початковому етапі може себе дозволити замовити сайт за 35-50 і більше тисяч гривень, виділити бюджет на розкрутку та просування, не забувши про додаткові витрати на хостинг та домен. Але такі дорогі послуги пропонують професіонали, фанати своєї справи, зацікавлені у вашому бізнесі та прибуток особистості, а це означає, що слід очікувати:
- Системний та послідовний підхід до роботи. Крок за кроком, етап за етапом, проєкт передається з рук до рук вузькоспеціалізованим майстрам, які опрацьовують сайт у рамках зони своєї відповідальності;
- Маркетинговий аналіз. Саме він стає прабатьком розробки. Отримані результати диктують нюанси дизайну, функціоналу та інших важливих критеріїв, які роблять інтернет-магазин успішним;
- Індивідуальний підхід до замовника та його бізнесу, технічна підтримка, гарантія – все на найвищому рівні.
Уся робота таких виконавців продумана до дрібниць. Причепитися нема до чого. Зручно для користування відвідувачам сайту сам сайт має необхідні функції просто з погляду адміністрування. Ціна такого інтернет-магазину висока, але проєкт справді того вартий.
Ці фактори впливають на ціну створення інтернет-магазину

Рекомендуємо вам ознайомитись із переліком факторів, від яких залежить кінцева вартість вашого проєкту. Та ціна, що обумовлюється розробниками спочатку, є мінімальною – стартовою. Тобто кожен виконавець, залежно від своєї адекватної (і часом, не дуже) оцінки можливостей ставить нижню межу. До цієї вартості слід додати:
- Вартість оренди домену та хостингу (оплата щорічно або залежно від придбаного пакету);
- Послуги просування та розкручування;
- послуги фотографа (якщо потрібні унікальні фото для карток товарів);
- Послуги копірайтера. Розробники можуть включати вартість розробки інтернет-магазину заповнення контентом якоїсь кількості сторінок. Решта – вже за гроші;
- Розробка спеціалізованих функцій: особистий кабінет, прив'язка до банківських операцій, конвертер валют, функція порівняння товару та інші, які можуть бути корисними для покупця.
Загалом вартість послуг може мати розбіг у 10-100 тисяч гривень. Тому обов'язково обговорюйте всі пункти з розробником та правильно плануйте свій бюджет.
Ставте лайки, якщо вважаєте цю статтю корисною. І, звичайно, підписуйтесь на наш блог!