Загальний відсоток продажів в інтернет-магазинах стрімко зростає. Сьогодні набагато простіше витратити 10 хвилин часу, вибрати те, що необхідно, та замовити доставлення додому, ніж вийти до магазину та простояти у черзі на касі. При цьому купити в інтернет-магазинах можна абсолютно все: від коробки сірників до запчастин для кораблів-криголам. Існують магазини різних масштабів - найбільші онлайн-портали Amazon, Aliexpress, Ebay, популярні інтернет-магазини в рамках країни (та сама Rozetka) або невеликі локальні магазинчики, що прагнуть слави.

Створити гарний інтернет магазин досить складно. Можна взяти ношу на себе і спробувати свої сили в онлайн-конструкторі, ризикувати допустити ряд критичних помилок. Можна інвестувати в проєкт та замовити розробку онлайн-магазину у веб-студії, отримавши якісний сайт. Так чи інакше, успіх сайту і, отже, бізнесу залежить від низки факторів. І тут починається найцікавіше, адже більшість інтернет-магазинів закриваються вже за рік, не в змозі витримати конкуренцію. Чому так відбувається? Чому деякі магазини виходять у дамки, обдаровуючи своїх власників приголомшливою конверсією та прибутком, а інші забуваються практично відразу після їх відкриття?
У цій статті ми розповімо про головні вимоги до сайту інтернет-магазину та покажемо найкращі інтернет-магазини світу, на які варто дорівнювати.
То який же ти, успішний та гарний інтернет-магазин?
Як вже було зазначено вище, успіх інтернет-магазину залежить від ряду факторів, які, умовно, можна розділити на дві групи:
- Якість інтернет-магазину з погляду його відповідності технічним та користувальницьким вимогам;
- Якість ведення бізнесу, можливості компанії і т.д.
У цій статті ми поговоримо про перший пункт, адже успіх бізнесу приблизно на 70% залежить від якості сайту, а решта покладена на самого підприємця.

Що містять найкращі онлайн-магазини?
Якісний і сучасний сайт інтернет-магазину складається з величезної кількості елементів, від яких залежить зручність користувача, його поведінка на сайті і, як результат, бажання купити товар. Розглянемо основні їх.
Дизайн сайту інтернет-магазину
Коли ми заходимо до будь-якого офлайн-магазину, ми оцінюємо його інтер'єр - чистоту та обстановку, якість викладки магазину, кольори, які нас оточують. Все це в комплексі вже з першої секунди складає думку про магазин і ми приймаємо рішення чи купуватимемо щось у цьому магазині або підемо в сусідній. Аналогічно відбувається із відвідувачем в інтернет-магазині. Отже, дизайн сайту відіграє важливу роль. Відвідувачу має бути зрозумілим дизайн для інтернет-магазину. Кольори повинні правильно поєднуватись, відповідати тематиці продукції. Якщо ви вперше стикаєтеся з проблемою вибору кольору для вашого сайту, рекомендуємо прочитати статтю "Як обрати кольор сайту?".
Перед тим, як визначити зовнішній вигляд майбутнього онлайн магазину, необхідно провести аналіз цільової аудиторії. Варто розуміти, що якщо майбутній інтернет-магазин продаватиме вузькоспеціалізований товар, то його аудиторія буде аналогічною. Отже, дизайн має відповідати її бажанням, характеру. Якщо ж магазин продаватиме товари загального споживання, наприклад, харчові продукти, то дизайн сайту має бути універсальним, щоб подобатися як чоловікам, так і жінкам різного віку.

Юзабіліті
Як правило, інтернет-магазини містять велику кількість сторінок. І якщо на сайті юзабіліті відверто кульгає, то це загрожує користувачеві плутаниною, а власнику сайту – втратою клієнтів. Сайт магазину має бути інтуїтивно зрозумілий та зручний у користуванні. Кожен інтернет-користувач вже звик до певного розташування навігації. Він знає, що розділ контактів найчастіше розташовується у правому верхньому кутку, а меню сайту найчастіше починається у лівому верхньому кутку. Тому юзабіліті дуже важливе для сайту і, як результат, для зручності відвідувача. Йому має бути з першого погляду зрозуміло куди йому натиснути, щоб знайти те, що його цікавить. В інших випадках низький рівень юзабіліті прирікає сайт інтернет-магазину на провал.

Карточка товару
Про те, якою має бути хороша картка товару, ми розпорошуватися в цій статті не станемо. Якщо ви хочете докладніше заглибитись у це питання, рекомендуємо до прочитання статтю "Картка товару для інтернет-магазину". Скажімо лише те, що від якості заповнення картки товару на 70% залежить вирішальний крок користувача. Наповнення картки контентом, її дизайн, наявність закликів до дії, правильно розставлені заголовки та підзаголовки – буквально все мотивує споживача до покупки. Отже, всі елементи повинні бути в картці товару і при цьому задіяні правильно.

Продають елементи
Кожен елемент та функціональна можливість інтернет-магазину впливає на зручність його користування та стає мотиватором до дії споживача. Тому успішний онлайн-магазин містить необхідний набір таких елементів, а саме:
- Функція пошука по сайту по названню товару, коду товару, певним запитам;;
- Фільтри для пошуку товарів за індивідуальними параметрами;
- Функція онлайн зв'язку з консультантом;
- Функція порівняння товару, додавання продукту у вибране;
- Функції оплати з прив'язкою надійних банківських систем.

Хороший сайт інтернет-магазину містить велику кількість елементів, що ведуть відвідувача від першого кліку на сайті до моменту завершення покупки, враховуючи його побажання у зручності та психологічному сприйнятті інформації. Тут дуже важливо не припуститися помилок, які можуть призвести до катастрофічних наслідків. Дізнайтеся тут які помилки сильно впливають на якість сайту, щоб не допустити їх у своєму інтернет-магазині.
Від теорії до практики. Красиві та функціональні сайти
Інтернет-магазини в Інтернеті мільйони. Є великі магазини, які одночасно продають сотні тисяч товарів абсолютно різного призначення. Є магазини, що спеціалізуються на продажу одного товару. І кожен з таких видів онлайн-шопів по-своєму добрий. Переконайтеся у цьому самі :-)
Інтернет-магазин однієї групи товарів
Не можна сказати, що цей приклад – найкращий сайт інтернет-магазину. Але! Ідея насправді дуже хороша. В інтернет-магазині, який продається лише одна група товарів, можна максимально докладно описати характеристики кожного продукту, його конкурентні переваги, розмістити велику кількість фото та відео про продукт, які можуть мотивувати до покупки.

www.ibood.com
На жаль, не завжди така хороша ідея створити інтернет-магазин одного товару так само добре розвинена.

www.oneproductshop.com
Єдина картка продукту не містить елементів, що продають. Контенту, в принципі, немає як ідеї дизайну. Можливо, цей сайт створювався як тестовий. Але при його апгрейді та доопрацюванні він міг би принести досить хорошу конверсію.
Інтернет-магазини із невеликим обсягом
Наведемо як приклади кілька інтернет-магазинів, які продають обмежену кількість товарів. Як правило, це вузькоспрямовані онлайн-магазини, що реалізують певну групу товарів для певної цільової аудиторії.
Chickenart.com
Перший – приклад, який вражає своїм дизайном.

Сайт присвячений продажу сувенірних виробів із зображенням курочок та півників :-) Дизайн сайту справді захоплює. Спостерігається концепція сайту, видно руку професійного дизайнера-художника, адже всі малюнки створювалися вручну.
Щодо самого товару, його зовсім небагато, але це і є плюс сайту.

Кожній позиції приділено найбільшу увагу. На головній сторінці представлений каталог із цінами. Натиснувши на будь-який товар, відкривається повноцінна картка товару.
Тут є все, що має бути у якісній картці. Зображення птахів на будь-який вибір, та опис продукту. І навіть рейтинг продукту із відгуками, що стає сильною мотивацією до дії споживача, якщо він сумнівається у своїй покупці.

Studio-amara.com
Ще один приклад інтернет-магазину присвяченого продажу посуду з елітних порід дерева.

Коли потрапляєш на головну сторінку, зовсім не складається враження, що ти знаходишся в інтернет-магазині. Заставки з повноформатними фотографіями, які зображує продукція, більше нагадують класичні елементи сайту ресторану. Інтернет-магазин виконаний у мінімалістичному дизайні. Немає стандартної навігації, кнопка меню знаходиться у верхньому лівому куті. Після того, як випливає вікно меню, переходимо в каталог.

Каталог, як і вся сторінка, повністю виключає будь-який текст. Тут немає описів і цін, немає закликів до дії, будь-яких лідогенеруючих кнопок. Попри те, що для нас, як користувачів, це дуже незвично, при перегляді сайту не залишає відчуття розкоші та пафосу. Тобто сайт продає дорогу та ексклюзивну продукцію. І виглядає він так само.

Jambooheadphones.com
І на солодке у цьому розділі – приклад інтернет-магазину, присвяченого продажам мобільних та електронних аксесуарів із дерева.

На головній сторінці розміщені хіти продажів для швидкого переходу до продукції, що продається. Сам каталог товарів вміщується на одну сторінку, що дуже зручно для перегляду і пошуку.
При переході на картку товару розкривається його докладний опис.

У дизайні немає нічого зайвого. На білому тлі акцентується увага на самому товарі. Є технічний опис позиції, блок рекомендованих товарів, посилання на вибір банківського сервісу для оплати, а також форма реєстрації із закликом до дії. Загалом сайт стильний, модний та молодіжний, орієнтований на аналогічну цільову аудиторію.

Приклади великих інтернет-магазинів із приголомшливим дизайном та функціоналом
І почнемо ми, мабуть, з одного з найпопулярніших та найзнаменитіших серед жінок сайту – Секрет Вікторії.

www.victoriassecret.com
Цей інтернет магазин є реальним стандартом. Він такий, яким має бути сучасний сайт e-commerce: яскравий, красивий, стильний і, головне, зручний. Велика кількість красивих фотографій із зображенням моделей у продукції бренду, зручна навігація, зрозуміла з першого погляду, чудовий дизайн не залишають жодного шансу, щоб закрити сайт, не купив за його допомогою якусь дрібничку.
На особливу увагу заслуговує картка товару.

З погляду купівельного досвіду тут все спрощено по максимуму. На одній картці відразу можна вибрати розмір і колір, збільшити модель і розглянути її детальніше, а якщо виникли питання, поставити їх в онлайн-чаті. З технічного погляду цей сайт дуже складний та функціональний. І це створює для нього жирний плюс, тому що саме ця функціональність дозволяє кожній відвідувачці сайту почуватися максимально комфортно.
Йдемо далі. На черзі інтернет-магазин, який захоплює своїми функціональними можливостями.

www.sofa.com
Сайт присвячений продажу м'яких меблів від виробника. Він об'ємний та зручний. Дизайн сайту створює враження легкості та домашнього комфорту, немає надто яскравих вставок, все подається в м'яких тонах, натякаючи нам на те, що ми вибираємо щось особливе для себе. Так воно і є, адже покупка дивана чи крісла ґрунтується на наших побажаннях. І в цьому випадку функціонал сайту повністю задовольняє бажання відвідувача.


Перейшовши у картку товару, бачимо інформацію вироби у тому розмірі, якому вона має бути. Ознайомившись з особливостями, немає жодного питання щодо якості чи особливостей товару, який хотілося б поставити консультанту. Картка товару включає елементи, що продають: відгуки, заклик до передплати, заклик до відвідування шоуруму. А також містить перлину функціоналу – фільтри за індивідуальним вибором дизайну виробу. Приголомшливо, так?

Тобто відвідувачу не треба навіть підносити руки до клавіатури, щоб у режимі онлайн проконсультуватися з теми матеріалу чи розміру. Повністю вся інформація про асортимент представлена в окремій вкладці картки. Тут надається вибір за розміром, кольором та типом матеріалу. А вибравши всі параметри, які нас цікавлять, виріб наочно демонструється в них.

У черзі інтернет-магазин із максимальною персоналізацією на кожного клієнта.

www.indochino.com
Інтернет-магазин із продажу чоловічих костюмів. Свіжий та сучасний дизайн доповнює велику кількість контенту. Але фішкою сайту став дизайн, а його функції персоналізації.

Інтернет-магазин передбачає реєстрацію в особистому кабінеті. Вона дозволяє користувачеві максимально швидко та зручно знайти костюм, який йому потрібен. А робиться це так: потенційний клієнт реєструється в особистому кабінеті, проходить невелике анкетування із зазначенням параметрів свого тіла: ширини плечей, об'єму грудей, довжини рук та ніг тощо. А потім сайт автоматично підбирає варіанти, що ідеально підходять клієнту під його запит.

Вибір продукції спрощується у кілька разів. Замість тривалих пошуків та переглядів картки товару потенційний клієнт отримує саме те, що йому потрібно. Відмінне рішення, до якого слід придивитися конкурентам.
Приклад вітчизняних інтернет-магазинів
Не лише закордонні інтернет-магазини можуть пишатися своїм дизайном та функціоналом. Великі український інтернет магазини можуть потягатися з іноземними, демонструючи відмінний функціонал.
Citrus.ua
Інтернет-магазин електронної техніки «Цитрус» продає величезну кількість товарів, але при цьому його структура та дизайн цілком зрозумілі для користувача. Тут складно загубиться – правильне розбиття у категорії підкатегорії на інтуїтивному рівні дозволяє швидко знайти те, що необхідно.

Але на окрему увагу заслуговує картка товару, яка є повноцінним лендингом пейдж.лендинг пейдж.

Тут продумано кожен елемент, у кожному блоці є заклик до дії або тригер, який мотивує до покупки. Функціонал картки вражає – тут все в одному місці, не потрібно перегортати сторінки для вибору відповідного варіанта моделі.
Сторінка ідеально зверстана, є вся інформація про продукт. Дуже зручно, просто та зрозуміло. А в поєднанні із закликами до дії досягається результат, заради якого і створюється продаюча сторінка.

На окрему увагу заслуговує опис продукції. Воно взято з офіційного сайту продукту і дуже зручно оформлене тут на сторінці магазину. Яскраві та красиві фото лише додають ефектності.

Переглянувши таку картку товару, у цільового відвідувача не залишається жодного шансу піти з сайту почитати щось ще. І все це завдяки чудовому дизайну та функціоналу.
F.ua
Ще один приклад чудового українського інтернет-магазину електронної техніки. Дизайн сайту досить простий. Тут немає нічого незвичайного та відволікаючого уваги. Лише яскраві банери додають нові фарби.

сайтів із тисячами сторінок. Та й не лише він став перевагою інтернет-магазину. Функціональні можливості сайту просто чудові. При виборі будь-якої категорії з правого боку відкривається із величезним переліком варіантів параметрів, частина з яких заточені під SEO.

Можна знайти ідеальну модель телефону, відсортувавши його за ціною, розміром діагоналі екрана, виробником, кольором, при цьому вказавши, що модель потрібна для роботи або як подарунок для дівчини. Такий фільтр максимально персоналізує покупку, дозволяючи споживачеві знайти саме те, що потрібно.
Однак на цьому переваги інтернет-магазину не закінчуються. Переходимо до картки продукту.

Картка досить проста та зручна. Є все необхідне з погляду споживчої зручності. Фішка полягає в тому, що з правого боку нам відкривається зображення товару з посиланнями на його опис та характеристики. У міру прокручування сторінки фото з посиланнями переслідує користувача і це чудове рішення.

Товар завжди на увазі можна швидко перейти до інформації про нього, що дуже зручно, особливо якщо сторінка довга. Крім того, на картці товару одразу кілька лідогенеруючих кнопок. Одна, за традицією, вгорі на сторінці, а друга завжди є у фотографії праворуч, що дозволяє відвідувачеві зробити замовлення в той момент, коли йому цього захочеться без необхідності скролити сторінку вгору.

Allo.ua
Ще один український інтернет-магазин із продажу електронної та побутової техніки – АЛЛО. Яскравий та красивий дизайн виконаний у фірмовому стилі, зручна навігація та функції пошуку за фільтрами.

Як і в попередніх прикладах, функціонал сайту детально продумано. Він повністю орієнтований на покупця та створений для його комфорту. І ось яскравий тому приклад.

У картці товару, крім маркетингових тригерів, що продають, мотивують людину до покупки, і зручних функцій вибору найбільш підхожої моделі та її дизайну є функція оцінки товару. У цьому оцінка виконується над загальному товарі, а, по його окремим ключовим характеристикам. Оцінка на початку сторінки є усередненою, формується виходячи з оцінки клієнтів, які залишають її у своїх коментарях.
Це дуже зручна та корисна функція, адже на її основі можна робити суб'єктивні висновки щодо продукту. Ще один плюс у картці товару – взаємодія магазину зі своїми клієнтами. Крім відгуків тут є можливість залишити питання та отримати відповідь від консультантів компанії. Відмінна ідея, як і сам магазин.
Всі наведені інтернет-магазини поєднують одну найважливішу перевагу. Крім того, вони максимально орієнтовані на свою цільову аудиторію (про що свідчить і навігація, і дизайн, і функціонал) і мають зручну структуру для SEO-просування, що дуже важливо для ефективної розкрутки. Тому під час створення свого інтернет-магазину обов'язково передбачте цей фактор. А якщо ви стикаєтеся з цим питанням вперше, рекомендуємо прочитати статтю як створити правильну структуру під SEO.
Не встали? Тоді дивіться приклади найкращих дизайнів.
Myassuri.ru
Цей інтернет-магазин продає снекі – порційне в'ялене м'ясо. Оскільки основна група цільової аудиторії сайту – молодь, дизайн сайту повністю відповідає їй. У сумі сайт викликає посмішку та приємні враження, а якісні фотографії продукту лише посилюють бажання купити його.



Kroshkabroshka.com
Інтернет-магазин з продажу ексклюзивних брошів handmade. Білий фон сторінки в основі у поєднанні з яскравими фотографіями виробів створюють єдину концепцію. Дизайн виглядає свіжо та стильно.


Roclivelifeloud.com
Невеликий інтернет-магазин з продажу однієї групи товарів, виконаний у чудовому дизайні. Офіційний магазин продає фірмову серію спортивних навушників бренду Кріштіану Роналду. Тому фото товару доповнює основне тло, в якості якого вибрані фотографії футболіста. Цікаво, стильно та дуже модно.



Jumo.club
Відмінний приклад дизайну сайту інтернет-магазину, в якому поєднання темних тонів створює враження багатства та солідності. Магазин продає аксесуари для мобільних телефонів. Унікальний дизайн вигідно наголошує на ексклюзивності продукції.


Blok-knives.co.uk
Нестандартний та цікавий дизайн ручної роботи. Відмінне рішення для цільової аудиторії, більшістю якої є чоловіки.

Як створити найкращий дизайн для онлайн магазину?
Щоб створити гарний дизайн для свого інтернет-магазину, необхідно:
- Проаналізувати свою цільову аудиторію, підібравши під неї особливості дизайну сайту;
- використовувати сучасні інструменти, напрямки та стилі дизайну;
- Подбає про юзабіліті;
- Правильно використовувати поєднання кольорів.
Не забувайте, що відмінний дизайн інтернет-магазину – це лише частина успіху сайту та вашої компанії загалом. Велику роль в онлайн-шопі грає і функціонал, і елементи, що продають, і контент. Тому при створенні магазину необхідно опрацювати кожен критерій, який приділив йому достатньо часу.
Подобалась стаття? Ставте лайки! Підписуйтесь на наш блог, щоб щодня черпати корисну інформацію.
Понравилась статья? Ставьте лайк! Подписывайтесь на наш блог, чтобы каждый день черпать полезную информацию.