Заглиблюватися в питання чи варто відкривати інтернет-магазин в Україні, мабуть, немає сенсу. Більшість українців уже й забули як це – ходити магазинами у пошуках потрібної речі, вбиваючи свій час та сили. Натомість вони заварюють собі чай, сідають на диван і вирушають в онлайн-шопінг. До того ж в Інтернеті купують все: від запчастин для свого автомобіля до чохла на смартфон. Тому для ведення комерції в рунеті у великому обсязі відкриття інтернет-магазину - це єдине рішення.
Інше питання, як відкрити інтернет-магазин. Добре, якщо ви вже маєте уявлення про це. Гірше, коли ідея відкриття свого інтернет-магазину лише зародилася. Напевно, вам здається, що весь процес досить складний і, прочитавши кілька джерел інформації, вам здалося, що задум не по зубах. Але не поспішайте з висновками. Прочитайте нашу статтю, в якій ми виклали покрокову інструкцію, з чого почати інтернет-магазин і як його розвинути.
Перед тим, як ми перейдемо до суті цієї статті, хочемо зазначити, що успіх інтернет-магазину залежить від двох найважливіших факторів:
- Якість інтернет-магазину як сайту. Його зручність, наповненість, можливості та деталізація з погляду користування. Це завдання розробників;
- Якість та принципи підприємницької діяльності. Тобто, якість ваших послуг, досвід співробітників та переваги, які ви можете дати своїм клієнтам. Це вже ваше завдання як керівника.
- Якщо ви впевнені у своїх силах і сповнені бажання відкрити інтернет-магазин, то приступимо до інструкції.
Визначтеся з групою товарів

Найпершим і найважливішим кроком організації інтернет-магазину є розуміння, які ж товари він продаватиме. Недостатньо просто хотіти продавати, наприклад, канцелярію. Необхідно докладно вивчити ринок і нішу, дізнатися чи конкурентний ваш товар, вигідний і чи буде він приносити прибуток. Припустимо, ви плануєте продавати зошити – досить популярний товар. Але сезонний. Більшість продажів відбувається влітку, коли школярі купують канцелярію перед початком навчального року. Отже, решта продажу будуть мляво поточними. До того ж треба подумати про собівартість та націнку. Робити велику націнку – безглуздо – у конкурентів дешевше, робити маленьку – невигідно, враховуючи, що частина бюджету йтиме на рекламу інтернет-магазину та залучення цільового трафіку.
Ми ведемо до того, що перед остаточним рішенням необхідно дуже детально проаналізувати всі маркетингові параметри, обравши не той товар, який вам до душі, а той, який буде справді рентабельним. Це більшою мірою залежить від регіону, де просуватиметься сайт. Наприклад, якщо він рекламуватиметься у невеликому містечку чи регіоні, то відкрити інтернет-магазин одягу чи квітковий магазин – досить конкурентні в Україні ніші може стати дуже грамотним рішенням. Якщо ж орієнтуєтеся на продажі в Києві та країні, то потрібно вибирати групу товарів, яка або ексклюзивна, або у вас припасені понад переваги, за допомогою чого в майбутньому ви зможете залучити покупців. Це може бути якість товару, низька ціна, якісь додаткові «плюшки», на які не наважуються ваші конкуренти, але дуже цікаві покупцям.
Знайти компанії-постачальників

Добре, якщо ви є власником офлайн-бізнесу і ви вже маєте напрацьовану базу надійних постачальників. Відкриття інтернет-магазину стане додатковим бонусом. Якщо ж ви плануєте розвивати свій бізнес з нуля, то насамперед важливо налагодити постачання товару. Проаналізуйте можливих постачальників у своїй ніші, перегляньте їх ціни та умови. Виберіть кілька компаній, які готові співпрацювати з вами за взаємовигідною схемою, в ідеалі це dropshipping. Одночасно підберіть складське приміщення, де зберігатимете свій товар, на перший час можна влаштувати шоу-рум у себе вдома. Забезпечте його необхідною технікою (наприклад, холодильною), якщо плануєте продавати щось, що швидко псується. Не захоплюйтеся закупівлею великого обсягу продукції. Придбайте найнеобхідніше в одиничному екземплярі, щоб визначити найбільш ходові моделі.
Також не поспішайте наймати працівників. Спочатку, можливо, вам вдасться самостійно керувати магазином і бути менеджером. Додаткові співробітники знадобляться тоді, коли обсяги дзвінків, клієнтів та продажів ви не зможете "тягнути" самостійно.
Придумайте домен та виберіть хостинг для сайту
З продукцією та постачальниками визначились, плавно переходимо до створення самого інтернет-магазину. Для початку потрібно придумати домен – ім'я та адресу сайту, за допомогою якого його можна вказати у рядку пошуку та знайти в мережі. Якщо назва компанії вже придумана чи існує бренд, то доменне ім'я має нести його у собі. Домен повинен бути коротким, не мати багато розділових знаків (наприклад, два тире або дві точки). Воно має бути простим, співзвучним і незабутнім. Якщо ви стикалися раніше з великими інтернет-магазинами, то напевно звернули увагу, що їхні доменні імена складаються з одного слова: allo, f, rozetka і т.д. Вибір доменного імені – завдання не з найпростіших. Увімкніть свою фантазію та придумайте унікальну назву у майбутньому інтернет-магазині.
Хостинг – виділене місце на сервері, де зберігатиметься ваш інтернет-магазин. В Україні хостингові компанії – десятки. Вони пропонують різні умови, послуги та ціни, які залежать від виду хостингу, що надається розміру трафіку, обладнання, що застосовується компанією, зрештою, від її надійності. Напевно, вам здасться це дуже складним. Тому вибір хостингу краще довірити фахівцям.
Вибір розробника
Про вибір розробників ми раніше докладно писали у цій статті, рекомендуємо ознайомитись з нею. Тут додамо лише одне - довірять розробку інтернет-магазину будь-кому, першій зустрічній компанії - дуже ризиковано. Виділіть час та проаналізуйте компанії розробників, переглянувши їхнє портфоліо, оцінивши вартість послуг. Ви можете зустрітися з керівниками проєктів або менеджерами кількох фірм з веб-розробок, поспілкуватися з ними особисто, порівнявши умови, які вони вам пропонують.
Якщо ви відкриваєте інтернет-магазин з нуля, розробники повинні взяти на себе проведення маркетингового аналізу для визначення ніші та конкурентів у вашому регіоні, рекомендувати вам найбільш ефективні інструменти. Також від них залежить якість сайту, його робота. Вони ж займаються запуском проєкту. І обов'язково замовте розробку адаптивного дизайну сайту, щоб ви змогли охопити мобільних користувачів.
Наповнення інтернет-магазину
Після того, як сайт буде запущений, його необхідно наповнити картками товарів. Звичайно, цю роботу за вас може виконати розробник, який створив вам сайт, або інші спеціалізовані на цьому компанії. Однак ви можете робити це самостійно в системі керування сайтом. Якщо вам необхідно додати один-два десятки карток продукту, можна зробити це вручну. Якщо кількість товарів перевалює на сотню, то краще скористатися напівавтоматичними способами наповнення, які допоможуть значно заощадити час.
У картках товару, крім його фотографії у високій якості та описі, необхідно вказувати додаткову інформацію, яка може бути корисна потенційному покупцю. Наприклад, вартість та строки доставлення, розмірна мережа (якщо відкриваєте інтернет магазин одягу чи взуття), умови гарантії, повернення та ін. якої працює інтернет-магазин. З контентом потрібно працювати постійно. Для цього можна найняти контент-менеджера, звернутися до компанії, де розроблявся ваш сайт, за послугою інформаційної підтримки, або займатися цим самостійно. Статті, новини, інформація повинні завжди оновлюватись та бути актуальними. Це стосується й цін на продукти та акції.
Просування інтернет-магазину

Якщо про ваш сайт знають тільки друзі та родичі, то про великі продажі мови бути не може. Неможливо отримати хороший продаж, якщо не буде клієнтів. Тому необхідно визначитися з методом просування інтернет-магазину з метою залучення цільової аудиторії.
Основних методів всього 3: SEO-просування, контекстна реклама в Google і націлена реклама в FaceBook/Instagram. Принцип роботи та ефективність відрізняється залежно від цільового регіону та трафіку, тому спочатку необхідно провести аналіз. Краще довірити цю роботу фахівцям, оскільки самостійно впорається з нею, не маючи досвіду, вам не вдасться. Будьте готові до виділення бюджету на просування.
Ви повинні розуміти, що якщо на відкриття інтернет-магазину потрібно місяць-півтора, то на його просування піде набагато більше часу (якщо вибирати SEO-розкрутку). Контекстна та фейсбук реклама наводить клієнтів відразу після її запуску (на запуск потрібно 3-4 дні), але вона у разі просування інтернет-магазину все ж таки буде додатковим інструментом залучення відвідувачів і іноді занадто дорогим.
Ще одним дуже дешевим джерелом клієнтів можуть стати різні прайс-агрегатори. Частина з агрегаторів і статистика з них нижче.

Аналіз, аналіз та й ще аналіз

Щоб ваш онлайн-бізнес розвивався, необхідно проводити аналіз поведінки відвідувача. Дуже важливо своєчасно бачити, який інструмент працює краще, а який гірший і робити на цьому акцент. Намагайтеся залучати клієнта спеціальними пропозиціями, акціями, виставляйте актуальні ціни, працюйте за своїм іміджем, пропонуйте високий рівень послуг.
Звичайно, поведінковим аналізом може займатися веб-студія, де раніше ви замовляли створення свого інтернет-магазину. Але буде краще, якщо ви поступово самостійно вникатимете в питання, помічаючи тенденцію продажів і працюючи над її зростанням.
Висновки
Відкрити свій інтернет-магазин набагато дешевше, ніж організувати точку для офлайн-продажів.
Незважаючи на всі витрати на розробку сайту та його просування, розробку інтернет-магазину обійдеться у 2-3 рази дешевше. Тому обов'язково зважте всі за і проти, прийнявши правильне рішення. А як відкрити свій інтернет-магазин в Україні ви вже знаєте.
Подобалась стаття? Ставте лайки та підписуйтесь на наш блог!