
Сучасний інтернет-користувач - людина вибаглива. Перш ніж вийти зі свого будинку з метою відвідування будь-якого місця, він обов'язково відвідає його сайт, щоб докладніше дізнатися, чого йому чекати. Тому, з метою залучення відвідувачів та надання докладної інформації про пам'ятки, представники заповідника «Софія Київська» звернулися до нашої веб-студії, замовивши створення православного сайту для собору. Розробка сайту мала розв'язувати такі задачі:
- Надати повну інформацію про заповідник, його розташування та особливості храмів з розміщенням повноформатних, яскравих фотографій;
- Привернути увагу місцевих жителів та туристів, яким цікава релігійна тематика, які бажають відвідати одну з головних визначних пам'яток у Києві;
- Надати інформацію та опис додаткових послуг, якими можуть зацікавитися відвідувачі, з використанням статей характеру, що продає.
Про те, як ми вирішили ці завдання та які інструменти були використані в процесі виготовлення проєкту, докладно опишемо в кейсі.
Який вигляд мав старий сайт?


Вивчення ЦА для створення православного сайту
Щоб створити православний сайт першим етапом нашої роботи стало вивчення цільової аудиторії. Цільова аудиторія релігійного сайту була розбита на дві групи:
- Туристи (80% від загальної кількості відвідувачів) – гості країни та міста, яким цікава релігійна тематика. Це люди, які бажають детальніше дізнатися про православ'я, побувати у гарних місцях столиці, побачити пам'ятки, зробити пам'ятні фотографії, взяти участь у будь-яких розважальних заходах для отримання нових емоцій;
- Жителі країни – ортодоксальні релігійні люди, які систематично відвідують храми, а також кияни, зацікавлені у відвідуванні найбільш популярних місць у своєму місті.
Ми розуміли, що туристам, як людям, які не були раніше в заповіднику, необхідно надати повну інформацію про нього, у тому числі про послуги, які можна замовити, відвідавши його. В такому випадку ми мали зробити акценти на послугах екскурсії, квестів, майстер-класів та спільних заходів, які проводять співробітники заповідника.
Постановка внутрішніх цілей створення релігійного сайту на основі портрета ЦА
Детально вивчивши цільову аудиторію сайту ми вирішили за основну мету сайту поставити інформативність. Оскільки проєкт лише частково несе характер, що продає (зокрема, непрямі продажі послуг), ми зробили акцент на інформації. Для цього ухвалили рішення:
- Розмістити фотографії музеїв з можливістю переходу на сторінки з їх описом;
- Розмістити повну інформацію про собори та музеї, їх історію;
- Розробити блок новин, за допомогою яких відвідувачі зможуть дізнатися актуальну інформацію про заповідник та заходи, що проводяться в ньому.
Також вирішили створити сайт у трьох мовних варіаціях: російською, українською та англійською. Таким чином, гість будь-якої країни, а також місцеві жителі та українці зможуть переглянути весь сайт зручною для них мовою.
Розробка ексклюзивного UX-дизайну для сайту
Створення дизайну православного сайту стало для нас цікавим та об'ємним етапом. Ми розуміли, що маємо знайти баланс між привабливим зовнішнім виглядом православного сайту та його зручністю користування. Тому вирішили не хитрувати, взявши в обіг досить просте, але ефективне поєднання яскравих кольорів на світлому тлі.

За основу взяли м'які пастельні тони: білий, сіро-бежевий, світло-сірий. З їхньою допомогою вдалося створити плавні переходи між блоками, не відволікаючи увагу користувача від основних інформаційних та графічних блоків. Як акценти використовувалися свіжі, яскраві та насичені фотографії. Цим ми вирішили одразу два завдання: зосередили погляд користувача на головному (зокрема, на фото), розкрили красу та мальовничість місцевості. З цією ж метою підібрали простий, легко читальний шрифт та його колір. Ми брали непомітні тони, щоб максимально утримати увагу відвідувача на знімках. В результаті дизайн православного сайту вийшов елегантним і стильним і водночас досить простим.

Технічні рішення на православному сайті заповідника «Софія Київська»
Щоб сайт був зручний у використанні та адмініструванні, ми застосували такі технічні інструменти.
Проста та технологічна CMS
Як CMS використовували двигун MODX. Причини вибору саме цього двигуна:
- Простота користування – движок MODX дозволяє додавати будь-яку кількість сторінок у кілька кліків, а завдяки широкому вибору інструментів – швидко вирішити будь-яке завдання. Інтерфейс CMS дуже простий та інтуїтивно зрозумілий, тому навіть новачок може безпроблемно освоїти його;
- Юзабіліті – деревоподібна структура необмеженої кількості документів заощаджує час на пошуку необхідного. Для цього потрібно всього два кліки;
- Гнучкість - вбудована система шаблонів контролює вихідний код, що унеможливлює генерацію нового рядка без контролю адміністратора;
- Доступність - движок безплатний, але при цьому має всі необхідні функції для зручного управління сайтом, а також абсолютно не вимогливий до системних ресурсів сервера і демонструє відмінну роботу навіть на недорогому хостингу.
Адаптивний дизайн
За статистикою, 70% всіх інтернет-юзерів – мобільні користувачі. Тому не розробити адаптивну версію дизайну сайту було б справжнім злочином. Створення адаптивної версії включило всі мобільні і планшетні розширення. Ретельно опрацювали питання кросбраузерності. Православний сайт правильно відображається на браузерах Mozilla, Opera, Internet Explorer, Google Chrome та Яндекс Браузер.

Попри те, що створення православного сайту не несе явний комерційний характер, внутрішньої СЕО-оптимізації проєкту присвятилося не менше часу, ніж будь-якому ультрапродавчому сайту. Нами було виконано:
- Розробка сайту велася мовою розмітки HTML5, використовувався протокол безпеки HTTPS;
- Були усунені всі дублікати двигуна;
- Опрацьовано структуру сайту відповідно до особливостей бізнесу та SEO;
- Проведено коректне настроювання мовних версій сайту за допомогою тега «hreflang»;
- Оптимізовано швидкість відповіді сервера хостингу, яка становить від 50 до 150 мс;
- Оптимізували швидкість завантаження сторінок по сервісу Google Test Speed і досягли показників 93 зі 100;
- Додали сервіси статистики пошукових систем Google Analytics, Яндекс Метрика, Google Search Console та Яндекс Вебмайстер.
Результати створення сайту православної тематики
Як виявилося, створити православний сайт - завдання не з простих і за обсягом робіт схоже на розробку корпоративного або сайту-каталогу. Для нас було важливо донести веб-користувачу цінність заповідника, розкрити його з найкращих сторін, мотивуючи читача до відвідування храмів та музеїв. У процесі виготовлення були залучені маркетологи, дизайнери, верстальники, контент-менеджери та копірайтери. Результат праці порадував і нас, і наших замовників. А що ви скажете?
Залишайте свої коментарі, ставте лайки та підписуйтесь на наш блог.