Цілі та завдання B2B сайтів об'ємніші та складніші від тих, які ставляться перед типовими сайтами типу «бізнес для клієнтів». Тому вимоги з технічної та маркетингової точки зору набагато вищі. Адже остаточне рішення про співпрацю ухвалює кілька осіб. Отже, необхідно задовольнити потребу кожного їх. І за це відповідає юзабіліті, яке дуже важливо продумати до дрібниць.
У цій статті ми наведемо приклади типових помилок при розробці B2B сайтів, а також спробуємо надати вам правильний вектор напряму у створенні сайтів «business to business» на основі наведених прикладів.
Перший крок – стратегія, другий – дизайн

Чи варто казати про те, що стратегія при створенні B2B сайтов є основною? Розробка дизайну окремо від стратегії – груба помилка та провальна справа. Спочатку потрібно розробити стратегію, пропрацювати та продумати її, а лише після перейти до дизайну. Подумайте, вказівка вартості на головній сторінці входить до загальної стратегії проєкту? Якою є мета B2B сайту – підвищення іміджу компанії чи розширення клієнтської бази шляхом оформлення замовлення?
Для розробників та власників компанії завжди залишається гострим питання надання прямої інформації про вартість продуктів. Тут варто танцювати від основних цілей. Якщо планується розробляти комерційний проєкт, на якому будуть представлені конкретні послуги за вже сформованою вартістю, то чому б не сказати про неї на головній сторінці? Якщо надаються послуги з проєктування, які потребують розрахунків, то відповідь на питання про демонстрацію вартості лежить на поверхні.
Найпоширеніші помилки в B2B сайтах
Використовувати шаблони при розробці сайтів B2B завжди зручніше і швидше. Один із найпоширеніших шаблонів – використання образу консультанта.

Ще гірше, коли розміщується стандартна фотографія усміхненої дівчини приємної зовнішності, взята з пошукової видачі Google по картинках. Де таке фото можна зустріти? Та де завгодно. І цей крок дуже негативно впливає на враження компанії-клієнта. Адже набагато приємніше отримати консультацію від реального співробітника, ніж не знати фахівця в обличчя.
Порада: Завжди використовуйте фото реальних співробітників, хай навіть вони будуть не надто вдалі.
Також поширена помилка у розрізі онлайн-помічника – демонстрація спеціаліста в онлайн-режимі. Заходимо ми на будь-який сайт і бачимо повідомлення від агента підтримки, що він готовий відповісти на запитання прямо зараз. Пишемо своє запитання та отримуємо: «Ми зв'яжемося з вами найближчим часом». Не обманюйте своїх клієнтів, завжди вказуйте реальний час для зв'язку з клієнтом, щоб він не чекав, дивлячись на екран свого комп'ютера в очікуванні відповіді онлайн-консультанта, який зовсім не онлайн в цей момент.
Поговоримо про компанію
Як просто описати свою компанію канцелярськими слівцями: «ми професіонали», «ми досвідчені» і т.д. Ці штампи миттєво проглядаються, створюючи враження повного непрофесіоналізму.
Що робити? Говоріть цифрами, фактами. Скажіть про те, що ви РЕАЛЬНО робите без цих химерних слів, які використовуються в кожному описі.

Особливості розробки комерційного B2B сайту
Як правило, компанії-клієнти перед прийняттям остаточного рішення про співпрацю переглядають з десяток сайтів компаній, які є прямими вашими конкурентами. Потрапляючи на ваш сайт B2B, їм хочеться побачити те, чого вони ще не бачили. Як правило, це полягає в додаткових «плюшках», якими можуть виступати:
- Швидка та безкоштовна реєстрація акаунта;
- Доступна система самообслуговування;
- Миттєвий зв'язок із підтримкою;
- Підключення системи банківського платежу.
Ви можете допомогти потенційному клієнту, який вже втомився від пошуків, запропонувавши йому зручні способи пошуку необхідного товару. Продумайте навігацію, додайте в рядок пошуку фільтри та дозвольте клієнту знаходити шуканий продукт у 2 кліки.

Не зайвим буде можливість порівнювати вибрані продукти за окремими характеристиками.

Для зручного пошуку також важливі:
- Підказки під час введення назви позиції чи її категорії;
- Розміщення граф пошуку на кожній сторінці;
- Висока швидкість пошуку та простота використання;
- Можливість фільтрації результатів пошуку.
Картка товару в B2B сайті
Картка товару на сайті «Бізнес для бізнесу» є другою за важливістю після головної сторінки. Потрапляючи на неї, потенційний клієнт повинен отримати максимум інформації, що його цікавить.

Що потрібно включити на сторінку:
- Вартість товару чи діапазон цін;
- Технічні характеристики продукту із спеціалізованим описом;
- Дуже докладний опис можливостей та призначення продукту;
- Зображення із можливістю збільшення картинки;
- Інформація про наявність;
- Способи замовити/купити, інформація про доставку та оплату.
Також добре, якщо картка товару містить пропозиції щодо додаткових супутніх товарів або альтернативних йому. Не стане мінусом і відгуки клієнтів. З ними не переграйте, розміщуйте реальні відгуки.
Сайт B2B для сфери послуг
B2B сайт для сфери послуг складніший, ніж e-commerce B2B. Тут важливо тонко, але дуже чітко створити простий оффер, який буде доступний для розуміння, унікальний, цікавий і зможе мотивувати клієнта до співпраці. Як досягти ефективності?
Простий, але «потужний» опис
Що мається на увазі? Опис послуги має бути зрозумілим для кожного: для секретаря, який шукає компанію та готує звіт для керівника; для фінансового директора, гендиректора та інших, хто бере участь у вирішенні питання. Але при цьому опис послуги має виділяти її. Як фішка можуть бути найяскравіші переваги компанії, її досвід, досягнення та інші факти, які допоможуть схилити потенційного клієнта стати повноцінним.
Ненав'язливий, але стильний дизайн
Створення сайтів B2B для сфери послуг передбачає об'ємну кількість тексту. Подбайте про те, щоб текст лаконічно виглядав з вибраним дизайном.
Говоріть про свої переваги
Компаній, що надають аналогічні послуги в Україні щонайменше з десяток. Світом – сотні. Тому опрацюйте переваги своєї компанії, покажіть потенційному клієнту, що ваша компанія – те, що йому потрібне, те, що він шукає.
Соціальні докази
Зберіть позитивні відгуки про своїх клієнтів. Ідеально, якщо вони будуть викладені у відеозверненні. Так потенційний клієнт побачить справжні емоції і додумуватиме їх, читаючи тексти відгуків.
Як соціальні докази можуть виступати фотографії реальних фахівців, які працюють у вашій компанії з докладним описом їх досвіду, досягнень. Можна помістити відеозвернення генерального директора компанії або логотипи компаній-клієнтів, з якими закріплено співпрацю.

Висновки
Перед запуском сайту B2B присвятіть час тестуванню. Проаналізуйте кожен крок, який виконуватиме відвідувач, перевірте кожну сторінку, кожен пункт, вказаний у технічному завданні. Не запускайте проєкт навіть із незначними помилками та завжди працюйте над модернізацією та підтримкою свого B2B сайту.
На цьому все! Ставте лайки та підписуйтесь на наш блог!