Колись ми були невеликою веб-студією. Ми хотіли слави та багатства, намагалися залучити перших клієнтів новими технологіями в IT-сфері, про які дізнавалися буквально напередодні. Але в результаті виходило все дуже сумно. Ми припускалися багато помилок, на усунення яких вимагалося багато часу, зривали дедлайн. Клієнти були незадоволені нашою роботою, а ми засмучені крихітним прибутком, який ледве перекривав витрати.

Зараз ми розуміємо помилки, яких допускали спочатку. Чи не надавали значення прототипуванню, неправильно становили технічне завдання. Тепер, ставши повноцінним digital агенцією і пропрацювавши всі свої недоліки, ситуація повністю змінилася. Ми все частіше бачимо задоволені особи клієнтів, отримуємо позитивні відгуки про свою роботу, а прибуток компанії дозволяє нам отримувати задоволення від життя.
Як альтруїсти ми вирішили поділитися з вами дуже цінною інформацією та рекомендаціями. У цій статті ми розповімо вам, як замовити сайт, щоб не викинути гроші на вітер і отримати хороший і очікуваний результат.
Ви можете вважати, що успіх сайту залежить від якості, а якість від рівня підготовки розробників. І помилятиметеся. Повірте, навіть якщо ви наважилися замовити сайт за мільйон грошей у мегапрофесіоналів, які співпрацюють з найбільшими компаніями країни, ви можете отримати проект, який вас не влаштовує. Чому? Читайте далі.
Як замовити сайт у професіонала та отримати те, про що мрієте
Для початку ви для себе повинні зрозуміти навіщо вам сайт, для яких цілей, які завдання виконуватиме. Якщо плануєте продавати товари або послуги, зіставте їх вартість та витрати на сайт та розрахуйте термін окупності. Повірте, створення сайтів – дуже дорогий захід (якщо йдеться про добрі сайти, які максимально відповідають вашим потребам, цільовій аудиторії та вимогам пошукових роботів). Якщо ви плануєте продавати сірники оптом і в роздріб, то про окупність веб-проєкту в найближчі кілька десятків років не може бути мови. Тільки якщо вони не з платини виготовлені.
Також варто розуміти, що добрий сайт – це не лише той, який окупив витрати на його розробку, а той, який дає стабільний дохід. Але це переважно заслуга розробників.
Якось до нас звернувся клієнт, який нам сказав: "Я хочу замовити сайт, але не знаю який. Ви професіонали – ви вирішуйте самі". Ми, звичайно, розробили сайт, але разом із замовником втратили багато нервових клітин, які досі не відновилися. Ми ведемо до того, що, звертаючись до веб-розробника з метою замовити сайт, у вас у голові (а краще на папері) має бути складений невеликий ескіз проєкту. Кожен виробник хоче почути конкретне завдання, побажання в дизайні, функціоналі, на які він спиратиметься. На жаль, 99,9% людей не вміють читати думки, тому ми як прості смертні люди не знаємо чого ви хочете. Це і стає причиною того, що навіть мегапрофі можуть розробити вам не такий крутий проєкт, як ви хотіли.
Порада. Перед тим, як замовити сайт, виділіть час для пошуку цікавих для вас ідей. Завітайте на сайт behance.net, де викладені крутні дизайни сайтів з усього світу від кращих дизайнерів, перегляньте приклади та покажіть їх розробникам. Вони будуть вам вдячні, а ви отримаєте +10 до карми.
Що потрібно знати, щоб замовити сайт

1. Сайт робиться не для вас, а для відвідувачів та клієнтів
Ви можете бити себе кулаком у груди, наполягаючи на тому, що ви клієнт і сайт повинен подобатися вам. Забудьте про це. Замовляти сайт потрібно тільки для цільової аудиторії, адже саме вона приноситиме вам дохід.
2. Не думайте, що розробники – екстрасенси
Веб-розробники знають свою роботу, а вашу – ні. Завжди говоріть про свій бізнес, навіть якщо вас не питають, навіть якщо вас не хочуть слухати. Говоріть свою думку, специфіку вашої компанії, з гордістю розкажіть про те, чого досягла ваша фірма протягом останніх років діяльності. І змусить розробників зробити на цьому наголос. У крайньому разі почніть їм загрожувати розправою.
3. Технічна частина розробки сайту – лише 30% загальної роботи
Добре, коли сайт відмінно опрацьований з технічного боку, немає помилок. Однак цього дуже мало. Весь сайт будується на результатах різноманітних досліджень. Насамперед йдеться про маркетинговий аналіз. Це раніше розробники сайт склепали і будь здоровий, тепер хороший сайт - це інструмент для продажу. Щоб отримати прибуток, потрібно знати нішу, в якій плануєте працювати, конкурентів, з якими плануєте боротися і ще багато факторів, які впливають на структуру сайту.
Пам'ятайте, замовити сайт краще у веб-агентстві, де працюють різні фахівці, у тому числі веб-аналітики. Не скупіться, заплатіть повну вартість послуг компанії та отримайте сайт із високою конверсією. Це, однозначно, краще, ніж заощадити та отримати нічого: ні тлумачний сайт, ні конверсії.
4. Пишися ТЗ не просте, а золоте та детальне
Технічне завдання без повного переліку ВСІХ технічних вимог, SEO-звіту та докладного опису кожної функції – не ТЗ, а витратний матеріал для паперових літачків. Навіть якщо ви отримали неповним технічне завдання і думаєте, що ви зможете доповнити його самостійно, не думайте. Чому? Тому, що:
- Ви не складете правильний маркетинговий аналіз, навіть якщо отримали почесну грамоту найкращого маркетолога з рук президента країни. У Інтернету своя специфіка і потрібно її знати;
- Ви не складете СЕО-вимоги самостійно, якщо ви не фахівець у цьому питанні;
- Ви не розробите самостійно ескізи інтерфейсів. Як мінімум, тому що це комплексна робота маркетолога, СЕО-фахівця, дизайнера, технічного спеціаліста та менеджера;
- Ви не зможете самостійно написати технічне завдання з метою заощадити замовлення сайту. Не шукайте простих ідей, які відверто вражають провалом. Краще займіться корисною справою, надавши розробку спеціалістам ТЗ.
Пам'ятайте. Ви – головна ланка у ланцюжку розробки сайту, альфа, ви – клієнт. Тому тільки ви несете відповідальність за ключові моменти. Завжди уважно читайте документи, що вам надсилаються, аналізуйте всі деталі. Тому, що це ваш сайт та ваші гроші.
Кілька слів на прощання
Розробка сайту – це робота двох сторін: вас та розробника. Ставтеся до цього серйозно, пропрацюйте всі нюанси і буде вам справжнє щастя. Воно настане тоді, коли ви отримаєте дуже крутий результат, витрати на який поступово окупаються і ви розумієте, що вже через рік отримуватимете надприбутки, святкуючи цей факт на березі океану з коктейлем у руці. Ви готові до цього? Тоді не гайте часу, зв'яжіться з нашою веб-студією і давайте починати роботу.
Цінна інформація з виключно альтруїстичними намірами гідна лайка! Підписуйтесь на наш блог, ми вже готуємо нову статтю.